Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om shure e3c. Låg bit-hastighet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar en sak efter att ha läst testet av shure e3c i macworld. De skriver ungefär såhär:

"...Man kan förstås invända att det är lite överdrivet att köpa lurar av denna kaliber för att lyssna på aac-komprimerad musik, och liksom E2c avslöjar även dessa lurar skador som uppkommit i komprimeringen..."

Alltså att det hörs var komprimeringen har tagit bort, och att det blir dåligt där?
Jag har aldrig hört skillnad på 1400kbit/s och 128kbit/s i apple orginalurar. Är det normalt?
Men det jag undrar är, apple-orginalurarna funkar bra när man lyssnar på komprimerad musik, gör inte shure e3c det?

Är det någon som har någon erfarenhet av detta?

Ursprungligen av martin_stenmark:

Alltså att det hörs var komprimeringen har tagit bort, och att det blir dåligt där?
Jag har aldrig hört skillnad på 1400kbit/s och 128kbit/s i apple orginalurar. Är det normalt?
Men det jag undrar är, apple-orginalurarna funkar bra när man lyssnar på komprimerad musik, gör inte shure e3c det?

Ja, det är normalt att inte höra skillnad på 1400kbps och 128 kbps med dåliga lurar. Du märker antagligen ingen stor skillnad mellan dem på shure e3c heller.

Tänk på det som en flat bildskärm och en gammal tjock. På den tjocka är pixlarna smått suddiga och glider in i varandra. Därför märks det inte att bilden är kantig eller har dålig färgpalett. På den flata skärmen syns varenda pixel skarpt och man ser snabbt om antalet färger är lågt eller om kvaliteten på bilden är låg.

Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag undrar en sak efter att ha läst testet av shure e3c i macworld. De skriver ungefär såhär:

"...Man kan förstås invända att det är lite överdrivet att köpa lurar av denna kaliber för att lyssna på aac-komprimerad musik, och liksom E2c avslöjar även dessa lurar skador som uppkommit i komprimeringen..."

Alltså att det hörs var komprimeringen har tagit bort, och att det blir dåligt där?
Jag har aldrig hört skillnad på 1400kbit/s och 128kbit/s i apple orginalurar. Är det normalt?
Men det jag undrar är, apple-orginalurarna funkar bra när man lyssnar på komprimerad musik, gör inte shure e3c det?

Är det någon som har någon erfarenhet av detta?

Man kan väl säga så här, med shure lurar låter 128 kb bättre än originallurarna. Men det är klart själv laddar jag in musiken i Poden i 224 kb från CD och 192 från allofmp3. Enda musiken jag laddar in i 128 är från Itunes vilket är ytterligare en anledning att handla från Allofmp3.
Så köp Shure lurarna du kommer att bli helnöjd. Det blev jag.

Ursprungligen av Kayano:

Man kan väl säga så här, med shure lurar låter 128 kb bättre än originallurarna. Men det är klart själv laddar jag in musiken i Poden i 224 kb från CD och 192 från allofmp3. Enda musiken jag laddar in i 128 är från Itunes vilket är ytterligare en anledning att handla från Allofmp3.
Så köp Shure lurarna du kommer att bli helnöjd. Det blev jag.

jaja, men hur pass hög kvalitet behöver man ha tills man inte hör någon speciell skillnad då? Du laddar in dina cd med 224 kb, är det fullt tillräckligt? Jag tänkte, måste jag fylla med 1400 kb nu eller, och ha 200 låtar i min 30gb.. Me så var inte fallet, vad bra!! Ja, jag tänker nog köpa dessa E3c nu då, så har jag någonting att växa med.

Ursprungligen av martin_stenmark:

jaja, men hur pass hög kvalitet behöver man ha tills man inte hör någon speciell skillnad då? Du laddar in dina cd med 224 kb, är det fullt tillräckligt? Jag tänkte, måste jag fylla med 1400 kb nu eller, och ha 200 låtar i min 30gb.. Me så var inte fallet, vad bra!! Ja, jag tänker nog köpa dessa E3c nu då, så har jag någonting att växa med.

Jag tror inte att du behöver oroa dig för att bli störd av sämre ljudkvalité med shurelurarna oavsett vilken kvalité du laddar in musiken med. Shurelurarna låter betydligt bättre än originallurar och även Koss the plugg.
Själv lyssnar jag på mycket klassisk musik å vissa stycken är i 192 kb och de låter väldigt bra med Shure.
Men det är klart, 224 låter bättre än 128, och lyssnar man på klassiskt så är nog 224 att föredra.
Men jag lovar att du kommer att bli nöjd med shure.

låter bra!! så högt som jag kan altså, men inte typ högre än 300, kanske lite applelossless till mina bästa låtar då!

1
Bevaka tråden