iPod G5 60 Gb eller iPod Nano?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Just nu har jag en 20 Gb G4, som ska bytas ut. Frågan är bara vilken. Ifall jag skulle köpa en 60 Gb så får jag ju video möjlighet, kan lägga in alla mina bilder ( en hel del då jag fotograferar, tänkte ha det som en extra back-up, funkar det?), och får plats med all min musik. Eller så köper jag en liten, underbar, fantastisk söt Nano med 4 gb musik som bara får plats med den musik jag lyssnar på.

Frågan är alltså, vilken skulle ni rekommendera, stor iPod med plats för allt o lite till, eller en liten Nano med plats för min favoritmusik, fast i ett mycket kompakt format?

Tacksam för svar,

Sander

Finns flera trådar som rör ämnet "iPod G5 eller Nano"
SÖÖÖÖÖK!!!

Istället för att tjata om att söka hela tiden kan man väl bara säga vad man tycker eller inte säga något alls.

Till poängen. Jag fick precis hem min iPod G5 60GB, kom med taxi, och tycker att det är helt perfekt att den kan spela upp video genom av-kabel till tv. Jag säger beställ en iPod video 60GB aka. the best of the best.

Ursprungligen av simonklinga:

Istället för att tjata om att söka hela tiden kan man väl bara säga vad man tycker eller inte säga något alls.

Till poängen. Jag fick precis hem min iPod G5 60GB, kom med taxi, och tycker att det är helt perfekt att den kan spela upp video genom av-kabel till tv. Jag säger beställ en iPod video 60GB aka. the best of the best.

Precis! iPod G5 60 Gb är helt underbar. Video funktionen funkar bra, stor skärm och den väger inte allt för mycket. köp en g5 istället för nano!:D

nano ska du köpa

• Medlem
  • 2005-12-14 21:54

Hur mycket musik har du? Hur mycket vill du ta med?

Under 4GB > Nano
Över 4GB > G5

• Medlem
  • 2005-12-15 10:05

Jag hade tagit Nano > 4GB och lagt in min absoluta favoritmusik på den. (Det har jag gjort) Och den är verkligen hur bra och fin och allt som helst.

G5 30-60gb är helt okej, men för klumpig, speciellt 60gb.

Jag tipsar om en Nano!

Tips: Gör en lista med nack och fördelar på Nanon resp. G5:an och jämför sedan. Då ser du ganska lätt vilken som passar dig bäst.
Jag hade valt G5 även om storleken är överlägset bättre hos nano.

Jag har inte kollat in här på iPod.se på ett tag nu efter att jag fick miniPod, det blev en vit iPod G5 video 60 Gb, som jag är väldigt nöjd med, synd att alla kommentarena kom så pass sent, men förhopppningsvis kan det hjälpa någon annan som är i valet och kvalet.

Ha de!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-28 09:18

Du kanske skulle testay att söka

Det är är risken med att starta en tråd med samma topic som redan finns, ingen vill svara igen.

Jag skulle lätt råda dig till en G5 Video.
Jag har min 30gb, räcker gott och väl!
La in all den musik som jag lyssnar på.. blev visst vara 15gb eller nått
snacka om att ha plats över

Jag är verkligen i valet o kvalet OM jag ska köpa och VILKEN jag ska köpa. Ipod Video är sjukt lockande då jag är lite prylfixerad kollar mkt film och ska till fjällen 3 ggr iår vilket innebär jobbiga bussresor. Faan nu när jag skriver upptäcker jag att jag ska köpa en video ju

De flesta verkar nöjda så jag hoppar väl på tåget.

Jag skulle absolut köpa en G5:a

För min del blev det en Nano 4 gb!!! Frågade mig själv om jag behövde så mkt minne, tänkte att det dög med 2 gig, men nej kanske en video....?? Nope efter o ha känt på den så va den för stor o klumpig, medans nanon nästan e för liten, min nano kommer om 2-3 dagar om jag ska lita på apples brev...

Men för övrigt e NANON sjukt snygg.... och är perfekt om man pendlar 2-3h om dagen som jag gör och vill ha med sig en jädrans massa favo musik, men är du on the run hela tiden skulle jag rekomendera en G5:a eller vad den heter, den nya med video!!

• Medlem
  • 2006-08-11 14:41

Nya iPod G6!! Projektor, uppe, mm. Sjukt SNYGG!!:D

• Medlem
  • 2006-08-11 14:42

Den ska jag köpa allafall... hoppas på September, och troligen blir de så

Ursprungligen av iNano:

Nya iPod G6!! Projektor, uppe, mm. Sjukt SNYGG!!:D

Den där fejkade bilden var sjukt ful om du frågar mig. Tror inte att Apple någonsin kommer släppa en så ful pryl.

• Medlem
  • 2006-08-11 19:28

Snygg Men de är väl troligtvis en fejk, jag menar, iPod G6 blir troligen snyggare om de där e en fake :rolleyes:

• Medlem
  • 2006-01-17 22:54

Jag är helnöjd med min G5 60GB....köp en sån!!!

Jag har en svart nano 2gb som jag fick i föddelsedagspresent.Jag hade önskat mej en g5, men om du ska lagra bilder och filmer och sånt då rekomenderar jag g5 och inviseble shield.

G5 för att en 2gb nano kostar ungefär 2000kr och en 60g5 4000,så det är billigare att köpa en g5 än en nano tycker jag.

• Medlem
  • 2006-06-21 21:34

Billigare per GB menar du va?

Var är detta för fråga det är inget snack om saken att man ska ha en rejäl iPod.

• Oregistrerad
  • 2006-07-02 17:30

Ta en titt på meizu M6, en riktig läckerbit. Ganska lik en ipod men bättre på många punkter (video,musik, skärmupplösning mm) MEIZU forum :: Visa ämne - BILDER PÅ MEIZU M6

2495 kr - 4 GB. kanske inte ska postas på en ipod sida, vad tycker ipod ägaren om denna spelare?

Wow, riktigt snygg!
Dumt att det bara är 4GB.
Kanske lite dyr också.
Förresten vad gör Apple's MAC OS bakgrundsbild där?

• Medlem
  • 2006-08-11 19:29
Ursprungligen av Kimpen:

Ta en titt på meizu M6, en riktig läckerbit. Ganska lik en ipod men bättre på många punkter (video,musik, skärmupplösning mm) MEIZU forum :: Visa ämne - BILDER PÅ MEIZU M6

2495 kr - 4 GB. kanske inte ska postas på en ipod sida, vad tycker ipod ägaren om denna spelare?

Fuul! och hur många filmer får man egentligen in på 4 GB...

1
Bevaka tråden