Nån som vet när Nano anländer till fysisk butik?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som topicen lyder, när anländer den i fysiska affärer så som OnOff, Siba osv. Någon som vet ett datum?

• Oregistrerad
  • 2005-09-28 17:42

Ingen aning, och handlarna vet inte heller. Min syster har bokat en nano på applestore i Lund. De har ingen som helst aning om när de kommer in och hon bokade för snart två veckor sen. Lika så är det i Malmö så det dröjer nog med onoff och liknande

Ahh ok. Kanske beställer den från Applestore då.

Apple store i lund tar in på beställning tar mellan 7-10 dagar beställde precis en

teknikmagasinet har den vita 2gb och webhallen har fått in nano

Teknikmagasinet i Ringen, Stockholm får in Nano imorgon!!

• Oregistrerad
  • 2005-09-28 18:41
Ursprungligen av Thehome:

Apple store i lund tar in på beställning tar mellan 7-10 dagar beställde precis en

Det har tagit mer än 10 dagar för min syster och hon beställde sin nano i Lund

• Medlem
  • 2005-09-28 19:14
Ursprungligen av Thehome:

Säker på det?

Jag var inne i butiken i torsdags förra veckan och klämde lite på ett demoex, när jag efter en stund testat klart den frågade säljaren om jag skulle ha den. Men eftersom de inte lämnade ut någon studentrabatt sket jag i det.

Men de kanske inte hade på många exemplar.

• Oregistrerad
  • 2005-09-28 19:47
Ursprungligen av oskiP:

Säker på det?

Jag var inne i butiken i torsdags förra veckan och klämde lite på ett demoex, när jag efter en stund testat klart den frågade säljaren om jag skulle ha den. Men eftersom de inte lämnade ut någon studentrabatt sket jag i det.

Men de kanske inte hade på många exemplar.

Ofan.. tja jag har ringt och kollat med dom och hon har varit inne själv och frågat om de fått in någon två gånger redan. Jag har också sett att de hade demoex men hon har inte fått någon förfrågan. Hon står på deras bokningslista men de har inte hört av sig till henne. Lite kass tycker jag att de inte kunde frågat henne om demoexet.

PC City i Sickla hade i går.

OnOff har fått in, dock bara 2gb

Ursprungligen av Mr_Nitty:

OnOff har fått in, dock bara 2gb

på deras hemsida kan man beställa 4 gb.

• Medlem
  • 2005-09-29 17:46
Ursprungligen av hamonio:

på deras hemsida kan man beställa 4 gb.

Det är ju dock bara förhandsbokning, då skulle jag hellre beställa från apple.

Nu när Nanon börjar komma i butik bör ju tillbehör även komma in snart , vet nån när tillbehör till nano kommer??

• Medlem
  • 2005-10-11 12:59

PowerPC, Lidköping har svarta 2GB på lager.

Svart 4GB också, men tills den är för närvarande lite dyrare pga att den är så svår att få fram.
Kostar därför 2.595:- just nu.
Å andra sidan - den levereras omgående...

Ursprungligen av Rödeorm:

PC City i Sickla hade i går.

Var priset och tillbehören där precis som överallt annars?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-28 19:04

makeyuu
Hur vet du det?

Ursprungligen av reyes:

makeyuu
Hur vet du det?

Jag frågade i Butiken!

Nån som sett 4 gigaren nånstans ännu? Applestore är så förbannat sega. Fortfarande "under review". Om man ångrar sig, kan man bara skita i den?

Jag förstår inte varför det ska vara såna problem att få ut nanon i butikerna. Jag ställde mig på väntelista hos Macoteket i Uppsala för flera veckor sen och har även hållit koll på flera butiker, men icke. Det smartaste hade väl varit att beställa en direkt från apple, men det är så dags att komma på det nu när det är två veckors leveranstid (vem vet, affärerna kan ju få in sina leveranser imorgon). Börjar ledsna ganska rejält på den här väntan nu.

Ursprungligen av daniel-san:

Jag förstår inte varför det ska vara såna problem att få ut nanon i butikerna. Jag ställde mig på väntelista hos Macoteket i Uppsala för flera veckor sen och har även hållit koll på flera butiker, men icke. Det smartaste hade väl varit att beställa en direkt från apple, men det är så dags att komma på det nu när det är två veckors leveranstid (vem vet, affärerna kan ju få in sina leveranser imorgon). Börjar ledsna ganska rejält på den här väntan nu.

I ondags ringde de från macoteket och sa att de fått in min 4gb svarta nano. Efter lång väntan så är jag nu äntligen stolt nano ägare.

Ursprungligen av Mr_Nitty:

Nån som sett 4 gigaren nånstans ännu? Applestore är så förbannat sega. Fortfarande "under review". Om man ångrar sig, kan man bara skita i den?

De hade 10 st på Siba i Kungens kurva förra veckan, när ja sen åkte förbi å inhandla min 4gb vit så fans det 5 kvar (dan efter).

Men gå in på Siba å fråga, så kan de se var den finns, samma gäller ju de andra större kedjorna med.

M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 17:37

Börjar också ledsna på väntan.
Tråkigt att det går så segt med leveranserna till butikerna.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-10-04 19:20

Jag bokade en svart 4:a hos inLife i Sthlm den 15/9, men tröttnade och betsällde en från Äpplet istället. Har fortfarande inte fått svar från inLife, och när jag var där så sa dom att de flesta butikerna får typ 2st i veckan och att 90% av produktionen går till USA i början. Blir säker bättre snart, men Apple är ju också sega som fan- beställde svart 4:a den 23:e, men det står fortfarande "processing order"...

den fanns att köpa på onoff när jag var där idag... dock bara 2gb varianten... 1995:-

Ringt runt som en idiot för att få tag på en nano....
Allt till ingen lycka

Onoff sa 13okt, samma med pc city,macoteket,nya "apple" butiken i västermalmsgallerina..
Detta va butiker i sthlm området enbart. Men inga datum va spikade och dom ville inte lova något..

Väntar fortfarande!!

MVH G

Beställde min svarta nano (4gb) 1/10 står att den skeppas 17/10.. 17dagar +några till då eller? vill ha nu!!!

• Medlem
  • 2005-10-08 14:19
Ursprungligen av jancho:

Beställde min svarta nano (4gb) 1/10 står att den skeppas 17/10.. 17dagar +några till då eller? vill ha nu!!!

Räkna med 3-4 vardagar efter att den skickats.

Jag såg några som köpte en Nano på onoff på Kungsgatan idag.. eller jag tror iaf att de köpte Nanon......

1
Bevaka tråden