HJÄLP! vad behövs för att ladda musik från datorn? HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har funderat ett tag på att köpa en iPod, antagligen blir det U2s special edition 20 gb, då jag är ett stort fan. men jag har lite funderingar.

vad behöver man exakt för att koppla och kunna tanka över musik till ipoden från datorn?
Räcker det med en USB kabel eller måste man ha en "dock" grej och vad är det?

sen har jag även läst lite i forumet att alla låtar man har på ipoden ligger på itunes programmet. och om man tar bort de låtarna från datorn försvinner de på ipoden. Stämmer det?

Snälla hjälp!!

• Medlem
  • 2005-08-06 17:24

Jag vet inte hur det gäller med medföljande tillbehör för U2-poden men det enda som behövs är USB- (alternativt Firewire-) kabeln. Har du den dockningstation ser det bara snyggare ut och du behöver inte plugga i kabeln varje gång du vill synka ipoden; endast sätta den i docken.

Låtarna försvinner inte från iPoden om du ställer in iTunes på korrekt sätt. Det som gör att det kan försvinna är om du har iTunes inställt på auto-sync och du tagit bort låtarna från iTunes-biblioteket. Allt som finns i iTunes kommer då finnas på iPoden; har du tagit bort allt från datorn kommer dessa då tas bort från spelaren.

Aha, tack så mycket för hjälpen!

en till fråga, kan man ha itunes till pc?

• Medlem
  • 2005-08-08 14:10

Självfallet.

1
Bevaka tråden