Sony NW HD5 vs. Ipod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför skulle någon välja en Ipod framför Sony's NW HD5?

Det enda som jag saknar är att man kan glida runt med tummen genom menyerna.

ALLT annat är bättre på Sony's underverk.

Batteritid? 40 timmar, skulle det inte räcka är det bara till att köpa ett exrta, eftersom man kan TA UT BATTERIET.

Minne? 20Gig, Men med Atrac3Plaus så har jag just nu 8300 låtar på den, och då har jag ett par gig över.

Vikt & Storlek? kan inte siffrorna i huvudet men jag vet att NW HD5 är både mindre & lättare.

Kvalite? Du kan sitta & försöka repa Nw HD5 med en liten kniv, inget kommer att hända.

Jaja, det enda som hindrar sony från att sälja mossor av Mp3-spelaer är att Ipod är ett overkligt stort varumärke. Alla vet vad en Ipod är för något.

Jag vill bara säga till er som funderar på att köpa en Ipod, ta en titt på Sony NW HD5 innan ni slår till.

jag har haft en Ipod 20gig innan som dock inte höl särskilt länge, därför var jag sugen på något nytt.

Lycka till med din sony som är så himla bra! Själv är jag nöjd med iTunes och iPoden.

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Lycka till med din sony som är så himla bra! Själv är jag nöjd med iTunes och iPoden.

Det är bara till att hålla med!

Varför över huvudtaget posta detta i ett iPodforum?

Säger som en kompis.. "väljer ipod, för det är ipod".

Den ingår i ett koncept för mac och design som tilltalar mig. Andra spelare som är jättebra, bryr jag mig helt enkelt inte om det minsta.

• Oregistrerad
  • 2005-08-22 16:26

Varför skulle någon välja en Ipod framför Sony's NW HD5? För att: iPod är snyggare, har färgskärm, har bättre menysystem, har itunes (som är bättre än sonicstage), ipods suveräna "clickwheel" är mycket skönare än HD5:ans knappar, ipod har fler tillbehör...

Det enda som jag saknar är att man kan glida runt med tummen genom menyerna. Ja, det är som sagt väldigt trevligt att kunna göra det.

ALLT annat är bättre på Sony's underverk. Jaså?

Batteritid? 40 timmar, skulle det inte räcka är det bara till att köpa ett exrta, eftersom man kan TA UT BATTERIET. Jag tror ipods 15 timmar räcker för de flesta. Om inte, kan man köpa något av ipods (batteritillbehör) och klämma ut fler timmar ur batteriet.

Minne? 20Gig, Men med Atrac3Plaus så har jag just nu 8300 låtar på den, och då har jag ett par gig över. Ipod har en 60 GB-spelare. Det har inte sony. Punkt.

Vikt & Storlek? kan inte siffrorna i huvudet men jag vet att NW HD5 är både mindre & lättare.

HD5 mått:
89.3/55.9/14.5
Ipod mått:
61/104/16

HD5 är alltså bredare än ipod men ipod är högre. (själv gillar jag ipods form och föredrar det "mobilformade" formatet framför sonys fyrkantiga format).

Sony's HD5 är 32 gram lättare än apple's ipod. Inte mycket med andra ord.

Kvalite? Du kan sitta & försöka repa Nw HD5 med en liten kniv, inget kommer att hända. Varför skulle man vilja repa spelaren med en liten kniv!? Låter mycket dumt!

Jaja, det enda som hindrar sony från att sälja mossor av Mp3-spelaer är att Ipod är ett overkligt stort varumärke. Alla vet vad en Ipod är för något. Japp.

Jag vill bara säga till er som funderar på att köpa en Ipod, ta en titt på Sony NW HD5 innan ni slår till. Visst, gör det! Själv är jag mycket nöjd med min ipod.

jag har haft en Ipod 20gig innan som dock inte höl särskilt länge, därför var jag sugen på något nytt. Va bra för dig då. Men sådana här inlägg kan du väl skriva på lunarstorm framöver, okej?

1
Bevaka tråden