Köp av Ipod Video

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är pågång att köpa Nya Ipod Video 60 gb och skulle vilja ha lite svar

1: Är det möjligt att göra en sk. "Playlist on the go" och går den att spara i spelaren?

2: Hur lång uppstart är det på den om man har den halvfylld, 30 gb?

3: Några spontana brister som ngn tycker

Har för tillfället en Irriver H340 som jag ska sälja. Är inte nöjd på Irrivers mjukvara i spelaren. Har aldrig haft Ipod så jag kan inte jämföra men är det ngn som haft båda så vore jag tacksam för med lite för och nackdelar med Ipoden

• Medlem
  • Nordmaling
  • 2005-11-15 12:32
Ursprungligen av jonatannn:

1: Är det möjligt att göra en sk. "Playlist on the go" och går den att spara i spelaren?

Har för tillfället en Irriver H340 som jag ska sälja. Är inte nöjd på Irrivers mjukvara i spelaren. Har aldrig haft Ipod så jag kan inte jämföra men är det ngn som haft båda så vore jag tacksam för med lite för och nackdelar med Ipoden

1. Ja det finns alltid en on-the-go per default i spelaren.

2. Nu förstår jag inte alls vad du menar, det är ju inge fördröjning i starten av spelaren bara för du har mycket grejer :P...

3. Det enda som tog lite tid va konverteringen av video, man fick leta rätt mycket men nu när man har programmet så är det inga problem.

GO FOR IT!

heyyyyy!!!!

tjena! ja ska köpa en g5 men vill först ta reda på ett para saker...!

1. läser den wma filer?

2. kan jag lägga vilken filtyp ja vill tex. avi, directX m.fl...?

3. har den någon röstinspelning?

• Medlem
  • Nordmaling
  • 2005-11-17 18:04
Ursprungligen av don_ipod:

tjena! ja ska köpa en g5 men vill först ta reda på ett para saker...!

1. läser den wma filer?

2. kan jag lägga vilken filtyp ja vill tex. avi, directX m.fl...?

3. har den någon röstinspelning?

1. Nej

2. Nej, du måste konvertera alla filformat till mp4. Jag använder imtoo ipod movie converter, funkar perfekt.

3. Nej, du får köpa till en grej man sätter på toppen. Griffin italk t.ex

ok... men vart hämtar jag ipod movieconvertern ifrån?

Ursprungligen av FnuX:

1. Nej

2. Nej, du måste konvertera alla filformat till mp4. Jag använder imtoo ipod movie converter, funkar perfekt.

3. Nej, du får köpa till en grej man sätter på toppen. Griffin italk t.ex

• Medlem
  • 2005-11-17 19:23

ok... men vart hämtar jag ipod movieconvertern ifrån?

har du en windows dator rekommenderar jag videora http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

tar ca 9 minuter att göra om ett TV avsnitt till ipod format

ok en fråga till.... ja vill att "du" ska vara ärlig... jag äger just nu en iriver h10.... ja funderar på att sälja den och köpa en g5 fast det finns ett par saker som man eftersträvar ex. radio´n,,, wma filer som man kan lägga i mp3´n osv.... tycker "du" att jag ska köpa g5:an eller inte...? efterallt den e ju bäst i marknaden men man vet inte riktigt!?riktigt?

Har själv bytat upp mig från en iriver H10 till en ipod G5 30GB.
Jag har haft flera mp3 spelare tidigare samt flera freestyles, bärbar cd och ett antal minidisc spelare. ipoden är den bäste spelare jag haft. Min kompis har en iriver H320 och ipoden är så mycket lättare att använda. Gillar inte meny systemet på H300 och knapparna är alldeles för små. Stor och tung är den också. ipodens scanning av hårddisken vid uppstart tar ingen tid alls tror inte ens den scannar hårddisken övehuvudtaget. Är ganska säker på att du kommer bli helnöjd om du köper en ipod. Sen är G5 läcker den har väckt ett vill ha begär hos alla jag visat den för. Det enda negativa är att iriver har radio. Men jag ska köpa en ny mobil med radio så man kan lyssna på morgonpasset i P3 på jobbet.

Ursprungligen av jonatannn:

Har nyss köpt en movie 60gb men jag märker att det släpar efter med tillbehör. Den verkar vara för ny än så länge

transmitter

Vart kan jag få tag på en radiosändare till min ipod movie 60 gb.

• Oregistrerad
  • 2005-11-15 23:19
Ursprungligen av jaywee!!:

fel tråd

//C

• Medlem
  • 2005-11-16 02:05

itrip

Ursprungligen av jaywee!!:

www.griffintechnology.com

• Medlem
  • 2005-11-17 18:58

Jag vill köpa en Ipod G5

men var får jag tag i en. Överallt är det leveranstider, jag vill ju ha en nuu..... :rolleyes:

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-17 20:30

Radio finns inte och kommer troligen aldrig att finnas, inbyggt. Kanske kommer det en extrapryl som tar emot radio.

Jag använder inte PC, men de som gör det rekommenderar programmet "Videora" för att konvertera filmer.

Till Mac använder man "ffmpeg" (för divx, avi, xvid m.fl.) eller "HandBrake" (till dvd).

Sök på Google efter programmen, så hittar ni dem snabbt.

Nu har jag haft min iPod i en vecka ungefär, och kan inte säga mer än att alla som har sett den blir väldigt imponerade av kvalitén på filmer. Den är svaret på frågan om det är värt att titta på film med liten skärm: JA!

Musik är den lika bra på som alltid, härligt snabba menyer och perfekt ljud! Podcasts/videocasts fungerar extremt bra!

Bilder blir till snygga bildspel med snygga effekter och övergångar, bl.a. 3D-kuben.

Har man råd med en iPod G5 60GB ska man köpa en sådan istället för 30GB. Bättre batteritid och dubbelt med lagringsutrymme gör den prisvärd.

Samtidigt är ju 60gb större än 30gb och kostar tusenlappen mera.

Jag själv har haft min g5 30gb i snart en vecka och jag älskar den än så länge, som sagt så är den snabb, snygg och perfekt. Den är dock lite apple likt "fool-proof" då jag än så länge inte kommit på hur man riktigt ska kunna "hårdanvända" den.

Det ända som skulle kunna ha varit roligt vore ju om den skulle ha haft radio men jag har inte klagat allt för mkt än...

Nu är det bara skydd (den skrapas rätt så lätt), docka och nya lurar (fastän de som följer med är riktigt OK). :rolleyes:

ett par frågor här

1. kommer det att komma någon plastskyddsfodral till ipod g5:an.... alltså som iriver h10:ans?

2. finns det att köpa hörlurskontroll till den men kontrollen ska kunna användas av flera hörlurar?

ett par frågor här

1. kommer det att komma någon plastskyddsfodral till ipod g5:an.... alltså som iriver h10:ans?

2. finns det att köpa hörlurskontroll till den men kontrollen ska kunna användas av flera hörlurar?

Man får med ett väldigt tunt och billigt plast fodral som är tillför att få folk att hållakäft om reptåligheten.

Nej den har inte stöd för hölurarskontroll.

ett par frågor här

Det finns redan skydd till g5:an ute och fler kommer hela tiden. Antingen så kan du köpa ett genomskinligt plastskydd, ett siliconskal eller nått annat...

G5:an stödjer inte kontroll men splitter finns att köpa...

1
Bevaka tråden