den nya pod'en (30+60gb med video)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kan inte någon sätta sig och sympatisnyfta med mig?
köpte en 20gb för ett par veckor sedan för 3000 kronor, och nu går det att köpa en 30gb för hundra kronor mer:( det är nästan så att man börjar gråta.
det borde ha stått när man köpte den att en nyare version was due:( gud vad deppig jag blev nu.

Men tänk så här, behöver du verkligen en video. lönar det sig att sitta å titta på videor på en sån liten skärm. Om det inte gör dej gladare så kommer du säkert ändå att köpa en ny iPod inom en tid. Och då finns det nån ny jävligt cool iPod som sopar golvet med denhär.
Jag köppte min 20 gb 1 vecka före de släppte den nya iPod Color. Jag har minsan inte lidit. visst kändes det ganska tråkigt ibörjan. men jag har klarat mej utmärkt utan färgdisplayen.

Själv har jag photo gb och för att vara ärlig så är jag inte helt ledsen över att en ny ipod har kommit. Visst har den nya ipoden större skärm och kan spela uppvideo. Eftersom ingen vägadapter ingår ochatt batteri tiden har försämrats + den dåliga batteri tiden för video gör att jag är nöjd med min photo. Det enda jag skulle vilja är att apple pungar ut med en firmware uppdatering så att jag kan kolla på family guy episodes på min ipod.
Den nya ipoden är en bra mp3spelare för långt ifrån perfekt. Apple är smarta dom erbjuder nya funktioner samtidigt som dom tar bort annat. bläää

Ursprungligen av homeboy87:

Apple är smarta dom erbjuder nya funktioner samtidigt som dom tar bort annat. bläää

Kommer nog att köpa den nya spelaren.. men vad är det dom har tagit bort?
Är det kanske värt att vänta tills andra leverantörer börjar sälja så att priserna sjunker?

önskar jag kunde säga att det inte spelar någon roll för mig, men det gör det:|
det värsta är att man får 10gb mer för endast 100 kronor. 100 kronor! det är ju ingenting. och så står det ju att batteritiden är bättre på den nya också. den där nya funktionen med videor är inte så jätteviktigt enligt mig, dock. iochförsig förstår jag mig knappt på den. men ändå:´(

Ursprungligen av Staffy:

Kommer nog att köpa den nya spelaren.. men vad är det dom har tagit bort?
Är det kanske värt att vänta tills andra leverantörer börjar sälja så att priserna sjunker?

Dom senaste ipod produkterna har kommit med nya funktioner med dom har även kommit med värre tillbehör och sånt. När jag köpte min ipod mini så fick jag med firewire + usbkabel och nätadapter. Sen köpte jag ipod photo och fick inte med firewiare kabel väldigt jag tycker är väldigt dåligt. Nu har en ny ipod kommit och även om den kan visa video och är mindre än min ptoto 30gb så har den 4 timmar sämre batteri tid, ingen firewire kabel medföljer eftersom spelaren inte har stöd för det och man får heller inte med en nätadapter.
Detta är just varför den inte kostar så mycket mer än 20gb colour, just för att dom skär ned på tillbehör och funktioner.

Ursprungligen av pink void:

kan inte någon sätta sig och sympatisnyfta med mig?
köpte en 20gb för ett par veckor sedan för 3000 kronor, och nu går det att köpa en 30gb för hundra kronor mer:( det är nästan så att man börjar gråta.
det borde ha stått när man köpte den att en nyare version was due:( gud vad deppig jag blev nu.

Nej, jag tror inte det. Det är inte sista gången detta kommer att hända.
Snart kommer det nog radio & diktafon också, och detta till nästan samma pris.
Det är bara att acceptera den tekniska utveckligen, och det kommer även att vara prispress framöver.
iPod och övriga mp3-spelare är nog som mjölk, d.v.s. fäskvara.
Vill man ha det senaste så får man aldrig köpa, eller så kostar det att ligga på topp. Så har det alltid varit.

1
Bevaka tråden