Att sälja, eller icke sälja

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick precis ett trevligt samtal från säljaren på Dataservice som sa att de fått in en ny iPod till mig. Min gamla iPod pajade förra veckan.

Men nu står jag i valet o kvalet. Ska man sälja den nya o köpa en iPod Nano? Nackdelen är att man går ner till 1/10 av HDD man hade innan. Men fördelen är storleken på Nanon.

Någon som kan guida mig i valet o kvalet?

Ursprungligen av andem038:

Fick precis ett trevligt samtal från säljaren på Dataservice som sa att de fått in en ny iPod till mig. Min gamla iPod pajade förra veckan.

Men nu står jag i valet o kvalet. Ska man sälja den nya o köpa en iPod Nano? Nackdelen är att man går ner till 1/10 av HDD man hade innan. Men fördelen är storleken på Nanon.

Någon som kan guida mig i valet o kvalet?

Det går ju ryckte om Ipod G5. Kanske sälja och köpa den istället när den kommer?

..o det är inte bara rykten?

Jo men en G5 borde faktiskt komma snart.

• Medlem
  • 2005-09-27 23:47
Ursprungligen av Cappachino:

Jo men en G5 borde faktiskt komma snart.

Är det någon som har lite intressant läsning runt en eventuell G5 iPod?

Hmm jag får också en ny ipod imorgon men jag tänker inte sälja min photo än. Jag ska ta hand om den ordenkligt och skydda den från repor. När en ny ipod kommer ut så kanske jag säljer min photo till ett bra pris. Annars gör jag bara försäkringsbädregeri och får försäkringsbolaget att punga ut med en ipod G5 som kostar lika mycket som min 3175 kronors ipod.

Ursprungligen av homeboy87:

Hmm jag får också en ny ipod imorgon men jag tänker inte sälja min photo än. Jag ska ta hand om den ordenkligt och skydda den från repor. När en ny ipod kommer ut så kanske jag säljer min photo till ett bra pris. Annars gör jag bara försäkringsbädregeri och får försäkringsbolaget att punga ut med en ipod G5 som kostar lika mycket som min 3175 kronors ipod.

Jag hoppas att du skojar och inte är en sån där blodigel som bara tänker på sig själv. Det du skinnar bolaget på får vi andra betala - med andra ord - du stjäl från oss alla andra! Varför tror du försäkringspremierna är så dyra nu för tiden?

Jag blir så less på den allmänna inställningen att sånt här är OK!!!

Ursprungligen av marcand:

Jag hoppas att du skojar och inte är en sån där blodigel som bara tänker på sig själv. Det du skinnar bolaget på får vi andra betala - med andra ord - du stjäl från oss alla andra! Varför tror du försäkringspremierna är så dyra nu för tiden?

Jag blir så less på den allmänna inställningen att sånt här är OK!!!

Jag gör detta eftersom jag är sur på min urmakare. Jag köpte en 2300 kronors klocka med försäkring och nu när jag har haft klockan i tre år så har den stannat. Jag vände mig till urmakaren och dom sa att klockan behöver rengöras och det täcks inte av försäkringen. När jag hörde det så täntke jag "jahop" sen blev jag ännu mer förskräckt dom sade att en rengöring kostar mellan 1000-1500kr. Så här sitter jag la ut 2300kr på en klocka som jag trodde skulle hålla i flera år plus försäkrings avgifter på 150kr/år. Klockan har pajat av sig själv och det är jag som ska stå för kostnaderna. blääääääää

Revenge is the shit.

Sorry för OT

Försäkringsbädregeri? Ska din iPod bli stulen? Låter som en smart idé

1
Bevaka tråden