Ska köpa shuffle, jobbigt utan skärm?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, som rubriken lyder så ska jag alltså köpa en shuffle (1gb) och jag undrar, är det jobbigt att inte ha nån skärm? Jag har inte tänkt så mycket på just det att man inte har skärm, men när jag nämnde idag att jag skulle köpa en shuffle så var det några som sa "Men, vafan, den kn du inte köpa, den har ju ingen skärm, ju! Blir ju jättejobbigt när man lägger in mycket låtar", ja, jag vill verkligen ha en ipod, och shuffle är den enda som jag har råd med. Jag har aldrig ägt en mp3 spelare förut och skulle bli glad om ni kunde skriva hur det är att leva utan skärm.

Själv har jag använt en polares shuffle i ett par timmar och det är verkligen inte skoj med en mp3spelare utan skärm. Har man 25 låtar kanske det inte är så farligt men kommer du att ha 250 låtar så är det verkligen jobbigt att navigera och hitta rätt låt utan skärm. Mitt tips är att du ska skrapa ihop ett få antal hundra lappar till och köpa en ipod mini 4gb.

Ok, jag kommer dock antagligen att köpa en shuffle, har inte behov av 4gb. Har även fått ett erbjudande att få en shuffle 1gb för samma pris som en 512mb, inklusive dockstation och in-ear lurar.

Det är ett bra erbjudande, i så fall är det bara att slå till. I början kanske du kommer vara glad över att ha fått en shuffle men efter ett tag utan skärm och navigeringsmöjligheter så kommer du nog börja bli frustruerad över att inte kunna navigera.

Happy shuffling=)

ja, men blir så fallet så kan jag ju alltid sälja den

Nä, nu har jag tänkt lite och det blir antagligen en begagnad ipod mini istället. mer utrymme, samt skärm.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-08 07:05
Ursprungligen av ztaafen:

Nä, nu har jag tänkt lite och det blir antagligen en begagnad ipod mini istället. mer utrymme, samt skärm.

Mini borde bli billiga nu... annars kanske du skulle fundera på nano? Perfekt för de som tvekar mellan shuffle och mini... En shuffle med skärm... eller en mini som har krympt och inte har hårddisk.

Jag har inget emot mp3 utan skärm men det e alla andra som ser den som stäör sig:)
(inte mitt problem iaf)

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-14 20:41

shuffle är till för en sak. det e att spela upp låtar slumpartat. och då har i alla fall inte ja behov av non skärm.

Hade personligen aldrig köpt en MP3-spelare utan skärm, även om det är en iPod! Njaa, försök spara ihop till en Nano eller spana in andra altenativ, Shuffle känns inte alls som någon rolig spelare.

Nano hade väl passat utmärkt. 2GB versionen är inte många hundra lappar dyrare än en shuffle!

1
Bevaka tråden