Är Apple eller Dustin bäst/snabbast?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-06 15:52

vilken levarantör är bäst / går fortast?

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-06 19:36

Har inga direkta erfarenheter av Apple som leverantör, men däremot är Dustin snabba.

När jag beställde min mini från apple tog det, om jag inte minns fel, 3-4 dagar att få hit den till Sverige från Kina till dörren, mycket smidigt tycker jag!

• Medlem
  • 2013-01-25 17:33

det här blir väl århundradets bump, men har någon koll på vilket av företagen som har bäst "service" när det kommer till reklamationsärenden osv. (t.ex om telefonen skulle vara felaktig/krångla eller det skulle vara någon annan form av service-ärende på de)?

har alltid handlat av dustin när det kommer till hemelektronik och tycker att de gör ett överlägset bäst jobb med allt från beställning till leverans och sedan även serviceärenden.

men vet inte hur det ligger till med just apple's prylar. om apple är bättre än dem eller om dustin även här är bättre, dvs på just service/reklamationsärenden.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-25 20:06

Jag brukar handla av båda, och har bra erfarenheter av båda i dessa fall.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-29 11:14

Fördelen med apples produkter är ju att man inte behöver krångla sig iväg till butiken man köpt prylen i som sedan skickar varan till en verkstad i holland... utan att man faktiskt kan gå till valfri auktoriserad appleverkstad och lämna in prylen själv.

Aldrig reflekterat över hur det funkar på mindre orter utan verkstad dock, kan man skicka direkt till en apple-verkstad eller ska det mellanlanda hos t.ex. Dustin?

1
Bevaka tråden