Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Camera Connector

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har nyligen inköpt en iPod Video 30Gb och en Camera Connector, men har stött på lite problem. Problemet uppstår inte alltid, men ofta och jag hittar ingen lösning. Tror det kan vara en bugg i mjukvaran eller nåt.

Det som händer när det blir problem är följande:

När jag pluggar in min digitalkamera (Panasonic Lumix FX9) via Camera Connector till iPoden så får man upp en meny om man vill importera bilderna till iPoden. Jag väljer att importera och överföringen sätts igång. Det går rätt så slött men det är ju som det ska vara. Men mot slutet, kanske 20% kvar, så överförs resten av bilderna supersnabbt och iPoden säger att allt är överfört. Men när jag ska gå in och titta på bilderna så går det inte att välja 'browse', utan bara 'delete'.

Jätteskumt. Ibland får jag inte upp den senaste rullen alls, utan den syns inte, till och med tidigare rullar jag importerat och som fungerat är borta. Jag tvingas att resetta iPoden för att få fram dom igen.

Efter ett par försök så brukar jag lyckas få in alla bilderna från kameran.

Kameran har två olika USB-modes: PC och PTP. Blir ingen skillnad vilken jag tar.

Någon som haft liknande problem? Någon som har en lösning?

Tacksam för svar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 13:17

Jag hittar inte din kamera på Apples lista över godkända kameror. Kan det vara så att den inte stöds fullt ut?

Så kan ju fallet vara. Men det är ju konstigt att det fungerar bra ibland och ibland inte. Får hoppas att nästa firmware-uppdatering fixar problemet!

Jag har oxå problem med min kamera connector. Jag har en Canon 20D så den finns i listan. Vad tror ni att det är för problem. Det står bara i rutan att "enhet som ej stöds" då har jag inte ens kopplat in kameran, bara connectorn i podden. Vad e det för fel? Hur uppdaterar man programvaran?

/David

Tror jag har löst problemet nu efter en tids användande. Om man innan man kopplar in kameran, resettar ipoden (hålla in menyknappen och mittenknappen i 2 sekunder) så fungerar det felfritt!

1
Bevaka tråden