Garanti?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-10 20:14

Hej
Fick en ny iPod mini i juni på garantin pga att hårddisken kraschade. Allt var frid och fröjd fram tills förra veckan någon gång då batteriet började spöka. Även om iPoden var fulladdad kunde jag bara lyssna 2-3 timmar på den innan den dog. Ibland kan det gå att låta den ligga avstängd ett tag när don gjort så och sedan sätta på den eller resetta den. Då kan det gå att få upp batterinivån igen, men så ska man la inte behöva göra för att upprätthålla musiken eller?
Jag tycker att det inte har gått särskilt lång tid sen jag fick den så batteriet borde la inte kunna blivit uttjänat än eller? Vad tror ni här, är detta ett garantiärende eller får jag helt enkelt leva med det?
Tack på förhand!

Ursprungligen av filip.ekman:

Hej
Fick en ny iPod mini i juni på garantin pga att hårddisken kraschade. Allt var frid och fröjd fram tills förra veckan någon gång då batteriet började spöka. Även om iPoden var fulladdad kunde jag bara lyssna 2-3 timmar på den innan den dog. Ibland kan det gå att låta den ligga avstängd ett tag när don gjort så och sedan sätta på den eller resetta den. Då kan det gå att få upp batterinivån igen, men så ska man la inte behöva göra för att upprätthålla musiken eller?
Jag tycker att det inte har gått särskilt lång tid sen jag fick den så batteriet borde la inte kunna blivit uttjänat än eller? Vad tror ni här, är detta ett garantiärende eller får jag helt enkelt leva med det?
Tack på förhand!

Jag tycker att det borde vara ett garantiärende. Hör med apple.

Det här ÄR ett garantiärende, förutsatt att du har garanti kvar.

• Oregistrerad
  • 2005-12-11 18:11
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det här ÄR ett garantiärende, förutsatt att du har garanti kvar.

Vad innebär det då? Lagar dom den bara eller får man en ny som förra gången. Hur gör man då om man får en ny, dom gör väl inte minin längre eller?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 22:08

de ersätter antagligen bara batteriet i den.

1
Bevaka tråden