Skillnad på iPod 30GB och iPod Nano?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-23 00:34

Vad är skillnaden på iPod 30GB och iPod Nano 4GB, mer än storleken samt utrymmet på dem, inget?

för priset skiljer ju 'bara' 500:- så kanske mer värt att satsa på 20giggarn, eller?

btw. krävs programvara för alla iPods för att föra över filer?

Ursprungligen av Appoc:

Vad är skillnaden på iPod 20GB och iPod Nano 4GB, mer än storleken samt utrymmet på dem, inget?

för priset skiljer ju 'bara' 500:- så kanske mer värt att satsa på 20giggarn, eller?

btw. krävs programvara för alla iPods för att föra över filer?

Läs jämförelsen här

• Medlem
  • 2005-11-23 13:39
Ursprungligen av daniels:

allt som står där vet jag redan, vilket jag sagt, jag vill veta hur det är med andra skillnader, t.ex. med iPod nano så behöver man inte programvara för att föra in och ut filer, däremot för att kunna spela upp filerna... så, är det exakt likadant för 30-giggarn eller skiljer det sig på något sätt?

är det så på alla iPods?

Ursprungligen av Appoc:

allt som står där vet jag redan, vilket jag sagt, jag vill veta hur det är med andra skillnader, t.ex. med iPod nano så behöver man inte programvara för att föra in och ut filer, däremot för att kunna spela upp filerna... så, är det exakt likadant för 30-giggarn eller skiljer det sig på något sätt?

är det så på alla iPods?

Ja, alla Ipodar kan också användas som vanlig extern hårddisk/usb-minne. Men det är en inställning man måste göra i Itunes.

• Medlem
  • 2005-11-23 15:24
Ursprungligen av Alphonze:

Ja, alla Ipodar kan också användas som vanlig extern hårddisk/usb-minne. Men det är en inställning man måste göra i Itunes.

ahh, okej... gött...
hmm med CSN-rabatt så får man iPod Nano för 2250:- typ och 30GB för 2800:-

nu är frågan om detdär extra utymmet är värt 550:-
jag har för tillfället 10GB musik, skulle ju inte skada om man fick in allt + lite annat...
däremot så är ju nanon mycket smidigare...
får 30GB plats i vanliga byggfickor typ?

De e klart att 30 gigaren får plats i fickan.. Jag skulle definitivt köpt 30 gigaren..

• Medlem
  • 2005-11-23 19:09

Nu har iofs jag ipod 20gb color, och inte den nya 30gb video, men när syrran plockade fram sin Nano tyckte jag att den var jävligt häftig.

Av utrymmesskäl så köpte jag 20gigaren men annars skulle jag nog köpt Nanon. Den är så liten och tunn och har fortfarande samma sjyssta skärm och kvalitet i övrigt.
Med andra ord, om man är ute efter en snygg ipod så tycker jag att Nanon är den snyggaste som finns just nu.

Helst så skulle jag vilja ha en Nanon oxå , men det är en ekonomisk fråga . Sen vet jag inte om man behöver en till när man har en som funkar bra .

• Medlem
  • 2005-11-23 21:09
Ursprungligen av axa:

Nu har iofs jag ipod 20gb color, och inte den nya 30gb video, men när syrran plockade fram sin Nano tyckte jag att den var jävligt häftig.

Av utrymmesskäl så köpte jag 20gigaren men annars skulle jag nog köpt Nanon. Den är så liten och tunn och har fortfarande samma sjyssta skärm och kvalitet i övrigt.
Med andra ord, om man är ute efter en snygg ipod så tycker jag att Nanon är den snyggaste som finns just nu.

Helst så skulle jag vilja ha en Nanon oxå , men det är en ekonomisk fråga . Sen vet jag inte om man behöver en till när man har en som funkar bra .

ah, håller med dig, designen på nanon är riktigt fräsh, ser nice ut pga dess lilla storlek, smidig också, men får ju inte plats med alls så mkt :/
någon som har bilder med både Nanon och 30GB (G5?) i samma bild från olika vinklar osv så man ser hur stor skillnad det är...

• Medlem
  • 2005-11-23 22:00

jag hade inte funderat på det, solklart val att man tar ipod 30 gb, den är lika stor som min sony ericsson T610, fast bredare men hälften så smal, ungefär. Sen att du kan kolla p åfilm och får en fetare skärm är ju bara bonus, du ser även mer i menyerna... och som sagt 30 GB är 30 GB, du kommer nog tröttna på att byta album in och ut hela tiden, speciellt ifall du lyssnar på all din musik som du har

Ursprungligen av Appoc:

någon som har bilder med både Nanon och 30GB (G5?) i samma bild från olika vinklar osv så man ser hur stor skillnad det är...

Inte så bra bild, jag sökte runt på olika forum och nyhetssidor, men sök lite själv så hittar du kanske nåt... iLounge har ett stort bildarkiv med Ipods!

1
Bevaka tråden