Vet inte vilken Ipod jag ska köpa..

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite pengar över för tillfället och tänkte då passa på att köpa en ordentlig mp3-spelare.
Valet står mellan 20 GB m. färgskärm och Mini 6GB. Det är endå inte så stor skillnad på priset mellan dom två på Macoteket. Det som gör valet svårt är att den med 20GB har just 20GB och Ipod Mini har längre batteritid, är det stor skillnad? Hjälp mig här!

hm.. 6GB + 18h eller 20GB + 15h, du bestämmer.
själv tycker jag 20gb, eftersom den är snyggare IMO. 3h är inte så mycket, plus att man laddar den ju på natten.

har själv en 60GB, och är väldigt nöjd än så länge (har bara haft den i ~6 veckor) har bara tagit slut på batteriet ett fåtal ggr, när jag inte laddat den under föregående natt..

• Oregistrerad
  • 2005-08-31 09:46

Självklart 20 GB. Om du inte fyller dn med musik, använd den som backup HD. Det gör jag och det fungerar perfekt!

Så ni tycker det alltså.. Men den 20gigaren jag länkade, är det nyaste versionen? gen 4(?)

Ursprungligen av Mr_Nitty:

Så ni tycker det alltså.. Men den 20gigaren jag länkade, är det nyaste versionen? gen 4(?)

Japp, ser ut att vara den senaste versionen av G4:an
Ifall du köper en 20gb tänk på att köpa till ett fodral också, om du vill slippa repor!

• Oregistrerad
  • 2005-08-31 18:50

Jag har iPod's senaste med färgskärm (20GB) och är jättenöjd. Kan verkligen rekommendera den!

• Oregistrerad
  • 2005-08-31 19:03

Har lite pengar över för tillfället och tänkte då passa på att köpa en ordentlig mp3-spelare.
Valet står mellan 20 GB m. färgskärm och Mini 6GB. Det är endå inte så stor skillnad på priset mellan dom två på Macoteket. Det som gör valet svårt är att den med 20GB har just 20GB och Ipod Mini har längre batteritid, är det stor skillnad? Hjälp mig här!

:eek:
Självklart kostar den 2396:- en vecka senare...
Köpte min för 2999:-

Men, men... "that's life..."

• Oregistrerad
  • 2005-08-31 21:13

+moms = 2995:-

så du har inte gjort bort dig

• Oregistrerad
  • 2005-09-01 14:47
Ursprungligen av useMac:

+moms = 2995:-

så du har inte gjort bort dig

Okej... Tyckte det lät lite väl bra... :rolleyes:

Jag är nybliven ägare av en 20GB med färgskärm, kan inget annat än hylla den. Helt fantastisk! Köpte med CSN-kortet för 2695 inkl. frakt och gravyr, klockrent!

Håller batteritiden vad den lovar?

Håller batteritiden vad den lovar?

Förmodligen inte till en början, men när det blivit "varmt i kläderna" så sak det göra det.

Ursprungligen av bengan_fbk:

Förmodligen inte till en början, men när det blivit "varmt i kläderna" så sak det göra det.

Say what?

kan det vara så att macoteket har utförsäljning för att göra plats för den kommande nya ipoden? han ingen någon inside info! jag vill köpa min 20 gb, men tänk om det kommer en ny uppdaterad imorgon? eller den kanske kommer vara väldigt dyr?

Aj satan.. 600 spänn i moms, blödigt. Då kanske det blir en mini endå alltså, får se.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-09-02 15:12

du kanske skulle notera att det är exkl. moms .om jag inte mins fel är momsen på 25 %
Om det är så att det är 25 blir det 1945 kr..på en i pod mini 4 gb!

• Medlem
  • 2005-09-07 12:22

jag hade tagit en mini

1
Bevaka tråden