snart är den min!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-16 23:08

Hejsan!
Jag har beställt en iPod 60 gb från USA genom en kompis till familjen. Kommer att få den om 2 veckor. Vad tycker ni att jag ska göra innan jag får den? något speciellt jag ska fixa?
MVH Axel

Hej axxe!
Jag önskar jag kunde hjälpa dig med att tala om vad du bör fixa till din iPod 60. Tyvärr sitter jag i samma sits som du, jag har köpt min första iPod någonsin (U2 Special Edition iPod 20 GB) och jag väntar på leveransen vilken dag som helst. Så jag frågar mig själv samma sak som du. Kanske vi kan hjälpa varandra när vi har fått dom?

• Medlem
  • 2005-08-17 09:33

Japp gärna! jag var sugen på en U2 iPod men jag tyckte att jag behövde mer än 20 gb..

Jag tycker 20 GB (5000 låtar) räcker för mej tillsvidare.
JUST NU FICK JAG MIN! Det var ett bud som lämnade över den vid dörren, vilken service!

Ursprungligen av tonfisksallad:

JUST NU FICK JAG MIN! Det var ett bud som lämnade över den vid dörren, vilken service!

Grattis.

Kanske en spellista ? Sen är det bara att flytta över när du får den

Jag har nu laddat hem alla U2s låtar (446 stycken), som omspänner hela gruppens karriär. Det tog drygt 2 timmar. Det hela var lite dyrt kanske, men det kunde det vara värt tyckte jag. Nu finns allt inmatat på iBono (som jag döpt min iPod till), tillsamans med lite Coldplay, Air, Enigma, RHCP, Robbie Williams plus några till.

FM-sändare

Ursprungligen av axxe:

Hejsan!
Jag har beställt en iPod 60 gb från USA genom en kompis till familjen. Kommer att få den om 2 veckor. Vad tycker ni att jag ska göra innan jag får den? något speciellt jag ska fixa?
MVH Axel

Tjena jag har en Fm-sändare till ipod som jag vill sälja. Den är helt nya från usa också
det är en Griffin iTrip. Jag vill ha 400kr för den

Mvh Allan

• Medlem
  • 2005-08-18 09:54
Ursprungligen av alluki:

Tjena jag har en Fm-sändare till ipod som jag vill sälja. Den är helt nya från usa också
det är en Griffin iTrip. Jag vill ha 400kr för den

Mvh Allan

Ledsen men jag är inte så dum så att jag köper en för 140 spänn mer än vad den kostar i USA. Och pappa köper en till redan så jag känner inget behov av att ha 2.

• Medlem
  • 2005-08-18 10:06
Ursprungligen av axxe:

Ledsen men jag är inte så dum så att jag köper en för 140 spänn mer än vad den kostar i USA. Och pappa köper en till redan så jag känner inget behov av att ha 2.

finns dom bara i usa?

• Medlem
  • 2005-08-18 10:17
Ursprungligen av Spey:

finns dom bara i usa?

Japp.. eller kanske i nåt annat land också.. men de säljs inte i sverige (eller kanske hela europa) för att det är förbjudet att sända över FM bandet

Ursprungligen av axxe:

Japp.. eller kanske i nåt annat land också.. men de säljs inte i sverige (eller kanske hela europa) för att det är förbjudet att sända över FM bandet

Kan köpa från England... nu har jag inte sidan i huvudet men en itrip mini kostar 26 pund och sedan 9 punds frakt

hehehe snacka om ekonomisk

Ett hett tips på sysselsättning när man väntar på sin iPod är ju att bekanta sig med iTunes och se till att alla ens filer har ordentliga id3-taggar och att dom är döpta konsekvent. Har man inte det är det inte lönt att ha en iPod.

Ursprungligen av Kristjan:

Ett hett tips på sysselsättning när man väntar på sin iPod är ju att bekanta sig med iTunes och se till att alla ens filer har ordentliga id3-taggar och att dom är döpta konsekvent. Har man inte det är det inte lönt att ha en iPod.

id3-tagg?

id3-tagg?

id3-taggar är informationen om låten, som titel, artist, år och genre. Meta-data.

id3-tagg?

http://susning.nu/ID3

Läs även; http://www.id3.org

• Medlem
  • 2005-09-09 18:42

Sådär nu har jag den här i min hand.. och gud vad underbar den är! ångrar mig inte ett dugg!!! nån som vet lite roliga hacks till iPoden då typ byta bilder på sånt?

1
Bevaka tråden