iPod Video?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Kommer det någon iPod video? Eller e det bara skitsnack??

CYA

En iPod som kan spela video kommer att lanseras i september, inget skitsnack. Hur den ser ut och vad den kommer att kunna göra är oklart.

Ah..och hur vet du det?

Ursprungligen av homeboy87:

En iPod som kan spela video kommer att lanseras i september, inget skitsnack. Hur den ser ut och vad den kommer att kunna göra är oklart.

Å andra sidan sa du i början av juni att en ny iPod skulle släppas i mitten av juni (något som vi alla vet inte hände).
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?p=381058#post381058
Varför ska vi tro på dig nu?

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-21 16:36

iPod video är bara ett rykte, såvida det inte kommit nya officiella nyheter de senaste dagarna.

källhänvisa, homeboy87

Ursprungligen av erik:

iPod video är bara ett rykte, såvida det inte kommit nya officiella nyheter de senaste dagarna.

källhänvisa, homeboy87

Han kanske bara har en känsla av att en video iPod är på g, och det är nog ingen större chans att apple inte lägger in en video funktion iPoden, men man vet aldrig, men det vore rätt tillfälle att göra en sådan spelare, fast iPoden är ju från början en musikspelare inte en video spelare...

Den som lever får se...

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-21 19:37
Ursprungligen av bengan_fbk:

Han kanske bara har en känsla av att en video iPod är på g, och det är nog ingen större chans att apple inte lägger in en video funktion iPoden, men man vet aldrig, men det vore rätt tillfälle att göra en sådan spelare, fast iPoden är ju från början en musikspelare inte en video spelare...

Den som lever får se...

har för mig att apple tagit upp frågan, men tagit ställning till att man inte vill göra iPoden till något mer än en musikspelare - att man inte vill ta steget till videospelare. dock var detta bara muntligt nyhetsintag från en polare, så ingen bra källa där heller

Ursprungligen av erik:

källhänvisa, homeboy87

Lägger ihop det där plus det så får man sanning. Det finn uppgifter om att Apple har kommit kontakt med dom stora filmbolagen och självklart har dom diskutterat hur Apple ska gå till väga med att sälja filmer via iTunes. Dessutom har apple inte tagit avstånd från video uppspelning. Dom har sagt att sålänge det inte finns ett lagligt sätt att kopiera/köpa filmer så kommer dom inte att lansera en spelare som kan spela upp video.

Eftersom apple kommer att erbjuda ett lagligt sätt att spela video så kommer dom självklart att lansera en manick som kan spela upp video. För att apple skulle aldrig lansera en videotjänst utan att knyta oss till deras produkter om vi vill se filmerna.

Dessutom pekar maknaden på att video är the next hot thing. Många mp3 spelare har ju färgskärm dom här dagarna och i hur många år kan man släppa musik spelare som bara kan visa bilder men inte video? Inte länge alls, specielt om konkkurenter som Creative, iAudio och iriver släpper prylar som kan spela upp video.

Räkna med en video iPod inom några få månader, det kan ju ta lång tid beroende på hur kompliserat det blir med lagar och upphovsrätt och sånt.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-21 21:03

det som kom i juni var väl bort-med-ipods-utan-färgskärm-utom-mini, så lite nytt blev det allt.
iPod photo försvann, och allt (nästan) har färgskärm

• Oregistrerad
  • 2005-07-22 08:45

Homeboy, kunde inte sagt det bättre själv

iPoden enligt många rykten kommer släppas i September och i samband med det även iTunes 5.0 som man ska enligt rykten kunna köpa musikvideos via, men även film från många stora företag som apple haft kontakt med, däribland disney, sony, BMG är några jag tror mig minnas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 09:03

det tror jag på när jag ser det. vore en lansering av en videoipod så nära så skulle mera konkreta rykten/bilder ha spridits.

• Oregistrerad
  • 2005-07-22 09:49
Ursprungligen av xtrem:

det tror jag på när jag ser det. vore en lansering av en videoipod så nära så skulle mera konkreta rykten/bilder ha spridits.

Apple brukar ju vara grymt snåla på att råka få ut information till allmänheten, utan informationen om filmer osv är information som har läkt från andra företag än apple, dvs de som apple tagit kontakt med, eftersom de vill fixa ett lagligt sett att sälja film är det klart att de måste ta kontakt med många och därmed lätt att det kommer ut, men det har ingenting med själva iPoden att göra och som någon annan sa, så tänker väl inte apple släppa något filmsäljar system som dom inte har någon produkt som kan dra nytta av det.

Men som sagt så är det bara spekulationer, men jag tycker det låter högst troligt. Apple måste ut med något nytt snart eftersom såpass många andra mp3-spelare börjar få video och bättre batteritid m.m. så borde det vara på gång, annars förlorar de nog mycket av marknaden.

mp3 är ju en urmjölkad ko och video är nästa steg. Video ipod kommer men det finns en chans att den försenas om det blir sturl med filmbolagen och sånt så det är inte 100% säkert att en video ipod kommer i februari.
Apple är väldigt smarta och skulle aldrig enbart släppa en video tjänst. Dom släpper också maskinvara så att vi kunder blir knutna till deras produkter och tjänster och man kommer men väldigt stor sannolik enbart kunna spela upp köpa filmer på ipods eller iTunes.

Jag hoppas verkligen att apple inte är för snåla och låter bli att släppa en firmware som möjliggör video uppspelning på ipod photo.

• Oregistrerad
  • 2005-07-24 08:55

September hoppas jag att du menade :s Men jaa, det är mycket som hänger på filmbolagen, de släpper ingen ipod video utan nått att sälja till den.

Jag tror inte apple släpper en funktion som möjliggör video på photo, men då är det ju bara o installera linux när det är klart eftersom det gör att man kan spela video på alla 4g

Det är helt värdelöst att ha film på små 2tums skärmar. Jag har en kompis som har en iAudio X5 och man kollar aldrig på film, vi brukar sätta oss vid min bärbara om vi åker tåg eller nått..

Jag tror mp3 kommer sitta kvar ett tag till.

• Oregistrerad
  • 2005-07-24 13:49

Vi skrev lite om septemberryktet här
http://www.macfeber.se/2005/07/video_ipod_i_se.html

Dom kanske börjar inkludera förstoringsglas med video-iPods, vem vet?

• Oregistrerad
  • 2005-07-24 12:57

jag känner ändå ifall de "lägger" iPoden och forstörar skärmen lite tror jag det kan bli rätt skojj, visst det är ju inte så att man sitter en regning kväll och kollar på gudfadern på sin iPod, men jag skulle uppskatta att se simpsons, south park, family guy etc i bussen till skolan eller var man nu ska.

1
Bevaka tråden