iPod nano före jul?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hallå,

om jag beställer en vit nano med gravering från apple.se och betalar med Visa idag, kommer den då fram före jul? Liksom hela poängen eftersom jag ska ge bort den. Står på deras hemsida att den skickas inom 3 dagar men stämmer detta? Tacksam för svar /p

Ursprungligen av demierre:

Hallå,

om jag beställer en vit nano med gravering från apple.se och betalar med Visa idag, kommer den då fram före jul? Liksom hela poängen eftersom jag ska ge bort den. Står på deras hemsida att den skickas inom 3 dagar men stämmer detta? Tacksam för svar /p

Vad ajg ahr hört så ska det inte vara något större fel leverans tiden från apple.se utan den ska komma relativt snabbt. Sedan finns det alltid undantag.

följdfråga...

Går det bra att gravera in åäö? Funkar ju bra på apple.se och förhandstitta. Är det någon som haft problem med att gravera in de bokstäverna? /p

Ursprungligen av demierre:

Går det bra att gravera in åäö? Funkar ju bra på apple.se och förhandstitta. Är det någon som haft problem med att gravera in de bokstäverna? /p

Inga problems!
Det skall finnas en bild på en graverad iPod i något av forumen där å ä eller ö finns med om jag minns rätt. Kör på !

Verkar gå fort tycker jag. Shipped från amsterdam igår så den borde väl vara framme på måndag, senast tisdag Fort för att ha valt gravyr.

18 nov 2005 23:36 Eindhoven Shipped From Originating Depot
18 nov 2005 22:35 Liege Euro Hub Consignment Received At Transit Point

• Medlem
  • Nordmaling
  • 2005-11-19 00:24

Beställer man från apple.se så är det inge problem med leverans om det står på deras sida när den skickas då dom kör separata lager/prioriterar sin egna butik över återförsäljare.

gick snabbt

Woohooo! Gick ju snabbt. Graverad o allt

21 nov 2005 11:14 Stockholm Delivered
21 nov 2005 09:03 Stockholm Out For Delivery
21 nov 2005 07:08 Stockholm Import Received
18 nov 2005 23:36 Eindhoven Shipped From Originating Depot
18 nov 2005 22:35 Liege Euro Hub Consignment Received At Transit Point

beställde 2 st nanos på kvällen i söndags. fick dem idag. så det går sjuukt fort nu..

Hejsan! Jag beställde min iPod nano igår. Tror ni att jag får den innan jul. Om man läser föregående inlägg så verkar det ju som så men jag tänkte att nu är det ju juletider och de får säkert in många beställningar.

Och en sak till kan man tex lämna en lapp med en underskrift på vid sin dörr när de ska leverera den? tex be dom lägga paketet i garaget?

Ursprungligen av skalmansskalle:

Hejsan! Jag beställde min iPod nano igår. Tror ni att jag får den innan jul. Om man läser föregående inlägg så verkar det ju som så men jag tänkte att nu är det ju juletider och de får säkert in många beställningar.

Och en sak till kan man tex lämna en lapp med en underskrift på vid sin dörr när de ska leverera den? tex be dom lägga paketet i garaget?

Jorå, det går att lämna en fullmakt. Du får skriva kollinummret och att det är ok att de lämnar paketet i garaget samt din signatur och namnförtydlignande.

Jag har jobbat på tnt, så jag vet att det går Lycka till!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 23:18

Förra veckan tog en leverans av nano (utan gravyr) 2 dagar från beställning.

Om det är TNT som levererar så är de ganska kinkiga, de vill inte ens ändra till en alternativ adress.

Jag vet att UPS har en fullmakt du kan skriva på i förväg om du vill ha dina paket gömda/lämnade någonstans på tomten/hos granne.

Ursprungligen av xtrem:

Förra veckan tog en leverans av nano (utan gravyr) 2 dagar från beställning.

Om det är TNT som levererar så är de ganska kinkiga, de vill inte ens ändra till en alternativ adress.

Jag vet att UPS har en fullmakt du kan skriva på i förväg om du vill ha dina paket gömda/lämnade någonstans på tomten/hos granne.

Min 30G lämnade TNT i trappuppgången utanför min dörr eftersom inte jag var hemma. Inga problem för mig eftersom det är ett litet hus och jag fick den snabbare. Hör väl inte till vanligheterna att de gör så antar jag. Det kunde lika gärna gått åt h#####e.

Tack för alla svar! Men vad är kollinummret ?

• Oregistrerad
  • 2005-12-11 21:25

Dum fråga här...men får man ett samtal som berättar när man ska vara hemma för att få leveransen?

Nej, det fick inte jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 22:09

nej, de kontaktar ingen innan de försöker leverera första gången. missar du det så får du en lapp i brevlådan där du får ringa och boka en ny dag

• Medlem
  • 2005-12-12 10:15

Okey... Kan man då ringa eller på annat sätt få reda på när de kommer med den då? (går ju i skolan)

Fick min iPod idag.

Men om du ska lämna en lapp så ska du inte glömma att skriva refernsnummret! Först skrev jag bara underskrift + namnförtydling men då gick det inte! Jag ringde dem och de talade om att man var tvungen att lämna refernsnummret! Och nu är den här

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 10:09
Ursprungligen av J-O:

Okey... Kan man då ringa eller på annat sätt få reda på när de kommer med den då? (går ju i skolan)

nej. skriv en fullmakt att de får lämna den vid dörren eller hos en granne.

Om ni läser på Applestores hemsida så står det klart och tydligt att sista beställningsdag för en garanterad leverans innan julafton är den 15:e innan 15.00, alltså imorgon.

• Oregistrerad
  • 2005-12-14 13:28

Beställde en nu...jag räknar med era böner som hjälp.

• Medlem
  • Strömstad
  • 2005-12-15 16:09

det verkar som att alla här har fått den hyffsat snabbt, men jag beställde den för en vecka sedan och har inte fått den än

beställde en nano, svart, 2gig med gravering

• Oregistrerad
  • 2005-12-15 16:23
Ursprungligen av XeroX:

det verkar som att alla här har fått den hyffsat snabbt, men jag beställde den för en vecka sedan och har inte fått den än

beställde en nano, svart, 2gig med gravering

Samma modell som jag beställde i går. I dag står det följande när jag trackar den:
"Shipped - Dec 15, 2005 via TNT Nederland B.V"

• Medlem
  • Strömstad
  • 2005-12-15 16:59

JLJ27 hur trackar man den?

Shipping Options:
Items will be shipped when all items are available.

menar dom att dom inte har iPod nano inne?

• Oregistrerad
  • 2005-12-16 08:48
Ursprungligen av XeroX:

JLJ27 hur trackar man den?

Shipping Options:
Items will be shipped when all items are available.

menar dom att dom inte har iPod nano inne?

Man får ju ett bekräftelsemail på att man har beställt en och där finns en länk där man kan kolla läget hos sin beställning:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?orderStatusSelfService=yes

• Medlem
  • Strömstad
  • 2005-12-16 10:16

jag har inte fått nått mail...

• Oregistrerad
  • 2005-12-16 14:16

Säkert att du angett rätt mailadress då? Ett bekräftelsemail får man ju varje gång man beställer något från nätet, oftast inom ett par sekunder bara.

• Medlem
  • Strömstad
  • 2005-12-16 14:23

jag fick ingen kan kanske bero på att jag använde hotmail

• Oregistrerad
  • 2005-12-16 14:23

Caramba, redan i kväll kommer de leverera min iPod Nano (med gravyr), och jag beställde den i förrgår...bra där!

Har alla som fått den efter två-tre dagar beställt med kreditkort?

Jag använde mig utav giro, och efter fyra arbetsdagar står den fortfarande på "Under Review".

Bevaka tråden