Inköp av iPod nano

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-16 21:50

Tjenare. Jag har ända sedan första bilden på nanon varit äckligt sugen på att köpa den och har sedan dess även planerat att göra det. Fick idag sålt min iPod mini för 1500 kronor vilket var riktigt nice. Min flickväns syster som bor i USA kommer till Sverige över jul och har då möjlighet att köpa med sig en nano för endast 1900 kronor - en prisskillnad på 400 kronor vilket jag tycker är ruskigt värt. Enligt mig har nanon allt jag vill ha; den har bättre battertid än minin, den är mindre, snyggare, den har färgdisplay, den har en grymt snygg svart look etcetera, etcetera.

Jag har idag dock blivit lite mer fundersam. Gällande repor och skitigt utseende är jag inte alls orolig sedan jag såg denna länk: http://todd.dailey.info/archives/2005/09/27/restore-your-ipod-nano-to-new-condition-with-a-4-can-of-brasso/ men det finns fortfarande saker osm gör mig lite bekymrad. Jag har själkvlart sagt till alla att jag ska köpa en nano nu när jag sålt min mini, men de flesta ärskeptiska. Många säger att versionen som är ute nu är buggig, att de repar sig lätt (vilket dock går att fixa) men framförallt att displayen är värdelös. Hörde historier om en kille som fått sin dysplay knäckt bara av att ha den i fickan. Om jag nu väljer att köpa den i USA blir det en massa jobb för att lämna in denna på garantin.

Det jag tänkte fråga nu är vad ni på iPod.se tycker om inköp av nanon med hänsyn till det pris jag får. Jag vet inte om/när nåon ny version kommer, men bör jag vänta i så fall? Precis som med iPod och iPod mini så har nya förbättrade versioner kommit, men så är det alltid. Är det idé att köpa nanon nu på en gång eller hur ska jag göra?

Konkreta anledningar till varför respektive varför jag inte ska köpa en iPod nano uppskattas rejält då jag börjar få lite halvpanik över mitt inköp.

angående displayen har ju apple själva sagt att det bara var en liten del av alla nanos som tillverkades i början som har det problemet, och dom byter ju ut den på garantin ifall du skulle få en defekt. Garantin bör väl gälla i hela världen, fast där vet jag inte riktigt hur det ligger till.

Sen är det ju självklart att det kommer att komma nya modeller om ett år ungefär men så är det ju alltid, oroar man sig för det bör man överhuvudtaget inte köpa elektronik. Jag tycker gott att du kan köpa din nano, och det är ju ett riktigt kap om du får den billigare.

Nu kommer ju fler och fler fodral/skydd till Nanon, så det blir lättare att skydda den.
Det där med displayen är precis som gabriel.swe säger, det var ~1% av alla skärmar som var så. Min skärm är det inga som helst problem med. Har för övrigt Crystal Shield från DecalGirl.com (iStuff.se säljer i Sverige), och jag är jättenöjd!

Vem fan köpte din mini för 1500? Hitta en som ger mig det också..

• Medlem
  • 2005-10-17 00:29
Ursprungligen av wlateR:

Jag sålde min för 1900:- En mini G1 med 4g. Med armband och minisleev.

Räckte nästan för att köpa min goa Nano!

Jag säger bara BLOCKET.se rules!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-17 00:35
Ursprungligen av wlateR:

Som nänts så på blocket. Fick runt 10 svar för priset 1500 BVSA på första dagen och skeppade iväg den samma dag. Var en G1 som var tre månader gammal utan tillbehör. Hade dock kvitto och allt som följde med var i princip oanvänt. Pengar finns alltid. Var ingen garanti dock, fick ut en sprillans ny på garantin en vecka efter garantin gått ut, d.v.s. att allt utom iPoden var över ett år.

1
Bevaka tråden