TNT - bra?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hejhej

Har beställt en G5a 30 gig å så och den ska ju levereras av TNT.
Är dom bra på att passa tider?
Ni kan ju skriva lite om erfarenheter å så om ni har lust

ha´t

TNT levererar inte Ipoden från Kina utan först när den kommer till Europa så tar dom över leveransen.

så står det inte på tnt´s hemsida...

Jasså min är i alla fall på väg hit från fabriken i Kina med KUEHNE & NAGEL och FLEXTRONICS LOGISTICS
Har ännu inte sett röken av TNT. Men troligen kommer dom och knackar på min dörr imorgon!

Har inte me tråden att göra man hur skapar man en omröstning?

Efter att ha fastnat i Shanghai så har nu min iPod kommit på villovägar i Europa...
Många och långa - till TNT!!!

(Förra iPoden kom till dörren mindre än 40 timmar efter beställning så då var de duktiga...)

Nu är jag sur på TNT!!!

jag har väntat länge och dom lovade att min ipod skulle komma idag innan kl 5.
men kommer dom nej!
så jag kollar på hemsidan och där står det att det inte var någon hemma men jag har varigt hemma hela dagen!!!

så jag ringer och pratar med dem och dom hadde inte fel adress eller något va hadde dom då en slapp budkille?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-01 19:12

att ta den fram till arlanda gick fort. men det verkar som TNT-chaufförerna är väldigt lata. har hört från flera håll nu att de skriver "ingen hemma", fastän folk är hemma

• Medlem
  • 2005-11-01 20:53

Funkar perfekt för mig! Vet inte om ni bor i små städer eller nåt! Fick min som beräknat (5arbets dagar) Killen ringde på förmidagen för att kolla att det var någon hem! Brossan tog imot den. Så för mig funkar det super!

Håller med Minderz

Jag var själv hemma hela dagen idag och när kl var 17.00 gick jag ut på nätet för att se om någon uppdatering hade kommit och då stod det att ingen var hemma. Blev jävligt sur ringde sedan TNT och de sa till mig att det är poståkeriet som kör ut deras paket (till Trelleborg i alla fall). De sa att budbilen kommer att köra igen imorgon från malmö såklart och att jag ska vara hemma.
Hoppas bara att han kommer imorgon annars får jag åka till Malmö för att hämta den på postterminalen.

Själv har jag fått många saker levererade från TNT och dom har än så länge varit klockrena.

• Medlem
  • Lund
  • 2005-11-01 21:58

Idioterna hittar inte hem till mig,de ska försöka igen...men de lär ju inte hitta. Det som är sjukare är att TNT.s kundservice inte vill ta mitt mobilnr för att chaffören ska kunna rigna mig och fråga om de inte hittar ..."de har inte tid..."

PS. jag bor i Centrala lund och posten hittar hit varje dag.

Dom frågade efter mitt nummer...

och dom kanske har underleverantör???

Jag fick min i Onsdags fastän jag skulle få den idag? haha, 1 dag innan...säger bara att TNT är verkligen helt suveräna

Fick min G4 color 1 dag tidigare, men jag var inte hemma da, sa de kom dagen efter ock levererade den, var inga problem som helst..

haha, stackare

TNT suger!!

va hemma hela jävla dagen och så skriver de att jag inet va hemma!!
fattar de inte att folk tar ledigt från jobbet för sånt här??
...har verkligen bättre saker att göra än att sitta i min lägenhet i ett dygn för att vänta på någon som inte kommer...

ups, fedex, alldrig haft problem men TNT gör inget bra intryck, i alla fall inte här i örebro...

apple borde byta till ups, de är bäst tycker jag!!

ps.: nu påstår de verkligen att dom ringde på min dörr idag... haha, frågade var för de inte lämnade en lapp på dörren som dom brukar göra... "vi hadde slut på lappar!"

-måste va det dummaste jag hört!!

update:

idag skulle dom köra min ipod mella 10-12 eftersom jag ringde Poståkeriet igår o frågade va de höll på med...

och igen, no-show! så jag ringer igen och de säger att de har glömt mitt paket på åkeriet!!!

altså detta börjar bli riktigt pinsamt!!

• Medlem
  • 2005-11-08 20:54

jävla svin TNT, dem är så äckligt lata att de inte äns orkar åka och kolla ifall nån är hemma, för att spara pengar! min rumskamrat var hemma hela dan och inte en jävel var här, och hans rum är precis intill dörren, omöjligt att missa något sånt... Min kompis kompis iPod hade råkat ut för samma skit, men då hon inte tog emot den skickade de ner den till Holland igen, (SKADAT?) och då fick hon vänta några veckor extra... bottenbetyg..

Jag ringde å frågade TNT vart min iPod var eftersom den var två dagar försenad, den var på citat: "villovägar", har inte fått den än (en vecka senare)... behöver jag säga vad jag tycker om TNT?

min polare beställde sin ipod 2 dagar innan mig å han har inte fått den än han skulle fått den för 1 vecka sen stackare

TNT körde den där goa "Ingen hemma" på mig också fasten min morsa hade bytt arbetsskift bara för att hon skulle kunna vara hemma när leveransen kom. Då blir man NOG glad. Gillar inte TNT andra leveransen till mig dom sjablar med. Det är nog den absolut sämsta budfirman

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-11-09 00:26

Ska tydligen vara glad för att det inte finns någon äkta TNT i Sollefteå tydligen. Här är det Poståkeriet som kör ut paket som egentligen skickas med TNT. Punktliga och kan till och med lämna på annan plats och tid. Det sista kanske dock har att göra med att jag jobbat på Posten och känner några av åkerigubbarna...

• Medlem
  • 2005-11-09 20:56

Har nyss beställt min nano... Är det rimligt att komma överens med TNT om en leveranstid? Jobbar väldigt oregelbundna tider, så tiderna jag är hemma skiftar väldigt från dag till dag. Låter som att jag måste ha rejält med flyt om jag är hemma när/om de kommer o knackar...

OM de kommer :/

jag hade problem med poståkeriet, inte TNT direkt...
i alla fall ringde jag och klagade en hel del!
tydligen hjälper det, de ringde mig till och med på mobilen strax innan...

men när jag ringde, hördes det bara unga killar som skrattade och sköjade, lät inte speciellt seriöst...

OK, hata inte mig nu, men jag har faktiskt jobbat på TNT en gång i tiden och jag kan säga att i 8 av 10 fall så var folk inte hemma. Fick oftast köras ut dagen efter till kunders arbetsplatser. Dessutom så glömmer folk att skriva portkoder och apple skriver inte kundernas telefonnummer på fraktsedlarna vilket gör det hela lite svårare. Det kanske har blivit bättre nu men så var det iaf för 2 år sen.

hahahahah, alla verkar ha stooooora problem med TNT....Jag fick min 1 dag INNAN jag skulle få den

• Oregistrerad
  • 2005-11-16 23:21

Jag kan medela att jag har haft liknande problem med ups. Ett flertal gånger (5+) har jag åkt in till deras station och hämtat packeten själv. Och många gånger har jag väntat dagar utan att någon ringer på, även om det var så det var sagt.

Kan också tilläga att jag bor ca 2 mil frå gbg centrum. Inga problem tycker man...

Hoppas nu att min 30g levereras som lovat....annars så ska jag klaga sönder tnt

Fråga? På min status står det att mitt packet är i "arnhem" ?? Var f*n ligger det??

faan va jobbigt! ja glömde bort att skriva mammas jobbadress! f*ck ja går ju i skolan, ja kan inte skolka flera dar för att tnt kanske kommer med den.. Vet nån om man kan ringa och ändra adress?? klantigt!

• Medlem
  • 2005-11-16 23:42
Ursprungligen av seven:

Jag kan medela att jag har haft liknande problem med ups. Ett flertal gånger (5+) har jag åkt in till deras station och hämtat packeten själv. Och många gånger har jag väntat dagar utan att någon ringer på, även om det var så det var sagt.

Kan också tilläga att jag bor ca 2 mil frå gbg centrum. Inga problem tycker man...

Hoppas nu att min 30g levereras som lovat....annars så ska jag klaga sönder tnt

Fråga? På min status står det att mitt packet är i "arnhem" ?? Var f*n ligger det??

holland

Bevaka tråden