USB Fråga

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-02 13:49

Hejsan.

Första posten här; och är totalt n00b på ipods. Har beställt en ipod mini från computercity (var hur svårt som helst att hitta en silver). Nu till frågan: läste i pdf-manualen jag hittade att ipoden kräver usb 2.0 - men hur är det om man saknar det? .. fungerar det att skicka via usb 1 (om väldigt sakta) eller dyker den totalt inte upp på datorn om man saknar usb2?

min burk har har inte tyvärr inte usb2; men flickvännens laptop har det på sin.. dock ligger musiksamlingen på denna burk :/

tacksam för svar.

USB1.1 fungerar felfritt med ipod så det ska inte uppstå några problem alls förutom att det inte går lika snabbt som USB2. Du kan dock plocka upp ett USB2 kort för under 200kr i dom flesta datorbutikerna.

• Medlem
  • 2005-10-02 14:19
Ursprungligen av homeboy87:

USB1.1 fungerar felfritt med ipod så det ska inte uppstå några problem alls förutom att det inte går lika snabbt som USB2.

Ah. perfekt. precis det svaret jag var ute efter, eftersom jag suttit ett bra tag och fixat och trixat med en playlist som åker in i nya ipoden så fort jag får den. Hade inte varit roligt om jag hade fått göra om allt via laptopen och nätverket istället

En till sak jag undrar över (och jag har både sökt och läst på apple men ej hittat) - hur är det egentligen med livslängden på batteriet? .. Självklart är det olika beroende på hur man sköter det; men är det totalt kasst efter ett år, bara en försämringen, eller finns det folk som har 18 timmar fortfarrande efter 5 år typ?

När det kommer till ipod batterier så har batteriets kapasitet kanske minskat med ungefär 25% efter 1.5 år. Det hela beror självklart på hur ofta man använder sin ipoden. Efter ett års användning så kommer du säkert att känna av att betteriet inte håller lika länge som det gjorde när du köpte spelaren. Men du behöver inte vara orolig eftersom det finns folk som sitter med 3 år gammla ipods som ändå fungerar som dom ska.

• Medlem
  • 2005-10-02 20:53

Aha. Låter bra det dära. Bara att rulla tummar och vänta på att man ska få den oxo.

Och nu så hittar folk denna tråden kanske när dom söker efter liknande frågor

1
Bevaka tråden