Köp av iPod G5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-29 22:52

Halloj!

Har nu funderat på att äntligen köpa en iPod. Har hört att det blir billigare (mycket?) att köpa sin skönheten utomlands, stämmer detta? Var isåfall (www)? Är det säkert att köpa utomlands via nätet?

Skulle vara skoij att kunna bolla lite frågår med er som vet detta..

- A

Det är samma pris överallt om inte du köper en begangnad...

Ursprungligen av Minderz:

Det är samma pris överallt om inte du köper en begangnad...

priset på en 60 gig g5 i singapore är 728 dollar och med nuvarande kurs på omkring 4,65 så är priset alltså knappa 3400kr eller ungefär 900kr under det svenska apple store-priset. så visst kan du tjäna på att handla utomlands! men det är inte så säkert att du slipper moms om du beställer med hemleverans, vilket betyder att du får lägga på dina 25% i moms plus fraktkostnader, vilket ger att priset levererad och klar för användning hemma i svedala sannolikt är högre än om du köpt den hemma.

det bästa sättet att handla billigt är nog att ta sig (som turist) till landet i fråga, då har du goda chanser att få tillbaka momsen i landet där du handlar samtidigt som du kan undvika svensk moms. eftersom jag har turen att kunna göra det så kommer min 60 gig g5 attt kosta mig ungefär 3100kr, och det får ju sägas vara helt ok..

det är väldigt bra för jag betalar ju ca 3200 för min 30 gb

1
Bevaka tråden