Varning! Köp inte iPod

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-03 18:11

Så slutar klickhjulet att fungera fyra dagar efter garantin går ut. Kostnad för reparation? 2300 kronor. Fint att ha en produkt i ett är som kostar 4000 spänn!

Ursprungligen av Joop:

Så slutar klickhjulet att fungera fyra dagar efter garantin går ut. Kostnad för reparation? 2300 kronor. Fint att ha en produkt i ett är som kostar 4000 spänn!

Går det sönder på alla?
Annars kan man ju förlänga sin applecare med 2 år för en sådär 500 :-
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/Oi5QVuWTdkY62BwgiTv1HRei0BB/2.0.0.11.1.0.6.9.3.19.0.1.1.1.1.2.1.0.3

Synd, vill du sälja den ?

Då är det bara att skicka e-mail till ooxpress@hotmail.com och säg vad du vill ha för pris!
Mvh:R.Alvarez

är det nån mer som råkat ut för detta eller? nu blir jag riktigt nervös. ska precis köpa en.

• Medlem
  • 2005-08-06 11:52

vadå klickhjulet... ja har tre ipods och ingen har gått sönder varken i klickhjulet eller någon annan stans!
så ni som är orolig-va inte de!!

Ursprungligen av Joop:

Ouch! Lider med dig! Förstår vad du menar. Min glappar lite lätt i hörlursjacket bara efter 3 månader. Att betala så mycket för en produkt som har en så dålig livslängd är tragiskt. Bättre var det på den gamla goda tiden då jag hade MD-spelare. Den höll(och är ännu lika bra som när jag köpte den) i 7 år tills jag köpte min ipod! Och jag lyssnar mycket på musik ska du veta.

• Medlem
  • 2005-08-15 18:28
Ursprungligen av Pentax:

Ouch! Lider med dig! Förstår vad du menar. Min glappar lite lätt i hörlursjacket bara efter 3 månader. Att betala så mycket för en produkt som har en så dålig livslängd är tragiskt. Bättre var det på den gamla goda tiden då jag hade MD-spelare. Den höll(och är ännu lika bra som när jag köpte den) i 7 år tills jag köpte min ipod! Och jag lyssnar mycket på musik ska du veta.

hmm. likadant med min iPod! den glappar lite i hörlursjacket, och så håller hörlurarna på o brusar o så. detta hände endast efter drygt två månader... har haft den i fyra månader nu, o utöver det så tycker jag att den e toppen

Jag är helt övertygad att en iPod inte går sönder mer än nån annan produkt. Skulle verkligen inte avråda från köp. Min första iPod var första modellen och den funkar bra forftfarande. Och den köpte jag väl för över 3 år sen.

okej, då kanske jag kan lugna mig lite =P men om det börjar glappa eller något liknande, täcker inte årsgarantin det då?

Ursprungligen av The_larry:

okej, då kanske jag kan lugna mig lite =P men om det börjar glappa eller något liknande, täcker inte årsgarantin det då?

Jo men i mitt fall åtgärdade Apple inte felet när jag skickade in den för garantireparation. Nu står jag här och vet inte vad göra.

MIn iPod funkar skitbra och då har jag ändå bytt batteri och tappat den i afalten tre gånger. Så det så.

hur länge har du haft din?

Jag har haft min Mini i 1 år och 2 månader och allting funkar perfekt, det enda problemet jag haft sen jag köpte den är att jag behövt reseta den EN enda gång..

• Oregistrerad
  • 2005-08-10 12:29

Min funkar perfekt inga problem.

jag tycker inte heller att ipod är speciellt bra.Batteriet på min ipod mini håller nu bara 2 timmar.. därför tänkte jag skicka in den på service.Men de påstår att garantin gått ut, även om jag har kvitto på att den inte har de.. Så allting tar en jävla tid.Ingen bra service de har direkt.Köp inte en ipod!Satsa på ngt mindre med längre batteri tid.. Det här e ju värdelöst.

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-11 01:25

Well, jag har haft 2 iPods och alla fungerar prima fortfarande (jag har uppgraderat på grund av utrymme och pryl-mani )

10 GB andra generationens iPod som hängt med sedan den lanserades 2002. Den är lite repig efter alla resor ner i asfalten som den varit med om, men den fungerar prima. Och batteritiden frågar ni? Efter ett byte i början av 2003 så har jag nu ungefär 6 timmars batteritid per laddning. Helt ok tycker jag.

40 GB G4 iPod med sv/v skärm. Inte haft speciellt länge, men den fungerar prima och ger mig någonstans runt 10 timmar musik (har inte tagit tid). Tyvärr har även den hälsat på farbror asfalt någon gång, men den mår fin ändå.

Jag har haft min i 1,5 år. Funkar som sagt perfekt.

• Medlem
  • 2005-08-15 19:45

är det ett lotteri att köpa iPod? vissa verkar inte haft några problem alls, medan andra får alla problem som kan tänkas :S

1
Bevaka tråden