Ipod eller Iriver!!!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-18 19:36

Vilken tycker ni verkar bäst Ipod mini eller Iriver H10 (5gb).
MVH: Peter

Med tanke på vilket forum du har ställt frågan i skulle man ju kunna tänka sig hur svaren blir, inte sant?'

• Medlem
  • 2005-09-18 22:09

Om du prompt måste ha radio är det väl iRiver som gäller annars vinner iPod Nano på alla andra grejer jag kan komma på. Snyggare, mindre, lättare.

Om du verkligen behöver radio så kommer det troligen radio tillbehör till Nanon inom ca 2 månader tror jag. Nanon har bättre batteritid, den är minde, snyggare, fler funktioner, kommer få en massa tillbehör (100% säker på det), du får gravering och en massa annat. Det enda den inte har är typ line-in och radio. Plus så har Nanon flashminne vilket gör att den kommer att leva längre och klara fler skador än iRivern.

Jag har redan tänkt ut allt det där eftersom jag funderade på samma sak som dig :D.

Ursprungligen av hamonio:

Plus så har Nanon flashminne vilket gör att den kommer att leva längre och klara fler skador än iRivern.

Jag har redan tänkt ut allt det där eftersom jag funderade på samma sak som dig :D.

Jag har ungefär samma funderingar. För mig talar det dyra framtida batteribytet och iTunestvånget mot Nanon, men storleken, batteritiden, den nya tekniken (4 Gb flash!) och designen för. Jag har inte listat ut vad jag värdesätter mest än.

Kan man förresten kopiera in och ut mp3-filer obehindrat på en Nano (funkar väl likadant som på övriga modeller) med iTunes eller Ephpod eller Winamppluginen? Jag har för mig att jag läste nånstans att man med iTunes bara kan kopiera in låtar?

Jag sitter på PC och är inte jättelockad av "inlåsningen", men... den är ju så läcker. Och jag har bara sett den på bild/video än!

lanfear

• Oregistrerad
  • 2005-09-22 23:08

Nanon är snyggare och allt det där, däremot kommer iRiver alltid vara bättre på en punk och det är ljudet. Det är rätt mycket bättre på iriver jämfört med ipods. Sen kommer ju knappast apple vara dom ända som kommer göra en 2/4gb flash spelare, vänta bara det kommer snart iriver, iaudio osv osv också. När det gör det är jag ganska övertygad om att irvier kommer knäppa apple på näsan när det gäller batteritid. Min iRiver iFP 799 hade batteritid på 40h.

lanfear: Du kan köra med anapod eller ephpod, så du är inte begränsad till iTunes. Lycka till med köpet!

Åt helvete med iRiver!

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Åt helvete med iRiver!

Ålder: 16?

Skämt åsido, ja det kommer nog 4 Gb flashkonkurrenter snart, det är sant. Jag har aldrig testat en iPod själv, hur bra är ljudet? Är iRiver märkbart bättre? Men jag antar att iPodden inte blivit så stor om inte ljudet var ganska bra ändå.

/lf

• Oregistrerad
  • 2005-09-23 11:33

Ljudet är bra i iPod helt klart, MEN iRiver är bättre.

• Oregistrerad
  • 2005-09-23 14:32
Ursprungligen av joni:

Ljudet är bra i iPod helt klart, MEN iRiver är bättre.

Smaksak
Så är det bara. Själv föredrar jag ipodens rena men samtidigt fylliga ljud framför irivernas "plastiga" ljudbild. (iriverspelare har dock bra ljudkvalitet)

• Oregistrerad
  • 2005-09-23 15:23

Tjaa jo det är väl smaksak, jag tycker precis tvärt emot vad du säger

Ursprungligen av Winter:

Smaksak
Så är det bara. Själv föredrar jag ipodens rena men samtidigt fylliga ljud framför irivernas "plastiga" ljudbild. (iriverspelare har dock bra ljudkvalitet)

Håller med dig helt och hållet!

1
Bevaka tråden