Koppla iPod direkt till ett slutsteg?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som är jättehaj på poddar... Vad finns det för utgångar på en ipod? finns line-out eller är det bara hörlursutgång?

Jag skulle vilja koppla en ipod direkt till ett slutsteg i bilen, utan att gå via en bilstereo. Hur löser man det? för det går väl inge vidare att ta från hörlurutgång till steget?

Hade varit guld å slippa en bilstereo som ändå bara blir stulen..

mvh Anders

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-25 07:50

Har man en dock till iPoden så finns det line out på den, annars är det bara hörlursutgång. Det funkar väl, men det är ju som sagt bättre med line out.

Ursprungligen av Spyder:

Har man en dock till iPoden så finns det line out på den, annars är det bara hörlursutgång. Det funkar väl, men det är ju som sagt bättre med line out.

Okej, men kan man ha en dockstation i bilen eller?

Kör du med dockstationen så kan du inte justera volymen. Kan vara bra att tänka på om du nu tänker koppla det direkt till slutsteget. Kör du via hörlursutgången så kan du ändra volymen på ipoden. Mitt tips är att ändå köra via bilstereon med itrip t ex.

Ursprungligen av Jake Styles:

Kör du med dockstationen så kan du inte justera volymen. Kan vara bra att tänka på om du nu tänker koppla det direkt till slutsteget. Kör du via hörlursutgången så kan du ändra volymen på ipoden. Mitt tips är att ändå köra via bilstereon med itrip t ex.

Jo men man kan ju ha ett slutsteg med extern gainratt på som man kan montera på lämpligt ställe.... så reglerar man volymen via den. vill inte ha en bilstereo nämligen...

1
Bevaka tråden