Beställa iPod från U.S.A.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 20:14

Jag har en iPod mini på 1GB med 8h batteritid. I och med att min batteritid blivit så dålig på ett år att den knapt gick att använda lämnade jag in den på service dagen innan garantin gick ut. Tur som jag hade fick jag en sprillans ny iPod i förpackning tillbaka, alltså inte bara ett nytt batteri.

I och med att jag är missnöjd med batteritiden tänkte jag sälja min nuvarande iPod mini för att kunna köpa en iPod mini på 6GB och 18h batteritid. Dessa tio timmar känns otroligt viktiga för mig så jag är villig att betala några hundra för mellanskillnaden.

Kikade runt på Blocket vad folk tog för sina iPod's, kikade billigaste på pricerunner och även Apple Store i Sverige. Såg där att den på 4GB kostade 1900kr och den på 6GB kostade 2400. Men innan jag bestämde mig för vad jag skulle ta för den och så så kikade jag in på Apple Store i U.S.A. Där kostar en på 4GB endast 1500 och en på 6GB 1850. Jag tänkte då vara lite elak och sälja min mini för svenskt pris (tänkte ta runt 1500 på blocket b.v.s.a.) och sedan köpa den på 6GB från Apple Store i U.S.A. I och med att detta skulle bli fraktfritt skulle jag endast behöva betala en mellanskillnad på 350 kronor vilket jag mer än gärna gör.

MEN! Det store men'et som alltid ska komma ivägen. När jag skulle beställa min iPod mini på 6GB från U.S.A. blir jag tillbedd att fylla i state. Att lämna den blankt går inte och att fylla i med AC (Västerbotten) fungerar inte heller.

Min fråga är nu alltså: Någon här som har beställt från Apple Store i U.S.A. och vet hur jag skall gå till väga om det ens fungerar? Ska jag behöva betala 550 kronor mer bara för att den inte kan skickas från U.S.A?

• Medlem
  • 2005-08-04 20:28

Enda sättet vad jag förstår är om du känner någon i USA som du kan beställa paketet till, som sedan vidarebefodrar det till dig. Köper du via apple går det nog inte att göra på något annat vis.

Du kan ju kolla efter andra postorderföretag i USA som säljer iPod och levererar till utlandet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 20:40

Har en polare som skall flyta till U.S.A, vet dock inte hur snart, får kanske prova det.

Alltså, menar du andra återförsäljare? Har du något tips?

• Medlem
  • 2005-08-05 11:18

Sök på ebay.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-06 12:09

Man KAN INTE beställa från Apple Store i ett annat land.

Vill du köpa från USA får du beställa från en annan affär som skickar till EU

1
Bevaka tråden