Vad säger man?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu sitter jag och har vild diskussion med en "kompis" om just iPod.
Vill någon säga sin mening om min fråga.

När du köper en Nano eller Shuffle, har man då köpt en iPod?
Får man kalla Nano och Shuffle för iPod?
Eller räknas bara dom stora volymerna som iPod?

Själv tycker jag att alla spelare går under samma familj, iPod.
(Familjen andersson, Fru, far och barn)

Lämna dina synpunkter så jag kan få en lugn förmiddag!

Ursprungligen av daniels:

Nu sitter jag och har vild diskussion med en "kompis" om just iPod.
Vill någon säga sin mening om min fråga.

När du köper en Nano eller Shuffle, har man då köpt en iPod?
Får man kalla Nano och Shuffle för iPod?
Eller räknas bara dom stora volymerna som iPod?

Själv tycker jag att alla spelare går under samma familj, iPod.
(Familjen andersson, Fru, far och barn)

Lämna dina synpunkter så jag kan få en lugn förmiddag!

En Nano är en Nano och en Shuffle en förbättrad Iriver medans en IPOD är en IPOD

Tycker att samtliga kan räknas som Ipods.
Dock tycker jag verkligen inte att de tävlar med varandra då det är olika produktsegment.
Så man kan ha flera iPods hemma, en shuffle för träning, en stor för när man åker någonstanns (jobb, resa, etc..).

• Medlem
  • Lund
  • 2005-11-25 16:12

:??

Ursprungligen av Kayano:

En Nano är en Nano och en Shuffle en förbättrad Iriver medans en IPOD är en IPOD

står det inte Ipod på packetet?

huh ? det är väl själva modellen som heter (t.ex.) Nano ? och märket är iPod. Alltså är nanon enn iPod Nano ?

Folket - alla iPods är en iPod, okej?

hahaha jag inte bara tycker utan vet att båda IPOD shuffle, IPOD nano och IPOD är IPOD... Inte nåt att snacka om de är ipodar allihopa. T.o.m. minin

alla e ipod men men kallar inte en shuffle bara ipod utan shuffle eller ipod shuffle

Ursprungligen av Se[BBB]e:

hahaha jag inte bara tycker utan vet att båda IPOD shuffle, IPOD nano och IPOD är IPOD... Inte nåt att snacka om de är ipodar allihopa. T.o.m. minin

"T.o.m minin"?

Det var väldigt vad du kritiserar minin då. Tycker nog att minin är "mer iPod" än Nanon, eftersom minin kom först Och en annan sak, du skrev någonstans att Nanon var bättre
än Minin på allt, men batteritiden då?

I övrigt tycker jag att detta var en ganska korkad tråd, det är väl inte nåt att disskutera?

daniels, har du barn? Om du har 3 ungar, två stora och en minsting.
Vad säger man då? Är minstingen inte riktigt en "daniels" grabb?

Ursprungligen av Gone_Away:

"T.o.m minin"?

Det var väldigt vad du kritiserar minin då. Tycker nog att minin är "mer iPod" än Nanon, eftersom minin kom först Och en annan sak, du skrev någonstans att Nanon var bättre
än Minin på allt, men batteritiden då?

I övrigt tycker jag att detta var en ganska korkad tråd, det är väl inte nåt att disskutera?

Det var ingen speciell anledning jag skrev t.o.m. mini bara för att understryka att det är löjligt att inte kalla vissa ipod-modeller för ipodar, och jag syftade på att minin inte tillverkas längre men ju är en ipod ändå. Om jag har skrivit att nanon är bättre än minin på allt är jag tveksam till, den har ju både mer kapacitet, batteritid och är dessutom tåligare än nanon. Jag tycker dock fortfarande att nanon är bättre även om minin ändå är bättre än de flesta mp3-spelare på marknaden.

Jag kan tänka mig att jag skrivit att nanon är bättre i en tråd om någon som vill köpa mini. Tycker det är ovanlig korkat att köpa en utgående modell när det finns en ny som enligt mig är bättre.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det var ingen speciell anledning jag skrev t.o.m. mini bara för att understryka att det är löjligt att inte kalla vissa ipod-modeller för ipodar, och jag syftade på att minin inte tillverkas längre men ju är en ipod ändå. Om jag har skrivit att nanon är bättre än minin på allt är jag tveksam till, den har ju både mer kapacitet, batteritid och är dessutom tåligare än nanon. Jag tycker dock fortfarande att nanon är bättre även om minin ändå är bättre än de flesta mp3-spelare på marknaden.

Jag kan tänka mig att jag skrivit att nanon är bättre i en tråd om någon som vill köpa mini. Tycker det är ovanlig korkat att köpa en utgående modell när det finns en ny som enligt mig är bättre.

Nano är dubbelt så bra som Mini och då borde Nano vara dubbelt så lite Ipod som Mini som inte heller är en riktig Ipod.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-26 13:56

Korkad fråga, Apple kallar dom ju alla iPod. Så vad är problemet? Om Apple säger att dom heter iPod så heter dom iPod.
Dom är ju bara olika modeller, var iPod photo mindre iPod än den svartvita iPoden?

Ursprungligen av iigloo:

Korkad fråga, Apple kallar dom ju alla iPod. Så vad är problemet? Om Apple säger att dom heter iPod så heter dom iPod.
Dom är ju bara olika modeller, var iPod photo mindre iPod än den svartvita iPoden?

Preciiss! Precis det svaret som jag också ger mig själv på frågan...

Ursprungligen av Gone_Away:

Absolut är det en korkad tråd, men jag var tvungen att skapa den snabbt för att få bekräftat av andra ifall jag har fel när man säger att en nano är en iPod eller inte. Som jag skrev i första inlägget så hamande jag i en diskusion med en polare och på vis ligger det till...

BTW, de va en bra jämförelse med barnen... Alla tillhör familjen, men är olika gamla... Daniels grabbar End of discussion, please...

*** TRÅD LÅST ***

Dom som inte har en "riktig ipod" vill nog att alla ska heta ipod för dom ska va lite fläzziga ;D

1
Bevaka tråden