Ipod 20, 40, 60 GB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Tänkte köpa en Ipod "modell större" för att ha mina låtar på.
Tänkte ha det som en cd spelare, fast utan skivor då Tycker att det verkar fiffigt att lägga in alla mina skivor på en ipod och sen ha den kopplad till mitt 5.1 system i vardagsrummet!

Därför undrar jag; är det någon här på forumet som har sin ipod inkopplad till ett 5.1 system.. hur låter ljudet och så? funkar detta bra?

Vill vet allt om detta!

Tack på förhan / Oskar

Asså när jag kopplar in min iPod till högtalare (ej 5.1) låter ljudet ganska plåtigt.. Jag har testat att koppla in iPoden till ganska många högtalaranläggningar men ljudet låter ändå plåtigt..

När jag kopplar in min iPod till min 2.1 låter det perfekt. Men tänk på att iPoden inte stöder 5 högtalare, utan endast två. Så du kan inte få någon 5.1-separering.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

När jag kopplar in min iPod till min 2.1 låter det perfekt. Men tänk på att iPoden inte stöder 5 högtalare, utan endast två. Så du kan inte få någon 5.1-separering.

okej.. för jag har snackat med några på bla, Siba o Onoff.. och dom säger att det funkar bra till 5.1, att det blir lika bra som cd, "det är digitalt ljud" säger de..

Så ni menar att det inte funkar till ett hyffsat Jamo 5.1 system? :S

Tacksam för svar / Oskar

Ursprungligen av amglord:

okej.. för jag har snackat med några på bla, Siba o Onoff.. och dom säger att det funkar bra till 5.1, att det blir lika bra som cd, "det är digitalt ljud" säger de..

Så ni menar att det inte funkar till ett hyffsat Jamo 5.1 system? :S

Tacksam för svar / Oskar

Jovisst funkar det men du kan inte göra så att det bara låter bak eller bara fram. Du kan antingen spela i alla högtalare, höger eller vänster, precis som vanliga hörlurar och 2-högtalarsystem. Antagligen spelar det ingen roll för dig att iPod inte separerar fem kanaler utan två eftersom att alla högtalare ändå spelar och det är "bara" musik. Det är ju ingen film där man vill ha coola effekter eller så.

Förresten, det där med "digitalt ljud" stämmer bra. Du KAN ha cd-kvalitet men då blir filerna större. Normal komprimering 120-192 kbps brukar vara helt ok för de flesta lyssnare. Många hör inte ens skillnad mellan det och cd-kvalitet.

1
Bevaka tråden