Beställa iPod med gravyr från någon annan än AppleStore?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare allihop

Först av allt vill jag säga att jag är ny här och jag är glad över att hitta en sån här sida.

#1 Angående gravyr för iPod Nano: Det måste väl finnas någon "gravyrmakare" som kan gravyra en iPod. Det finns såna där som gör gravyr på allt möjligt, så varför inte på en iPod också? Om det är någon här som vet en gravyrmakare i Stockholm så uppskattar jag verkligen svar.

#2 Angående skin för iPod Nano: Jag kollade lite på www.istuff.se och såg DecalGirl skins som jag undrade lite över. Det jag nu vill veta är om det verkligen är så pratiskt med klistermärke. Blir det inte felklistrat och lämnar märken och det blir för krångligt. Finns det ingen skin där man byter hela framsidan på Nanon mot en annan plast-skin?

Ciao

Ursprungligen av IlCapo:

#1 Angående gravyr för iPod Nano: Det måste väl finnas någon "gravyrmakare" som kan gravyra en iPod. Det finns såna där som gör gravyr på allt möjligt, så varför inte på en iPod också? Om det är någon här som vet en gravyrmakare i Stockholm så uppskattar jag verkligen svar.

Bara att gå in till en silversmed eller liknande och fråga, många av de gör gravyrer, annars kan jag lova att de vet någon som gör. Tyvärr kan det nog bli ganska mycket dyrare än det gratisalternativ som apple erbjuder Men å andra sidan får du den väldigt personlig.

-jonas

Ursprungligen av jonastorner:

Bara att gå in till en silversmed eller liknande och fråga, många av de gör gravyrer, annars kan jag lova att de vet någon som gör. Tyvärr kan det nog bli ganska mycket dyrare än det gratisalternativ som apple erbjuder Men å andra sidan får du den väldigt personlig.

-jonas

Jag förstår men vad kan det kosta (ungefär)? Problemet är bara att jag inte orkar vänta.

vill du vara riktigt ensam om din iPod kan du göra det själv
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=8900.htm

-jonas

Gå bara till en guldsmed, så fixar de graveringen enkelt. Jag kommer inte riktigt ihåg vad det kostade att gravera in mitt namn på min Leatherman för några år sedan. Har för mig att de tog cirka 50 SEK för den fina gravyren. Finns ofta ett flertal typsnitt att välja på, så det är något större valfrihet jämfört med Apples gratis-gravering.

MVH Erik

Ursprungligen av weldion:

Gå bara till en guldsmed, så fixar de graveringen enkelt. Jag kommer inte riktigt ihåg vad det kostade att gravera in mitt namn på min Leatherman för några år sedan. Har för mig att de tog cirka 50 SEK för den fina gravyren. Finns ofta ett flertal typsnitt att välja på, så det är något större valfrihet jämfört med Apples gratis-gravering.

MVH Erik

Jaha, bara 50SEK, trodde det var mer...nice! Tror du att guldsmeden kan hantera en sådan liten och tunn sak som Nanon? Vill inte lämna in den och få den genomborrad eller nåt

Ciao

Ursprungligen av IlCapo:

Jaha, bara 50SEK, trodde det var mer...nice! Tror du att guldsmeden kan hantera en sådan liten och tunn sak som Nanon? Vill inte lämna in den och få den genomborrad eller nåt

Ciao

Gå dit, ta med dig din Nano och fråga "Klarar du av att gravera denna?". Svarar han ja, då är det bara att köra hårt.
De skall ha vett att avgöra det tycker jag.

Ursprungligen av weldion:

Gå dit, ta med dig din Nano och fråga "Klarar du av att gravera denna?". Svarar han ja, då är det bara att köra hårt.
De skall ha vett att avgöra det tycker jag.

Vad ska jag gravera då? Mönster, text, etc. Förslag tack. Har tänkt mig en Yin & Yang men jag vet inte...

Ursprungligen av IlCapo:

Vad ska jag gravera då? Mönster, text, etc. Förslag tack. Har tänkt mig en Yin & Yang men jag vet inte...

Nu har du ju betydligt mer frihet att välja vad du vill gravera in, även motiv. Nu har du liksom inga begränsningar direkt förutom kostnaden för de kanske?!
För inspirtation kolla ut olika tatuerings-sajter, finns X antal motiv där! Eller varför inte be gravyr-nissen rista in en bild av dig själv på Nanon? De hade varit riktigt nice !
Hur som helst, välj något personligt... Lycka till

Ursprungligen av daniels:

Nu har du ju betydligt mer frihet att välja vad du vill gravera in, även motiv. Nu har du liksom inga begränsningar direkt förutom kostnaden för de kanske?!
För inspirtation kolla ut olika tatuerings-sajter, finns X antal motiv där! Eller varför inte be gravyr-nissen rista in en bild av dig själv på Nanon? De hade varit riktigt nice !
Hur som helst, välj något personligt... Lycka till

Tack Daniels, bra idé med självporträtt där...undrar varför inte jag kommer på sådant. MEN jag tror jag vet vad jag vill ha på min Nano. En drake som på den bifogade bilden. Den har med min Kung-Fu att göra och dessutom passar den på aluminiumet.

Undrar bara en till sak...när jag ska gravyra den kan jag gå till ett tatueringställe eller vad tror du?

Ciao

Ursprungligen av IlCapo:

Tack Daniels, bra idé med självporträtt där...undrar varför inte jag kommer på sådant. MEN jag tror jag vet vad jag vill ha på min Nano. En drake som på den bifogade bilden. Den har med min Kung-Fu att göra och dessutom passar den på aluminiumet.

Undrar bara en till sak...när jag ska gravyra den kan jag gå till ett tatueringställe eller vad tror du?

Ciao

Berätta sedan vad det kostade och hur det gick!

Ursprungligen av IlCapo:

...

Ciao

Om Ying-Yang symbolen passar dig så självklart ska du välja de motivet. Snygg bild förresten.
Men vad ska du göra hos en tatuerare? Han/hon sysslar väl inte med gravering på annat än på kroppen?
På de flesta tattoo-studios finns det kataloger med flertal motiv som man kan välja mellan och exempelvis gravera in hos närmsta guldsmed etc... Du förstår vad ja menar !

Nog snackat om detta, vänta inte ,utan skaffa din Nano, gravera in motivet och visa för oss andra hur resultatet blev !

Ursprungligen av IlCapo:

Ciao

som sagt skriv gärna hur det blev

Ursprungligen av IlCapo:

Ciao

Jag VET att en guldsmed klarar av att gravera en nano,dom pillar med mycket tunnare och mindre ssker än en nano i vanliga fall

Ursprungligen av IlCapo:

Tjenare allihop

Först av allt vill jag säga att jag är ny här och jag är glad över att hitta en sån här sida.

#2 Angående skin för iPod Nano: Jag kollade lite på www.istuff.se och såg DecalGirl skins som jag undrade lite över. Det jag nu vill veta är om det verkligen är så pratiskt med klistermärke. Blir det inte felklistrat och lämnar märken och det blir för krångligt. Finns det ingen skin där man byter hela framsidan på Nanon mot en annan plast-skin?

Ciao

Hallå och Välkommen!

Bra att du frågar innan du köper! Jag rekomenderar Inte DacalGirl, anledningen är att när man sedan vill ta bort den från sin iPod blir det ett himla krångel. Av egen erfarenhet har jag haft sönder klick-hjulet på min Nano eftersom klisstret sitter som berget + att den inte heller skyddar skärmen (vilket Är vicktigt).
Så, vill du köpa ett bra skydd föreslår jag zCover som är ett silicon skin. Mycket prisvärt! För 280kr får du 2st fodral ett med halsrem och ett utan. Självklart skyddar den också skärmen! zCover finns att beställa på iStuff.se!

Lycka till!

/Kent

Ska jag göra...men först kommer jag att vara upptagen av att få tag på en Nano, hahaha. Måste ju köpa den först för att få den graverad.

• Oregistrerad
  • 2005-10-29 01:39

Ipod 3G tillbehör, VAR??

Hej!

Jag undra bara var man kan hitta tillbehör till Ipod 3g.

Mvh Sean

deT HETER Gravera, inte gravyra!

Ursprungligen av sean:

Hej!

Jag undra bara var man kan hitta tillbehör till Ipod 3g.

Mvh Sean

Denna fråga kanske inte passar in här så bra!?!

• Oregistrerad
  • 2005-11-04 23:35

Hur gick det med gravyren?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-05 00:03

Här har ni...
http://www.etchamac.com/

Man kan tom få egna loggor

Graveringen blir nog inte av den kommande vecka, men kanske veckan därpå. Men jag har redan nu bestämt mig för att gravera in mitt namn och möntret av draken som jag visade. Så här kommer resultatet att bli: se bifogad bild

Vad tycks?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-05 18:23

Stilfullt, faktiskt, det var snyggt.
Men tror du inte att du kanske kommer att tröttna på det efter ett tag? Det var därför jag inte beställde gravyr.

Men du kanske inte är som jag, hehe. Aja, glöm inte att fota och visa hur det blir sen

Ursprungligen av iigloo:

Stilfullt, faktiskt, det var snyggt.
Men tror du inte att du kanske kommer att tröttna på det efter ett tag? Det var därför jag inte beställde gravyr.

Men du kanske inte är som jag, hehe. Aja, glöm inte att fota och visa hur det blir sen

Du ser symbolen i mitten av draken? Den heter Yin & Yang, kanske du redan vet. Men det du inte vet är att jag utövar kung-fu (har 3:e graderingen) det är jag stolt över
Och denna symbol är mycket viktig för mig eftersom den är kopplad till kung-fu ganska starkt. Så Nej, jag kommer inte att tröttna på den.

Visst ska jag ta ett par bilder när graveringen är klar, men det kommer nog att ta ett tag eftersom jag nu inte ska göra graveringen på en gång.

Ciao

1
Bevaka tråden