Köpa Ipod nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har funderat på att köpa en ipod i ungefär en månad nu. För ca 1,5 veckor sedan köpte jag en ipod photo 60gb begangnat över internet, men fick den aldrig. Jag blev blåst på 2000kr. Nu funderar jag på om jag ska åka och köpa en i affären nu eller om jag ska vänta tills nästa generation kommer. Vad jag har förstått ryktas det om att en uppdatering är påväg. Dessutom tycker jag att det borde komma en ny generation snart med tanke på med vilka intervaller de tidigare modellerna har släppts.
Mina frågor är: När tror ni den nya generationen kommer ut på marknaden, vilka förbättringar kan man vänta sig? och var köper jag en ipod med färgskärm billigast om jag bestämmer mig för att köpa en nu?

Tack på förhand

En ny ipod är väldigt efter längtad men på tanke på den senaste uppdateringen med ipod colour så tyder det på att apple försöker klämma ut dom sista slantarna ur generation fyra så om det nu kommer en ny ipod så är det om ett par månader. Hur länge vet ingen, därför tycker jag att du ska slå till med en ipod color 20gb på Apple store får du den för drygt 2700kr om du har csnkort.

Ursprungligen av homeboy87:

En ny ipod är väldigt efter längtad men på tanke på den senaste uppdateringen med ipod colour så tyder det på att apple försöker klämma ut dom sista slantarna ur generation fyra så om det nu kommer en ny ipod så är det om ett par månader. Hur länge vet ingen, därför tycker jag att du ska slå till med en ipod color 20gb på Apple store får du den för drygt 2700kr om du har csnkort.

Det låter vettigt, men det kanske är värt att vänta till september då en mässa ska äga rum i Paris.
En annan sak jag undrar är om Agent18 har något fodral som passar ipod 20gb med färgskärm.

• Oregistrerad
  • 2005-08-21 16:37
Ursprungligen av either or:

Det låter vettigt, men det kanske är värt att vänta till september då en mässa ska äga rum i Paris.
En annan sak jag undrar är om Agent18 har något fodral som passar ipod 20gb med färgskärm.

finns det skal till ipod?

Ursprungligen av DowN:

finns det skal till ipod?

Ja, det skulle man nog kunna kalla det. Jag menar plast eller silikon fodral som man använder för att skydda ipoden. Det är alltså inget utsmyckningsskal liknande de man köper till mobiltelefoner.

Ja, det skulle man nog kunna kalla det. Jag menar plast eller silikon fodral som man använder för att skydda ipoden. Det är alltså inget utsmyckningsskal liknande de man köper till mobiltelefoner.

på thinkdiffrentstore.com (tror jag) kan man köpa skitsnygga skal med blå ,röd eller grön utsmyckningar på skalen.

• Medlem
  • 2005-08-21 16:46

vilket datum är den då?

Ursprungligen av Spey:

vilket datum är den då?

vet inte... men det finns säkert andra på forumet som har koll på det.

Jag sålde min 60gb för snart en månad sedan. Nu under sommarlovet har jag klarat mig bra utan men nu när jag börjar skolan imorgon så vill jag ha nåt att lyssna på påväg till bussen. Visserligen kan jag köra radio och mp3 i k750:n men det känns inte helt rätt. Därför tänker jag nog investera i en lite billigare mp3, därför en iRiver H10, när sedan apple släpper nästa iPod så köper jag den, för 4-5000kr, får se vad man får för det. Då har man lyckats sälja sin iRiver för ett pris inte allt för mkt under det man köpte dne för.
Nu skrev jag bara utan att tänka så mkt men jag hoppas att ni förstår (Köp nåt billigt nu som du sedan säljer och satsa sedan allt på iPod G5/iVideo till hösten

Det kommer ju ytterligare en ny slags "iPod" med flashminne..

Men då är det enligt mig ingen riktig ipod.
Vill man ha en liten spelare med flashminne, kan man likväl köpa en annan tumspelare. Då har man inte förstått hela grejen med ipod.

1
Bevaka tråden