iPod G5 video konvertering

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ska beställa min 60gb G5 snart och jag har sökt lite här på forumet och om jag har förstått rätt så får man bäst bild i tvn om man har konverterat i 720x320 istället för 320x240. Min fråga är om det finns ett program för windows xp som låter en få skriva in själv 720x320. Jag har förtstått att man kan de i handbrake och ffmpeg men de är väl bara för mac eller?

I Videora iPod Converter så skriver du in storleken själv, se bara till att storleken är delbart med 16!

Jag har kollat runt lite på Videora iPod Converter men jag hittar inte fältet där man skriver in storleken själv. Skulle vara riktigt schysst om någon kunde säga mig vart man skriver in det.

• Medlem
  • 2005-12-04 19:44
Ursprungligen av carlos_boy90:

Jag har kollat runt lite på Videora iPod Converter men jag hittar inte fältet där man skriver in storleken själv. Skulle vara riktigt schysst om någon kunde säga mig vart man skriver in det.

setup -> profiles

Jag tror att jag har fått det rätt nu tack så hemskt mycket!
Sen har jag en annan fråga, är det någon som har testat att koppla ipoden till tvn med av-kabeln från apple och som isåfall har nåt att säga om video kvalitén?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 17:57

Testa att använda sök.

• Medlem
  • 2005-12-07 20:56

Han skrev att han sökt på forumet innan han skrev sitt inlägg... Tjata inte på alla om "sök" hela tiden, om man nu ska säga sök så kan man väl om man vet svaret säga det, och skriva sök efter om man nu så hemskt gärna gillar å säga det. Förstår inte.

Se till att hålla tråden till det den handlar om!

Jag tycker xterm gör helt rätt i när han säger sök, vi vill uppmana alla våra användare att söka innan de skapar en ny tråd. Detta för att undvika att det finns för många liknanade trådar.

Mvh Olof Wahlberg

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 23:23

Jpuke: det finns två skäl att jag skrev sök här:

1. Jag VET att svaret han frågar efter finns i flera trådar som kommer upp om man söker, dessutom finns video FAQ:en.

2. Om jag istället skulle svara på alla frågor som redan är besvarade så kommer personen inte att lära sig att söka utan istället med alla sannorlikehet skapa en massa onödiga trådar.

Vi i Team iPod.se samt många av de användare som hängt med ett tag har verkligen TRÖTTNAT på alla inlägg som handlar om samma sak och finns besvarad i minst 10 olika trådar. Jag är "hård" och stänger trådar och skriver att folk ska söka, annars kommer forumet att svämma över med "nybörjartrådar" och då kommer de mera erfarna medlemmar att lämna iPod.se. Vilket i sin tur leder till sämre "kvalité" på iPod.se

Ojoj va du funderar bra, fortsätt så.... Ja jag har tröttnat en del, helt kart...

1
Bevaka tråden