Ipod som företagare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag startade detta år en enskild firma. Nu har jag en liten faktura som vid årsskiftet kommer ge mig en vinst. Jag skulle kunna ta ut det som lön på det vanliga sättet, egenavgift + inkomstskatt. MEN jag har ju varit på väg att köpa en 60-Gb Ipod bra länge. Hur ser skatteverket på Ipods. Är det möjligt att motivera det som ett inköp till firman? Kanske motivera det som hårddisk? Någon som har testat?Allt är ju iofs tillåtet tills det blir avslag i deklarationsgranskningen... Rätt ny på det här så tar emot alla tips! Inriktningen på mitt företag är konsult inom databranschen.

• Medlem
  • Nordmaling
  • 2005-12-19 00:58
Ursprungligen av martin_164:

Hej!

Jag startade detta år en enskild firma. Nu har jag en liten faktura som vid årsskiftet kommer ge mig en vinst. Jag skulle kunna ta ut det som lön på det vanliga sättet, egenavgift + inkomstskatt. MEN jag har ju varit på väg att köpa en 60-Gb Ipod bra länge. Hur ser skatteverket på Ipods. Är det möjligt att motivera det som ett inköp till firman? Kanske motivera det som hårddisk? Någon som har testat?Allt är ju iofs tillåtet tills det blir avslag i deklarationsgranskningen... Rätt ny på det här så tar emot alla tips! Inriktningen på mitt företag är konsult inom databranschen.

Det funkar till 100%. Vet att min morfar & morbror gör det på sin firma.

Låter bra!

Önskar också jag hade en morfar som har en ipod.

Min farfar och hans vänner har ett eget "företag" (dom äger lite land i en mina... Walla: Så har dom ett minerings företag!) och dom har ett "företags resa" varge år till fjäller så dom får billigare stugor mm

• Medlem
  • Nordmaling
  • 2005-12-19 13:02
Ursprungligen av martin_164:

Låter bra!

Önskar också jag hade en morfar som har en ipod.

Min mormor har också en

Blir lätt att alla har en ipod i familjen när man jobbar med iPoDs

• Medlem
  • 2005-12-21 14:01

Lycko er

Tar gärna emot några hands-on-erfarenheter.

Fungerar garanterat! Mamma gorde så med min Nano, så de ska inte vara några problem!

1
Bevaka tråden