leverans.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej. jag har beställt en iPod mini från apple.com och den bör komma hem till mig nästa vecka.. men jag är inte hemma då, så jag undrar bara om dom skickar den med posten så man får gå och hämta den eller om dom kommer med den till dörren..
för om dom kommer med den till dörren kommer ingen vara hemma, och dom kommer inte kunna nå mig på 2 veckor..

Min kom med posten, han plingade på och levererade. Om ingen öppnat, tror (eller hoppas iaf) jag att han skulle ta med den till posten igen och skicka en "ditt paket har kommit"-lapp.

Yepp

Ursprungligen av SuperElliz:

Min kom med posten, han plingade på och levererade. Om ingen öppnat, tror (eller hoppas iaf) jag att han skulle ta med den till posten igen och skicka en "ditt paket har kommit"-lapp.

Jo annars vorre det lite surt om han drog iväg me din fina spelare...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 09:00

De lägger en lapp i lådan och så får du ringa och bestämma en ny tid när den ska levereras. (OBS oftast måste detta ske inom 2 vekor)

Ursprungligen av xtrem:

De lägger en lapp i lådan och så får du ringa och bestämma en ny tid när den ska levereras. (OBS oftast måste detta ske inom 2 vekor)

Hopplöst! Som jag förstått det sker dessa leveranser på dagtid? Måste spenderas massa onödig tid med bud som ringer på ytterdörrar mitt på dagen och där ingen, föga otippat, öppnar.

Sitter själv och väntar på min godbit, men vågar knappt lämna hemmet pga risken att missa den!

• Medlem
  • 2005-08-26 14:31
Ursprungligen av limerick:

Hopplöst! Som jag förstått det sker dessa leveranser på dagtid? Måste spenderas massa onödig tid med bud som ringer på ytterdörrar mitt på dagen och där ingen, föga otippat, öppnar.

Sitter själv och väntar på min godbit, men vågar knappt lämna hemmet pga risken att missa den!

min 60 gb låg bara utanför dörren en dag när jag kom hem, tur att man har ärliga grannar...

• Oregistrerad
  • 2005-08-26 15:37
Ursprungligen av pod:

min 60 gb låg bara utanför dörren en dag när jag kom hem, tur att man har ärliga grannar...

Det är ju sjukt att dom bara lägger en pryl värd ca 5000kr utanför dörren! Tänk om någon snor den!? Då lär man ju inte få någon ny...

jag sommarjobbade på posten som brevbärare i sommar. reglerna för ett paket är att om den inte går ner i nedkastet ska man ringa på, öppnar den boende inte skriver man en avi, alltså en lapp att hämta ut paketet på närmaste ställe.

Att lämna ett paket sådär utanför dörren är väldigt oansvarigt, ring och klaga.

1
Bevaka tråden