Någon som beställt från Apple nyligen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 17:51

Well, att det brukar vara kris och kaos när man beställer från Apple Store är väl inte så okänt men jag är nyfiken på om någon beställt från Apple nyligen och fått sin leverans. Jag vet att jag inte borde, men jag sitter ändå och kollar 40 gånger per dag om de skickat min iPod nano.

Order Date: Oct 23, 2005 at 07:27 PM GMT
Shipping Method: Fast Ship (EMEA)
Statsu: Under Review

Hur lång tid ska det ta innan de får tumen ur rumpan?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 18:13

Om du läser här i forumet så är det många som fått sina G5 väldigt snabbt iaf. Vet inte hur det är med nano.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 15:11

Fortfarande inte skickats, börjar bli lite smått less.

Ursprungligen av Sawert:

Fortfarande inte skickats, börjar bli lite smått less.

Du kan inte ha betalt med kort eftersom det står Under review. Betalar man med t ex postgiro eller nån sorts banköverföring tar det en himla tid eftersom de inte börjar processa ordern förrän pengarna är inne hos dem.

Jag har köpt nästan allt i mac och ipodväg via Applestore och det har funkat klockrent. Har dock alltid betalt med kort...

• Medlem
  • 2005-11-10 17:36

Varför beställer du därifrån?..
Jag beställde min från priskrig.com, tog 2 dagar så låg den i min ficka..:) klockrent och smidigt!..

Ursprungligen av Sawert:

Well, att det brukar vara kris och kaos när man beställer från Apple Store är väl inte så okänt men jag är nyfiken på om någon beställt från Apple nyligen och fått sin leverans. Jag vet att jag inte borde, men jag sitter ändå och kollar 40 gånger per dag om de skickat min iPod nano.

Order Date: Oct 23, 2005 at 07:27 PM GMT
Shipping Method: Fast Ship (EMEA)
Statsu: Under Review

Hur lång tid ska det ta innan de får tumen ur rumpan?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-14 07:51

Oh, wtfx. Jag minns typ inte ens hur jag betalade, men jag betalade med kort... Vilken metod det var vet jag inte exakt, men jag använde MasterCard för beställningen. Så här står det på sidan:

Shipping Method:
Fast Ship (EMEA)

Ursprungligen av Sawert:

Oh, wtfx. Jag minns typ inte ens hur jag betalade, men jag betalade med kort... Vilken metod det var vet jag inte exakt, men jag använde MasterCard för beställningen. Så här står det på sidan:

Shipping Method:
Fast Ship (EMEA)

Hmm. Nåt lurt måste det vara. Jag beställde en 30GB 8/11 och den skeppades 9/11. Ska levereras ons-tors. Betalade med American Express. Har aldrig varit med om att en order betald med kort nånsin stått som under review. Inte för mig iaf.

Vore jag dig skulle jag ringa Apple. 0200 810386

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-14 19:22

Well, nu får jag väl skämmas, men jag kan samtidigit bjuda på mig själv så ni får skratta lite åt mig.

Ringde Apple idag och det visade sig att jag kryssat i fel ruta så jag betalat via postgiro. Jag hade slarvläst mailet jag fick med fakturan och inte betalat in pengarna så de har inte fått ngåra pengar. Har sittit och väntat i tre veckor på en iPod nano som inte ens är betald. Fan vad dum jag känner mig, nu måste jag vänta minst två veckor till innan jag får min skönhet. Som man säger, den som väntar på något gott...

Borde det inte gå snabbare att annullera ordern och lägga en ny och betala med kort? Min skickades som sagt dagen efter jag lagt ordern. Sen ca en veckas transport.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-14 19:34

Nope, det skulle tydligen inte gå snabbare, de skulle få pengarna typ samtidigit som jag förstod det. Men whatever, en dag eller två kanske det skiljer. Har jag klarat tre veckor så. : )

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 17:57

Yahoo! Vad jobbigt att jag var så dum att inte betala, men idag har jag fått ny orderstatus på min iPod nano - not yet shipped! Är taggad till max. Drygt att den inte verkar skickas förän 23/11 vilket är en månad från att jag beställde den från början.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-20 17:11

\o/
Shipped on Nov 19, 2005 via TNT International Express

1
Bevaka tråden