Få tag på en nano.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag fyllde 15 den 28 september och en av mina födelsedagspresenter var en vit 4gb ipod nano. Denna beställdes på min födelsedag och dom senaste veckorna har jag gått och längtat extremt mycket. Men allt eftersom tiden gick börja jag undra varför den aldrig kom. Hade inte fått någon information via mail förrutom det första bekräftelsebrevet. Jag ringde då apple. Det visade sig att dom hade slarvat bort min order och väntan vart i onödan. Så jag skulle helt enkelt bli tvungen att beställa om den, men då skulle jag få den först i mitten av november. Eftersom jag abolsut inte orkar vänta så länge och för att jag nu känner att jag inte vill ha med apple att göra så hade jag tänkt köpa den någon annastans. Visserligen blir det ingen gravyr då, men det får jag stå ut med.

Men problemet är att den verkar omöjlig att få tag på. Alla butiker har antingen inte fått någon leverans eller så är dom slutsålda. Jag skulle därför behöva hjälp. Vilka butiker i stockholms området ska jag försöka med om jag vill få nanon så snabbt som möjligt?

Är extremt tacksam för svar. Känns rätt tråkigt just nu att ha behövt vänta länge och med stort lidande för att sedan veta att jag väntat i onödan.

//MVH Christian

Jag kanske har en (vet imorgon) svart 4gb till salu. Oöppnad isf. Du får den för samma pris som i Apple Store.

Ursprungligen av simon1583:

Jag kanske har en (vet imorgon) svart 4gb till salu. Oöppnad isf. Du får den för samma pris som i Apple Store.

Schysst! Uppskattas verkligen, men jag vill ju ha en vit. Har fastnat för den vita helt enkelt.
Har ringt runt till en jäkla massa affärer utan att hitta någon med vita 4gb nanos inne. Inga andra nanos heller för den delen. Den som verkade mest lovande var teknikmagasinet där det lät som om dom skulle få en leverans ganska snart.

Annars såg jag att komplett.se får in 46 st snart. Ska kolla med dom hur många som bokat. Annars så ska jag kolla på webhallen.

Tack för svaren!

Ursprungligen av Gammelsmurfen:

Hej! Jag fyllde 15 den 28 september och en av mina födelsedagspresenter var en vit 4gb ipod nano. Denna beställdes på min födelsedag och dom senaste veckorna har jag gått och längtat extremt mycket. Men allt eftersom tiden gick börja jag undra varför den aldrig kom. Hade inte fått någon information via mail förrutom det första bekräftelsebrevet. Jag ringde då apple. Det visade sig att dom hade slarvat bort min order och väntan vart i onödan. Så jag skulle helt enkelt bli tvungen att beställa om den, men då skulle jag få den först i mitten av november. Eftersom jag abolsut inte orkar vänta så länge och för att jag nu känner att jag inte vill ha med apple att göra så hade jag tänkt köpa den någon annastans. Visserligen blir det ingen gravyr då, men det får jag stå ut med.

Men problemet är att den verkar omöjlig att få tag på. Alla butiker har antingen inte fått någon leverans eller så är dom slutsålda. Jag skulle därför behöva hjälp. Vilka butiker i stockholms området ska jag försöka med om jag vill få nanon så snabbt som möjligt?

Är extremt tacksam för svar. Känns rätt tråkigt just nu att ha behövt vänta länge och med stort lidande för att sedan veta att jag väntat i onödan.

//MVH Christian

Kolla i OnOff butikerna. De har på lager lite varstans!

Webhallen borde få in Nanon den 19e denna månad.

Jag köpte min nano ( svart 2gb ) på onoff den 26/9 och jag har för mig att de hade den vita inne då så hör me dem.
Lycka till!

Köpte min föra veckan på onff i barakarby för jag gick in på deras hem sida och kollade lager status på den..så jag fick tag i den sista vita 4gigaren..

Ringde komplett.se nyss och dom sa att det var 43 st. som INTE hade blivit bokade! Dom kommer till komplett i morgon, så väntetiden bör väl inte bli särskilt lång. Dock blev det några hundralappar dyrare än priset på applestore, men det får det vara värt. Har i alla fall beställt en och känner mig mycket glad.

Fan vad less man blir. Nu har komplett ändrat sin lagerstus till att 161st kommer den andra november istället... Vet inte alls hur det blir med min. Får verkligen hoppas att detta inte påverkar leveransen av den jag beställde.

Nu börjar jag blir riktigt jävla förbannad. Att det ska vara så svårt att få tag på en nano. Fy satan vad jag hatar apple just nu. Om det inte hade varit på den idioten som slarvade bort min beställning så skulle jag haft den för länge sen. Tror jag måste gå ut och slå på något för att avreagera mig innan jag har sönder något dyrt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-18 09:20

kolla onoff.se. där kan du se butikerna + internets lagerstatus

Ursprungligen av xtrem:

kolla onoff.se. där kan du se butikerna + internets lagerstatus

Wiee! Det finns några enstaka nanos i Kalmar! Otroligt att butikerna har så svårt att få tag på nanos. Var på onoff i täby idag. Där sa dom att dom bör få en leverans i slutet av veckan. Får väl återkomma dit.

Wiee! Det finns några enstaka nanos i Kalmar! Otroligt att butikerna har så svårt att få tag på nanos. Var på onoff i täby idag. Där sa dom att dom bör få en leverans i slutet av veckan. Får väl återkomma dit.

Yay! Onoff is teh shit! Dom kommer få in en leverans på fredag eftermiddag. Morsan var där och bokade en idag. Äntligen börjar väntan ta slut! Puh. Nanon är nog den jopbbigaste grejen att få tag på som jag nånsin upplevt. Men det gör ju att det kommer kännas extra härligt när jag väl får den.

• Oregistrerad
  • 2005-10-19 22:38

Yay! Onoff is teh shit! Dom kommer få in en leverans på fredag eftermiddag. Morsan var där och bokade en idag. Äntligen börjar väntan ta slut! Puh. Nanon är nog den jopbbigaste grejen att få tag på som jag nånsin upplevt. Men det gör ju att det kommer kännas extra härligt när jag väl får den.

Du kommer garanterat inte bli besviken. Jag testade min klasskompis nano. SÅ JÄÄKLA GRYMM! Säger jag bara.
Lycka till med nanon!
//Jakob

Måste vara skönt för din mamma också att du äntligen får din födelsedagspresent!!

Yay! Nu har jag den äntligen i min hand! Fick den igår, och precis som alla andra så blev jag förvånad över hur liten den faktiskt är. Sen måste jag säga att kartongen den kom i är jävligt snygg. Kändes väldit exklusivt när man packade upp den.

Nanon motsvarade alla mina förväntningar! Grymt ljud, grymt snygg, grymt liten och allmänt perfekt. Fast man skulle ju vilja ha någon gb större lagringsutrymme. Har 74kb kvar just nu.

Jag är extremt glad nu!

• Oregistrerad
  • 2005-10-23 16:59

Iphoto i Nano ? Katalogstruktur i Itunes ?

Köpte förra vecka en Nano vit 4 Gb från Priskrig.
Snabb leverans o bra pris.
Man ska ju kunna ha bilder i Nanon.
Då undrar jag om man måste köpa Iphoto eller om det finns någon annan
väg att få in bilderna.

I Itune hamnar alla skivor efter varandra utan att
jag kan hitta något bra sätt att katalogisera artister
o album.

Tacksam för svar !!

JG,

1
Bevaka tråden