Out For Delivery?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-15 12:26

Så står det som status på min iPod nu? Innebär det är den är på väg ut eller kan den fortfarande vara kvar i göteborg och väntar på att hämtas? Är inte speciellt bra på engelska! Out for delivery kom upp 9,33 idag, tror ni att jag kan vänta mig att få den idag? Vill ju ha den nu!

När det stor så när jag beställde min så ringde budet på dörren två timmar senare. Gå in på TNT.s hemsida och fyll i ordernr så ser du om den är på väg. Tyvärr så ringer de inte och kollar om man är hemma innan de skickar iväg budet.
Mvh Pralina

• Medlem
  • 2005-12-15 13:08

Out for delivery betyder att den antingen ligger och väntar på att bli upphämtad på stationen eller att den är påväg hem till din dörr... Gå in på TNT.se och ring dem, (gratis), och sen ger du dem ditt TNT trackingnummer som står på apple-trackingsida och så säger hon när den kommer till din dör..

/Johan

• Medlem
  • 2005-12-15 18:11

Har fått den nu!

Hur gör man för att söka efter sitt paket?

• Medlem
  • Strömstad
  • 2005-12-15 20:15
Ursprungligen av ante_b91:

Hur gör man för att söka efter sitt paket?

mm det undrar jag med... hur får man reda på sitt tracking nummer?

• Medlem
  • 2005-12-15 20:20

Gå in på apple.se och logga in, se beställningsstatus, och sen track shipment, där står det trackingnummer och företag.. Koppa numret och gå in på företagets hemsida och tracka paketet Lätt som en plätt!

Ursprungligen av Jpuke:

Gå in på apple.se och logga in, se beställningsstatus, och sen track shipment, där står det trackingnummer och företag.. Koppa numret och gå in på företagets hemsida och tracka paketet Lätt som en plätt!

När jag söker efter det så står det finns ej. Det står att numret ska vara 9 siffror men mitt är 10. Snälla hjälp mig.

min anlände till sverige idag! woho! Hur många arbetsdagar tar det ifrån det att den anländer till det att man får den vid dörren?

• Medlem
  • Strömstad
  • 2005-12-15 20:23

hittar inte track shipment

• Medlem
  • Gotland
  • 2005-12-16 13:12

titta i orderbekräftelsen du fick som ett e-mail. där finns en länk som leder till apple, där du får logga in. sedan syns knappen "track shipment" ovanför din order...

själv borde jag få min iPod 30Gb idag

Enligt TNT:
"15 dec 2005 08:22 Stockholm Onforwarded For Delivery "

Lycka till!

Personligen tycker jag att TNT är ett gäng klåpare. Min skulle skickas ut till mig idag. Så igår ringde jag och sa att det vore bra om den kom före kl. 13 då jag måste gå hemifrån då. Den tjänsten kunde de tyvärr inte erbjuda då Apple inte betalar för det.
Sant som det är sagt så har min iPod inte kommit nu, och jag måste gå hemifrån. Men de kommer att komma förbi här senare och pling på. Nästa vecka kan jag inte vara hemma måndag-onsdag, men de kommer nog att åka förbi och plinga på. Fattar de inte att de förlorar mer pengar på att chansa än att ringa och bestämma tid?
Jäkligt trist att behöva vänta nästan en vecka till på sin iPod dessutom.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-17 11:48

Archangel: tror inte du fattar hur svårt det är att köra budbil och passa tider.hur ska de kunna leverera paketen om alla ringer och bokar tid kl 13?

dessutom kommer de inte att försöka mer än 1 gång. sedan väntar de på att du ringer och bestämmer vilken dag de ska komma (08-17)

xtrem: Jag förstår visst hur svårt det är att köra budbil. Förstår att de inte kan lova alla kunder att de kommer innan kl. 13. Det de dock borde kunna göra är säga "vi har redan så många leveranser på morgonen, så då är det bättre att vi tar det en annan dag", typ. Nu sitter man och väntar hela dagen, sen visar det sig att de skickar ut den 16:05. Jag ringer då min sambo och säger att vi inte kan gå ut på kvällen då jag väntar leverans. Sitter hemma hela kvällen och väntar på denna leverans. Kollar senare på nätet, det visar sig att föraren påstår att han var hemma hos mig kl 17:35 och jag inte var hemma! Jag var hemma då, jag hade inte hög musik på, jag bor på 36kvadrat. Hade han ringt på dörren hade jag hört, ergo han var INTE här!

Detta är inte första gången detta hänt med TNT. I somras så köpte jag en iPod mini till min sambo. Då jag visste att jag inte skulle kunna vara hemma så såg jag till att den skulle levereras till mina föräldrar. Första leveransen så hörde de inte av sig, och mina föräldrar var då inte hemma. Då ringde vi till dem och (som du påstår att de skall göra) så bestämde de en tid. Mina föräldrar (snälla som de är) satt hemma hela dagen, en vacker och solig sommardag, och väntade. Kom det någon leverans?... Nej! De påstod sedan att telefonisten inte hade meddelat chauffören. Oavsett var det har gått fel så är det inte bra. Så de har förstört en dag för mina föräldrar, trots att de hade ringt och bestämt dag och tid.
Och i fredags förstörde de en kväll för mig och min sambo (vi hade tänkt att gå ut) då de inte kom förbi fast de påstod att de skulle göra det, till och med påstår att de gjort det men att jag inte var hemma!

Så jo, jag förstår att det inte är lätt att ordna en massa leveranser. Men de (TNT) har i de fall jag haft kontakt med dem skött sig erbarmligt dåligt, under all kritik. Har man lovat något så får man se till att hålla det!

Sen att de efter en gång väntar tills man ringer verkar inte stämma heller. En vän till mig (börjar låta som hörsägen, men lovar att detta är trovärdig information) väntade på sin Nano. Kollade på nätet och såg att de stod att de varit hemma hos honom TRE gånger. De hade dock inte ringt en enda gång. Så jag är skeptisk till TNT...

Archangel: Lider med dig, har dessutom läst om andra på forumet som råkat ur för samma sak. Hoppas att det löser sig för dig!

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-19 15:58

Max ett par dagar skulle jag tro.

Datum Tid Ställe Status
19 dec 2005 16:56 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
19 dec 2005 16:56 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

Vad menas med det? Vad är Arnhem Hub?

Kan uppdatera med att TNT inte väntade på att jag skulle höra av mig så vi kunde bestämma tid. De körde ut den i morse igen, trots att jag inte var hemma. Då de körde ut den på morgonen kunde de inte köra ut den på eftermiddagen/kvällen. Jag som (i onödan tydligen) fixat så att någon skullle kunna vara hemma hos mig under eftermiddagen/kvällen. Då jag inte visste när den skulle levereras så satt denna person och väntade på att de skulle komma på eftermiddagen, det vi inte visste var att de hade varit där på morgonen. Detta påstår de i alla fall, litar dock inte helt på detta då de påstod att de var här ifredags trots att jag vet att de inte var det.
Undrar om/när jag får min iPod...

Ursprungligen av ante_b91:

Datum Tid Ställe Status
19 dec 2005 16:56 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
19 dec 2005 16:56 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

Vad menas med det? Vad är Arnhem Hub?

Fortfarande ingen som vet?

Nu står det out for delivery på min. Hoppas den kommer snart

Nu har den kommit! Så jävla vacker. Ska få den i julklapp men fick lägga över lite låtar:D

Förresten. ÄR det värt att lägga ut massa pengar på en sån där invisible shield? Tycker en liten plast bit inte borde vara så dyr.

ja nu har min kommit med, han ringde mig o stod utanför mitt hus, medan jag var mil därifrån. kom hem och ringde tnt och kan få den redan imorgon. Bestämmer man ny tid hos tnt så måste man vara hemma den dagen mellan 09.00 och 17.00.

Nu har den i alla fall kommit, efter mycket om och men. Chauffören ville inte komma upp och lämna den utan ville att jag skulle komma ned och hämta den på gatan. Skumt! Ännu skummare är att han sedan kom körande i en taxibil! Så han jobbar dubbelt, som bud och taxi?... Låter inte så seriöst! Borde inte TNT köra ut sina saker i egna TNT-bilar?
Ja, ja, nu är den i alla fall här.

• Medlem
  • 2006-01-16 15:25

Out For Delivery STOCKHOLM, ST, SE 16 Jan 2006 13:09
Out For Delivery STOCKHOLM, ST, SE 16 Jan 2006 13:14

sen ringde okänt nummer på min mobil 13.30.. men hade glömt mobilen hemma ://

Betyder det att dom kommer en annan dag?

• Medlem
  • 2006-01-16 19:42

Va menas med beställnigs status granskas,Är det att dom inte fått in pengarna än?

1
Bevaka tråden