Vad behöver jag till 60GB Video?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte beställa en vit 60GB video från apple store... Men vad behöver jag mer än själva ipoden? Hörlurar ingår har jag sett, klarar man sig med dem? Vilken sorts laddare behöver man köpa till? Jag vill ju såklart kunna ladda batteiet, och kunna föra över musik och bilder från datorn.

Tycker det är svårt att beställa över nätet när man inte har någon försäljare att fråga... men de verkar inte finnas i några affärer i Stockholm.

Sen funderar jag på att köpa ett invisible shield också, från istuff.

Nåt mer man behöver? Jag kan ju komplettera efter hand förstås, men nu tänkte jag ju beställa en så att jag har den till semestern, och då vill jag att allt ska finnas med så att jag kan börja använda den på en gång. Jag har inte haft iPod förut, så jag har inga andra tillbehör.

Mvh Anna

Inga affärer i Stockholm?????

Det finns väl mest affärer i Sverige som säljer iPod och tillbehör i just Stockholm. Vi har alla Applecenter (Macoteket, inlife, inwarehouse mfl, gå till Birger Jarlsgatan så hittar du flera av dem), Siba och ett säkert ett dussintal andra affärer.

Laddare behövs inte för du laddar iPoden ansluten till datorn. Men vill kunna ladda utan dator måste du köpa en laddare för 250kr.

Men vad behöver jag mer än själva ipoden?
Det beror helt på vad du ska ha den till.

Hörlurar ingår har jag sett, klarar man sig med dem?
Om du bara ska lyssna på musik.

Vilken sorts laddare behöver man köpa till?
Man kan ladda den från datorn via USB porten på dator, annars kan man köpa en vägg-laddare för att ladda utan dator.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/wK6kywXLV9R32xQtqsF2PsXvznm/2.SLID?mco=16402C0F&nplm=M9837

men de verkar inte finnas i några affärer i Stockholm.
Det finns massa Apple center i stockholm. Macoteket är ett bra alternativ.
http://www2.macoteket.se/butiker/

Sen funderar jag på att köpa ett invisible shield också, från istuff.
smart gjort. De nya ipod blir repiga mycket lätt.

Tack för era svar!

Jag tänkte ha iPoden till att lyssna på musik och framförallt talböcker, när jag tränar, är ute och går eller är på semester. Vill kunna ha lite bilder i den också, men kommer nog inte använda videofunktionen så mycket. Talböcker tar ganska mycket plats.

Ja, klart det finns affärer i Stockholm, men de som jag har sett har inga vita 60GB's inne, utan man måste beställa. Själva vitsen för mig att köpa i affär är ju att jag får kolla på den, annars kan jag ju lika gärna beställa över nätet själv.
Kanske läser jag hemsidorna fel, men macoteket verkar inte ha några inne, Onoff har bara iPod photo, och hos SIBA är de beställningsvaror.

Jag ska bara lyssna på musik och böcker, så då nöjer jag väl med de hörlurar som följer med. Vill bara inte att de är helkass och går sönder mitt under semestern, så man kanske ska köpa ett par billiga reservpar?

Ok, så de sladdar man behöver för att kunna ladda iPodens batteri genom datorn ingår, men om man vill ta med den när man reser så måste man köpa en väggladdare... Bra. Tack!

UPPDATERAT: Nu har jag beställt en iPod och extra hörlurar från apple store, och shield, socka och laddare från istuff!

1
Bevaka tråden