När kommer nästa generations iPod?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-21 22:54

Någon som vet när apple kan tänkas släppa nästa generations iPod. Någon speciell mässa som dom kan tänkas visa upp den på?
Funderar nämligen på att byta upp mig från en mini till Photo 20 gb. Skulle vara trist om man köper den nu och sedan om typ 1-2 månader kommer en ny :rolleyes:

tack på förhand

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-22 20:03

Sånt vet man aldrig. Apple har för vana att aldrig meddela i förväg om produktnyheter...

Ursprungligen av Spyder:

Sånt vet man aldrig. Apple har för vana att aldrig meddela i förväg om produktnyheter...

Inga rykten som snurrar då?

Ursprungligen av Cappachino:

Inga rykten som snurrar då?

Det skulle väl vara att nästa generation kommer att klara video, och kanske ha radio, men nästa iPod kommer nog som en blixt från klar himmel, precis som nanon.

Nu ska jag spekulera... Företaget The Phonehouse har i fem veckors tid försökt få hem fler exemplar av bl.a. Ipod 60GB. I går fick jag veta att dom inte skulle få några nya modeller förrän den 10 Oktober. Jag tycker det låter underligt om inte Apple skulle kunna leverera modeller till en så pass stor återförsäljare, så kanske är det så att Apple vill tömma lagren hos sina återförsäljare innan dom presenterar en nyhet? I så fall kan vi se fram emot den 10 Oktober... Men som sagt, rena spekulationer (och förhoppningar) från min sida...

Ursprungligen av pop_co:

Nu ska jag spekulera... Företaget The Phonehouse har i fem veckors tid försökt få hem fler exemplar av bl.a. Ipod 60GB. I går fick jag veta att dom inte skulle få några nya modeller förrän den 10 Oktober. Jag tycker det låter underligt om inte Apple skulle kunna leverera modeller till en så pass stor återförsäljare, så kanske är det så att Apple vill tömma lagren hos sina återförsäljare innan dom presenterar en nyhet? I så fall kan vi se fram emot den 10 Oktober... Men som sagt, rena spekulationer (och förhoppningar) från min sida...

Hej!
Jag har några kompisar som jobbar på siba pc-city o.s.v och dom har faktiskt inte fått in några Ipods på skit länge den enda som dom får in när dom beställer är Ipod photo 20 gb.

Det är den enda som dom kan få in, och apple säger då till dem att det är problem med leveranser o.s.v!

Ipod Nano och Ipod 20 gb colour strömmar bara in medans alla andra modeller inte kan komma fram tack vare leverans problem.

Så jag tror att det kommer att komma något i Paris Expot!
Eller är det nästa ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-26 15:22

När är nästa tillfälle som Apple kan visa upp den nya iPoden? antar att det finns vissa mässor där företag (apple) visar upp nya produkter?

btw, när är Paris Expot? och när är nästa

Ursprungligen av Martin:

När är nästa tillfälle som Apple kan visa upp den nya iPoden? antar att det finns vissa mässor där företag (apple) visar upp nya produkter?

btw, när är Paris Expot? och när är nästa

Paris Expot var väl nu 20 till 24 september alltså har det varit och ingen Ipod G5

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-27 17:13

Någon som tycker det är värt att vänta på G5? den kommer väll senast till Jul?

Ursprungligen av Martin:

Någon som tycker det är värt att vänta på G5? den kommer väll senast till Jul?

Klart det är värt det. Du kommer troligen ångra dig om du köper en nu och det sen visar sig att G5 kommer två månader senare.

Det är definitivt värt att vänta. G4an har över ett år på nacken, det är bara en tidfråga när G5an kommer.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-27 21:23

Har verkligen iPod photo 20 gb ett år på nacken? trodde den var nyare. Men när är nästa "expo" (mässa som dom visar upp nya produkter på?). Vet inte om jag klarar av att vänta tills jul på en ny iPod. :eek:

Ursprungligen av Martin:

Har verkligen iPod photo 20 gb ett år på nacken? trodde den var nyare. Men när är nästa "expo" (mässa som dom visar upp nya produkter på?). Vet inte om jag klarar av att vänta tills jul på en ny iPod. sålde precis min iPod mini för en billig peng till min lillebror för att vara snäll :S

Ipod photo har inte funnits så länge men den är bara en omgjord G4 med fargskärm således inte en helt ny ipod version

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-27 21:38

Någon som har koll på hur rykterna går på de olika ipod sidorna? någon sida som har nått datum som dom tror att G5an kommer?

Många av sidorna har numera slutat at spekulera efterom att apple har visat sig väldigt oförutsägbara dom senaste månaderna. Och svaret är nej ipod photo har inte ett år på nacken men självaste modellen är ganska gammal. Det nya begreppet ipod colour är bara ett sätt för apple att mjölka ur dom sista kronorna ur G4 modellen. Apple ska ha en mässa i Oktober eller November och där ska dom göra ett stort uttalande. Ingen vet om det är G5an som ska presenteras eller en video ipod.

Ursprungligen av homeboy87:

Många av sidorna har numera slutat at spekulera efterom att apple har visat sig väldigt oförutsägbara dom senaste månaderna. Och svaret är nej ipod photo har inte ett år på nacken men självaste modellen är ganska gammal. Det nya begreppet ipod colour är bara ett sätt för apple att mjölka ur dom sista kronorna ur G4 modellen. Apple ska ha en mässa i Oktober eller November och där ska dom göra ett stort uttalande. Ingen vet om det är G5an som ska presenteras eller en video ipod.

Var har du läst att apple ska ha en mässa i Oktober eller November där dom ska göra ett stort uttalande.
Vore kul med en källa.

Macfeber.se har hört liknande rykten...
"Rykte: Apple på gång med nya produkter

Enligt AppleInsider så kommer Apple att släppa lite trevliga saker under månaden som vi just klev in i.

En av dem är den femte generationen av iPods. Nytt klickhjul utvecklat av Apple, som det i nanon, är en av nyheterna och en hårddisk på 40 GB på bara en skiva är en annan. 80 GB-version kommer också.

Hårddiskarna är bara 5 respektive 8 millimeter tjocka, detta tillsammans med det nya hjulet gör att de nya iPodarna kommer att bli klart mindre än tidigare versioner. Långt från nanon, men ändå.

Källor påstår att den femte generationens iPods kommer att kunna spela upp video, men det verkar osäkert."

Hoppas det stämmer!

Kanske något nytt ikväll?

Enligt nyheter från N 24 så skall Apple hålla presskonferans ikväll kl. 19.00 svensk tid.
Där kommer - gissar jag - en del frågor bli besvarade om det kommer ny Ipod eller något annat najst från Apple.

Återstår att se... ingen som vet om konferansen går att se Live?

Ursprungligen av daniels:

Enligt nyheter från N 24 så skall Apple hålla presskonferans ikväll kl. 19.00 svensk tid.
Där kommer - gissar jag - en del frågor bli besvarade om det kommer ny Ipod eller något annat najst från Apple.

Återstår att se... ingen som vet om konferansen går att se Live?

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?p=392639#post392639

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-27 21:48

Då får jag väll hålla tummarna för att det är en video iPod som skall presenteras
Någon som vet vilket datum presentationen skulle hållas eller har Apple inte gått ut med det än?

en video-ipod som låter som stor apparat. Jag vill ha en mindre iPod, fast med stor hdd.

Det kommer med stor sannolik att släppas en ny ipod(G5an) och en helt ny ipod som kan spela video.

Alltså nu står jag också i valet och kvalet. Min 15 gig G3 har plötsligt fått problem med känselhjulet så ibland kan jag inte välja artist eller låt eller något, vilket är väldigt irriterande och jag behöver en iPod!

Så är det dumt att köpa en 20 gig iPod Color nu?

Ursprungligen av carpark:

Alltså nu står jag också i valet och kvalet. Min 15 gig G3 har plötsligt fått problem med känselhjulet så ibland kan jag inte välja artist eller låt eller något, vilket är väldigt irriterande och jag behöver en iPod!

Så är det dumt att köpa en 20 gig iPod Color nu?

Ja väldigt dumt

Tänkte bara bidra med orginallänkarna:
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1298
http://www.macfeber.se/2005/10/rykte_apple_p_g.html

Är dock inte övertygad om att vi kommer få se något spektakulärt, även om jag hoppas.

great! en g5. denna spekulation har väckt mig ur min höst depression och jag gnuggar händerna för ett köp..innan jul, eller?

Ursprungligen av dekbladh:

great! en g5. denna spekulation har väckt mig ur min höst depression och jag gnuggar händerna för ett köp..innan jul, eller?

Lite mer kött på benen: http://www.ipod.se/forum/showthread.php?threadid=51280

Hoppas på en G5 20GB i mindre storlek än dagens ipod och med inbyggd radio och förbättrad batteritid. Det är allt jag vill ha för att köpa en.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-02 18:30

Hoppas att det stämmer nu och att det kommer en ny iPod den 11 oktober nästa datum som det kan komma en ny iPod är den 27 oktober vad jag har hört i alla fall.

• Oregistrerad
  • 2005-10-04 16:37

Jag som precis tänkte skaffa mig en iPod 60GB... jag får väl hålla mig ett tag då!

Bevaka tråden