Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av screenprotectors

Tråden skapades och har fått 244 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-01-03 20:56

Jag har blivit lite konfunderat angående IS till G5. I testet sägs det att framsidan även har skydd för sidorna (samt jag tror jag har läst det), men i det IS jag fick idag och alldeles nyss satt på var framsidan bara för framsidan. Baksidan däremot har skydd för sidorna. Har dom gjort om skiten eller?

Spelar ju ingen roll för baksidan täcker hela sidorna

Ang skydd för hela kliklhjulet kan jagintyga att det blir bra, inga problem alls. Jag tog dock bort mitt för att klickhjulet inte repas så lätt samt att det ser rätt fult ut med glansigt klickhjul imo..

  • Medlem
  • 2006-01-03 21:32
Ursprungligen av Eindpeng:

Spelar ju ingen roll för baksidan täcker hela sidorna

Ang skydd för hela kliklhjulet kan jagintyga att det blir bra, inga problem alls. Jag tog dock bort mitt för att klickhjulet inte repas så lätt samt att det ser rätt fult ut med glansigt klickhjul imo..

Jag satte på mitt, klickhjulet var nästan mer repat än framsidan...

jag vill bara säga till alla som är osäkra på Invisible Shield... Det är inte särskilt svårt eller farligt att sätta på den! Bara ta det lugnt så är det inga problem. Trots att det är en väldigt hög prislapp för en plastbit så är det värt det. Min ipod är helt perfekt nu tycker jag! Äntligen kommer jag våga ha den i fickan utan att gå runt o vara orolig för repor

Ursprungligen av Karlssonnn:

jag vill bara säga till alla som är osäkra på Invisible Shield... Det är inte särskilt svårt eller farligt att sätta på den! Bara ta det lugnt så är det inga problem. Trots att det är en väldigt hög prislapp för en plastbit så är det värt det. Min ipod är helt perfekt nu tycker jag! Äntligen kommer jag våga ha den i fickan utan att gå runt o vara orolig för repor

Låter bra, jag köpten en heltäckande till min nano nyss. Hoppas bara det inte blir några luftbubblor kring hjulet och selectknappen (när man trycker o grejjar).

  • Medlem
  • 2006-01-05 19:35

Satte på baksidan till min G5 idag, hade absolut inga problem med luftbubblor på någon av sidorna.

Däremot hade jag ett helsike att gå fast dom små plats-flärparna som ska ligga runt hörnen. Tror det blev bra till slut i alla fall.

Ett tips är att trycka hårt på flärparna med fingret i 30s. Brukar funka.

Såg precis att den andra sidan med instruktioner har blivit arkiverad och man måste betala för att se den. Ska sätta på min IS i början av nästa vecka (när jag får min 5G) - räcker det med instruktionerna som finns på IS sida, eller bör man betala för att se de till iPod Nano med bilder?

Du behöver veta fyra saker:

1. Gör iPoden ren från damm, fingeravtryck etc.
2. Ta 3dl vatten och 2-3 droppar diskmedel
3. Smeta in den klistriga sidan av skölden med diskmedellösningen
4. lägg skölden på iPoden och glid den på plats. Tryck ut alla bubblor etc med kreditkort från mitten och utåt.

Det är jättelätt, enda som kan vara knepigt är att få ut vissa luftbubblor och så, men då är det bara börja om!

Bilderna är helt överflödiga.

  • Medlem
  • 2006-01-06 15:04

Ska sköpa IS så fort min ipod kommer verkar som ett bra sätt att skydda den..

Jag har köpt ett Invisible Shield och satte på framsidan i går. Det var mycket svårt! När jag äntligen hade fått det på plats så märkte jag ett störadnde litet hårstrå under plasten så jag drog av plasten en bit för att ta bort det. Det var inte lätt! Hårstrået hade liksom fasnat i limmet och gick inte bort, men när jag till slut fick bort det så var det ett stort märke i limmet i stället. Sedan kom det bara fler och fler små hårstrån och dammkorn så jag tyckte det var bättre att bara sätta på det som det var. När det var klart var det där märket mycket störigare än de små dammkornen så jag skulle nog låtit hårstrået va från början. I dag satte jag på baksidan och det gick hur lätt som hälst! Först fassnade inte plasten i hörnen men om man väntar en stund så det torkar lite så fäster det direkt.

Ett tips om man har problem med damm och så är:

1. Städa rummen nu grabbar
2. In i badrummet och höj luftfuktigheten genom att dra på varmvatten från kranen en stund, då existerar inget somd amm och hårstrån i stort sett ^^

Ursprungligen av attilavencel:

Vilket diskmedel ska man helst blanda vattnet med tycker ni? Det finns ju så många...

Haha, spelar det så stor roll?? Yes kanske

Jag tog många droppar. Typ 5 st..

Ska man sprida ut dropparnai hela skålen, kanske röra om lite, eller ska man dumpa dem på samma ställe?

Först fyllde jag på med vatten.. Sedan droppade jag i några droppar och rörde om...

Ljummet - inte brännvarmt och inte iskallt. Kroppstempererat - du känner varken kyla eller värme i vattnet.

Ursprungligen av attilavencel:

Okej. Och innan jag börjar, "Yes" är godkänt att använda va?

Jag har ingen IS själv, men JA, Yes är godkännt, xtrem använde det har jag för mig.

Ursprungligen av attilavencel:

Okej. Och innan jag börjar, "Yes" är godkänt att använda va?

Hur gick det? Du slänger upp lite bilder på den, va;)

  • Medlem
  • 2006-01-08 12:26

Tror inte diskmedlet spelar roll

Jag tog två deciliter ljummet vatten med ett par droppar diskmedel, gick bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-08 15:24
Ursprungligen av simonklinga:

Hur gick det? Du slänger upp lite bilder på den, va;)

Det är jag som gjort testet....

Ursprungligen av xtrem:

Det är jag som gjort testet....

Heheehe jag vet att du har gjort testet:p jag tänkte bara att att attilavencel kunde lägga upp lite bilder på sitt försök.:cool:

Att ha på mackan: ditt test är väldigt bra, xtrem!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-07 20:11

jäpp jag hade Yes.

haha Som sagt det är inte svårt det enda som är störande är alla så dammkorn och hårstrån som på nått sätt lyckas fästa sig på klistersidan. Sen när man försöker ta bort det blir det bara värre och värre. som tur var gjorde jag baksidan först och fick bara nått hårstrå på framsidan vilket inte stör mig nått men ändå, man vill ju gärna att det ska blir perfekt

Ursprungligen av attilavencel:

Simonklinga, bilderna kommer snart. D-Kameran har pajat. :'-(

Attans otur! Det är lugnt:cool: de kommer när de kommer!

Jag fattar inte, det är ju inget att se. Det är det som är grejen med IS :|

Yes, nu sitter IS-plasten på min svarta ipod video...

Tog mig tid att göra iordning allt i badrummet, sedan ta en varm välbehövd dusch....fick nog den önskade fuktigheten i rummet.
När ja duschat tog jag och började med baksidan...tänkte att jag ville ha in snitsen innan jag började med framsidan...baksidan gick LÄTT...måste jag säga...jag ser mig själv som rätt händig men de va verkligen lätt...

Framsidan gick på bra andra gången...men skölden verkar vara väldigt lätt att skava "trycka ihop" inte repa utan korva sig småttsmått på små ställen... men jag vill säga att jag lyckades bra med framsidan också...

En liten tankeställare tycker jag däremot att alla som ser detta bör tar sig när det kommer till att sätta på IS på klickhjulet...I efterhand tror jag nog att jag hade nöjt mig med att sätta IS på "mitt-pluppen" och inte på det mer "frostade" klickhjulet....well well, that's just me...

Ha de fint, våga köpa!

  • Medlem
  • 2006-01-10 06:05

Vad händer om man sätter på IS när det redans finns repor på iPoden ? :/

De kan synas but so what!?? ...du får ju inte inte fler!!

mina försvann faktiskt!

Bevaka tråden