studet rabatt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

det finns ju sådanahära student rabatter på apple produkter. Jag har ett CSN kort och ett annat liknande som även den har apple store ikon på.

Jag undrar hur mycket rabatt man får isådanafall och gäller det bara vid köp genom nätet från usa typ eller går det bra med en vanlig affär såsom macforum eller liknande?

Det är väl bara direkt från Apple, tror jag.... Vet inte hur mycket rabatt man får men det borde du väl kunna kolla på www.apple.com ?

Ursprungligen av Siddan:

Hej

det finns ju sådanahära student rabatter på apple produkter. Jag har ett CSN kort och ett annat liknande som även den har apple store ikon på.

Jag undrar hur mycket rabatt man får isådanafall och gäller det bara vid köp genom nätet från usa typ eller går det bra med en vanlig affär såsom macforum eller liknande?

10% tror jag det är
Du får logga in via CSN skulle jag tro..
Så är det iaf med Mecenat-kort rabatten

• Medlem
  • 2005-10-18 20:18
Ursprungligen av Siddan:

Hej

Japp, det är 10 procent rabatt, fri gravering och fri frakt.

Jag beställde min iPod 20 gb Photo för några veckor sedan genom Studentkortet.
Det är samma rabatt genom Mecenat.

Logga in på Studentkortet eller Mecenat. Klicka dig fram till länken för Apples hemsida....klicka...nu öppnas ett nytt fönster där priserna har räknats om och är 10% billigare.

Citat:

studet rabatt

måste bara säga det..."studentrabatt"...tack!

-jonas

Hej, jo om jag inte tar fel så ska man få 10% rabbat. Men jag vet inte om det fungerar i affärer eller på nätet, när jag skulle köpa min nya ipod så ringde vi och beställde och det gick fint.

• Oregistrerad
  • 2005-10-18 21:58
Ursprungligen av the_kelly_fan:

Hej, jo om jag inte tar fel så ska man få 10% rabbat. Men jag vet inte om det fungerar i affärer eller på nätet, när jag skulle köpa min nya ipod så ringde vi och beställde och det gick fint.

Jo, som det redan är sagt så får man 10% rabatt (dock inte "rabbat" då det ungefär betyder ledighet i Islam).
Men det är endast via nätet du kan få detta med mecenat/CSN-kort, man kan ju också få rabatt direkt via applestore då man väljer education.

Hej!

Jag fick 5% rabatt genom att visa upp mitt CSN-kort (går även med andra kort...) i en underbar MacForum-butik i Göteborg...

Jag är själv inte student men är ändå nyfiken hur man får tag i dem eftersom min syster är student det verkar inte som hon har något kort... Skickas de hem till en eller?

Ursprungligen av Fruktsoda:

Jag är själv inte student men är ändå nyfiken hur man får tag i dem eftersom min syster är student det verkar inte som hon har något kort... Skickas de hem till en eller?

Det skickas hem ett studentkort från CSN, ja.
Det vill säga om man är berättigad studiemedel så får man kortet. Ring CSN (lååång väntetid) för mer info eller hemsidan!

• Medlem
  • 2005-10-22 14:12

Tycker det är lite skumt med dessa rabbater. Jag fick 7% rabbat när jag handla iaffär. På nätet får man 10%. Och vet många som fått 5% i rabbat i affärerna! Verkar lite som ett lotteri!

JAg fick 10% via hemsidan, shuckert det! Nu är det bara att bita ihop och rida ut leveranstiden!

1
Bevaka tråden