Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod.se i fara?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 13:58
Ursprungligen av iJohannes:

Intressant läsning.
Jag tror inte precis att ipod.se kommer att behöva stänga ner sidan, men kanske ändra namn på den.
Fast det verkar ju väldigt fjantigt av Apple att stämma sidor bara för att de har "ipod" i sin adress.
Jag tror (och hoppas) att ipod.se inte blir drabbade på ngt sätt av detta, men man vet ju aldrig.

Egentligen är det ju ganska logiskt. Apple har ett starkt varumärke i iPod och dom vill ju naturligtvis ha full kontroll över det. Första gången jag knappade in ipod.se t ex. så var jag övertygad om att jag skolle hamna på Apple's officiella svenska-iPodsida.

Nu vill jag ju bara tilläga att jag blev positivt överaskad när jag fann att ipod.se inte var vad jag trodde, men det är en annan femma.

Sånt har hänt förr, BMW lät stänga alla siter med BMW i namnet de inte kontrollerade.

den utmärkta

bmwpower.nu
blev
autopower.nu

Ursprungligen av Rödeorm:

Sånt har hänt förr, BMW lät stänga alla siter med BMW i namnet de inte kontrollerade.

den utmärkta

bmwpower.nu
blev
autopower.nu

... så vad blir det av iPod.se?

iPower.se?

Vi kanske borde ta fram lämpliga förslag!?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 15:42

99pod.se?

//C

Ursprungligen av Archduk3:

99pod.se?

//C

Bra förslag, om det dimper ner ett brev från Apple

http://www.99pod.se/

Eller eyepod.se

Yup, www.ipodstudio.com has now changed to www.ipastudio.com (iPod & portable audio studio).

http://ipastudio.com/forums/showthread.php?t=1855

The old URL will always work but redirects to ipastudio.com

You can guess why they did that..I personally think that Apple are shooting themselves in the foot, but you can understand them protecting their trademark, I guess.

faktist ett bra förslag, eller 99ipod.se

Ursprungligen av wunderbaren:

faktist ett bra förslag, eller 99ipod.se

Då har du ju fortfarande iPod i namnet,
Men förslagetom 99pod.se var inte hlet fel tycker jag!

Pod.se kanske eler vad sägs om swepod.se

razztheazz idé Copyright hehe

99pod tycker jag var en bra id'e..

eyepod.se

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-22 20:07

Med tanke på att vi är ett systerforum till 99mac så ligger väl 99pod närmast till hands. Det vore dock väldigt tråkigt om vi skulle tvingas till ett namnbyte. I nuläget vet vi dock inget mer än vad som står i artikeln...

*Flyttade tråden till en mer lämplig forumdel*

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 22:28
Ursprungligen av Alphonze:

Ha ha!
Det där var ju ett kul förslag

Sånt där suger, men visst Apple äger ju rätten till varumärket iPod. Men man ska nog inte oroa sig, t.ex. Google försökte ju sno åt sig domänet Google.no och Fanta ville ha fanta.nu men dom misslyckades. Iaf, swepod.se är nog det bästa alternativet hitills nämnt om man skulle tvingas att byta namn på sajten.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 10:55
Ursprungligen av seattle:

Sånt där suger, men visst Apple äger ju rätten till varumärket iPod. Men man ska nog inte oroa sig, t.ex. Google försökte ju sno åt sig domänet Google.no och Fanta ville ha fanta.nu men dom misslyckades. Iaf, swepod.se är nog det bästa alternativet hitills nämnt om man skulle tvingas att byta namn på sajten.

Google.no leder i allafall till Google!

Isåfall är det ju dumt att tvinga detta forum till ett namnbyte. Det finns ju massvis med positiv reklam för iPod hära.. :S

Ursprungligen av Alphonze:

haha =D jaa ajsomfaenpod.se

  • Medlem
  • 2005-10-30 13:16

Jag vill bara tilägga att det jag oxå trodde jag skulle hamna på en offeciell ipod sida när jag chansade på ipod.se. Men det va att jag hamna här som fällde avgörandet att skaffa mig en ipod, så jag hoppas innerligt att de inte ställer till bråk, bättre reklam kan de inte få än ett helt forum dedikerat till glada konsumenter som hjälper varandra att få ut mesta möjliga av deras produkt.

//M

ajpod.se rules!

Ursprungligen av Erik Svansbo:

ajpod.se rules!

Hehe! Kul att mina knäppa idéer kan "rula" nån gång...

har haft samma ideé, ett tag hette min ipod [AjPod]

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-10-31 22:29

Jag ägde macintosh.nu i ett år men hörde aldrig av Apple.

Ajdå...

  • Medlem
  • 2005-11-04 19:33

MyPod.se? uPod.se? AudioPod.se? xPod.se?

1
Bevaka tråden