Avbeställde - pengar tillbaks?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-08 18:55

Hej,

Frågan kan tyckas vara dum men jag börjar bli lite orolig. Jag beställde igår kväll en iPod Nano 4GB Black för 2500kr. iPoden var med gravering.

Idag hade ordern statusen Processing Order. Jag avbeställde den för att byta gravering. Nu så står ordern på Cancelled men det har inte kommit in några pengar på kortet som jag betalade med. Pengarna drogs alltså redan igår direkt när jag köpte den.

Jag har inte beställt en ny än för jag vill vänta tills jag är säker på att jag inte blev av med några pengar.

Har jag totalt gjort bort mig?

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-09-08 19:37

Är du säker på att pengarna är dragna och inte bara reserverade. Tar sedan någon dag innan du ser dom igen.

• Medlem
  • 2005-09-08 19:47
Ursprungligen av erikohman:

Är du säker på att pengarna är dragna och inte bara reserverade. Tar sedan någon dag innan du ser dom igen.

Nej jag är inte säker på att pengarna är dragna. Jag känner inte till hur VISA kort m.m funkar riktigt men att pengarna endast är reserverade låter klokt. Jag får avvakta lite och se vad som händer.

Tack, Ment

Kontakta säljaren och säkerhetskolla läget... Det är alltid bra!

• Medlem
  • 2005-09-08 21:17
Ursprungligen av _Verner_:

Jag har tänkt ringa dit imorgon. Provade tidigare idag med de stängde klockan 18:00.

Ursprungligen av _Verner_:

VISA håller gärna på pengarna några dagar i dylika situationer. Många bäckar små osv. De ska ju också leva...

• Medlem
  • 2005-09-10 13:21

Pengar har kommit tillbaks nu och jag har beställt en iPod Nano 4GB black. Tack för hjälpen!

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-09-10 15:42
Ursprungligen av Ment:

Pengar har kommit tillbaks nu och jag har beställt en iPod Nano 4GB black. Tack för hjälpen!

Se där. Hoppas du blir nöjd med din nano..

1
Bevaka tråden