Köpa iPod utomlands

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fungerar en iPod som jag köper från USA/UK el dyl? Eller krävs det några speciella adaptrar el dyl? Själva uppladdningen borde väl inte vara något problem eftersom det sker via USB- (eller FW) porten.

Något annat som kan ställa till problem?

Det enda problemet jag känner till med att köpa en iPod utomlands är om du köper en modell där en laddare medföljer eftersom den då kommer att vara gjord för amerikanska uttag (110V om jag inte misstar mig), när det gäller Storbritannien så vet jag faktist inte, beror på om de har 230V-uttag där eller inte, men läs den här tråden för mer information.

Ursprungligen av Mashtar:

Fungerar en iPod som jag köper från USA/UK el dyl? Eller krävs det några speciella adaptrar el dyl? Själva uppladdningen borde väl inte vara något problem eftersom det sker via USB- (eller FW) porten.

Något annat som kan ställa till problem?

Om du tänker ladda via usb/firewire är det inga problem. Om du tänker ladda via eluttag så tar du bara bort själva stickkontakten från laddaren och kopplar in en som passr i sverige, ta tex en sladd från radio/video. Är endast kontakten som skiljer mellan olika länder ej själva dosan. Tänk på att om du resetar ipoden så måste man koppla in den till eluttag för att den ska komma igång igen så det räcker alltså ej med att man kopplar in den via fw/usb i alla lägen. Jag köpte min ipod i usa och har inte haft några problem.

Måste bara rätta dig rioh00, för att göra en vanlig reset (menu + select i ungefär 6 sekunder) behöver man inte koppla in iPoden i ett eluttag, det måste man bara göra om man gör en restore (koppla in iPoden i datorn, starta iPod Updater och klicka på 'Restore').

kostardet nåt extra att köpa utomland än vad som står???

• Medlem
  • 2005-09-06 21:35
Ursprungligen av datorn:

kostardet nåt extra att köpa utomland än vad som står???

Que?

1
Bevaka tråden