Den nya iPoden, G5!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-04 01:57

Jag funderar på att köpa en sådan, en 30 gig one. Men va fan?! Jag läser en massa skit om batteriet och massa folk klagar o skit... jag är inte speciellt rik, och om jag köper en sådan och sedan ångrar mig? då blir det så jäääävla surt! Vad kostar det egentligen att byta ett batteri? Säg inte att jag ska söka, eftersom jag har gjort det. Någon säger 300 kr, någon 600 och någon säger 1000. Jag vet fan itne vad jag ska tro på. Fan det är bara problem med iPoden verkar det som. Mer pain än pleasure man får ifrån den typ ^^

Ärligt nu, ska jag köpa en sådan eller inte? Jag vill inte ångra mig sedan... ångrar ni er?

tacksam för svar.

Nej jag ångrar mig inte. Den är värd varenda krona och jag blev glatt överaskad över hur bra kvalite det är på skärmens bild. Känner du ingen som har en G5 så du själv kan testa och se om det är något för dig?

offtopic:
Vart är världen påväg? Läser du igenom dina inlägg innan du postar dem mario? Det är enbart jobbigt att sätta sig in och ge svar på frågan, när en 10åring kunnat prestera bättre meningsuppbyggnader.

• Medlem
  • 2005-12-04 12:43

Om jag inte haft en iPod mini och haft pengar över till en iPod hade det lätt blivit en video ipod.
tänk på att alla som är jättenöjda med sin iPod inte precis startar trådar där som skriver om hur nöjda dem är.

Jepp, hade jag inte köpt en nano 2 veckor före G5:an kom hade jag haft en sån nu.
Är du osäker kan du ju gå till en affär som säljer dem och be om att få prova en.

• Oregistrerad
  • 2005-12-04 15:33

Tack för alla svar...

minimunk: i vanliga fall har jag bra svenska, och ja. Jag läste inte igenom mitt inlägg då. Jag hade suttit på den här sidan i nästan tre timmar och bara läst en massa trådar om hur deras iPod inte är som den ska vara, och sedan gjorde jag ett inlägg. Jag var hur trött som helst, postade inlägget och gick o la mig.

tjena!
de e ju klart man skriver när en ipod inte funkar för det är ju då man behöver hjälp med den, man skriver ju inte; "vad bra min ipod funkar o jag behöver ingen hjälp", kanske lite överdrivet men iallafall.. jag har en ipod color 20gb o jag är jätte nöjd med den förutom att den blev lätt repad... men de ska ju synas att den är använd;) hade jag inte skaffat min ipod innan g5:an kom så skulle jag skaffat en sådan istället...

Ha de bra!
/Weeman

Ursprungligen av mario:

Tack för alla svar...

minimunk: i vanliga fall har jag bra svenska, och ja. Jag läste inte igenom mitt inlägg då. Jag hade suttit på den här sidan i nästan tre timmar och bara läst en massa trådar om hur deras iPod inte är som den ska vara, och sedan gjorde jag ett inlägg. Jag var hur trött som helst, postade inlägget och gick o la mig.

Det känns som om du inte behöver förklara dig för en person som anser att din meningsbyggnad är ett problem, utan bara strunta i det. Jag tycker däremot inte att det stör.

Den är jätte bra och du läser bara det negativa för att det är detta som kommer upp i "media" och det är detta folk skriver på forumet för att få hjälp med sina "buggar".

batterier till g5 finns ej att köpa ännu men batterier till nuvarande modeller kostar under 300 kr. de nya till g5 kommer INTE att kosta 1000 kr. säljer själv föresten om någon vill köpa batterier!

Han kanske menar om man ska skicka in den till apple och låta dom byta batteri..

Batteri

Fick min iPod video 60 gig igår och laddade den i ca tre timmar tills det att det stod att den vara laddad.
Jag tittade lite på video och lyssnade på musik i ca en timma och batteriet gick ner på 75%.
Kan det vara så att det tar slut snabbt de första gångerna man laddar den??:(

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-23 12:28

Det tar typ 3-4 laddnignar innan man kan förvänta sig full batterikapacitet. Och då menar jag:

1. Ladda den första gången från cirka 75 -> 100%
2. 0 -> 100%
3. 0 -> 100%
4. 0 -> 100%

Sedan min fjärde laddning håller min 60Gb väldigt länge, det är mycket batteritid kvar för musiken efter att ha sett en långfilm.

1
Bevaka tråden