Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Studio Display 15" försvinner

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har fått säkra uppgifter om att Apple Studio Display 15" inte längre tillverkas och har utgått ur ordinarie sortimentet. Enligt vår källa kommer Apple inte erbjuda en ersättare i fortsättningen.

Ett par återförsäljare har köpt alla restlager som fanns i Sverige och rear nu ut dom till låga priser.

Johan Åsberg på Macoteket berättar:
Vi har sålt relativt få Studio Display 15" dom senaste månaderna - det är helt uppenbart att det är 17" eller mer som gäller. Försäljningen av Apple Studio Display 17" och den nya iMac G4 17" går bra däremot.

Läs mer om Studio Display 15" här:
http://www.apple.com/se/displays/asd15/

- du läste det först på 99mac.com -

[ 27 September 2002, 16:05: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 18:51

Jag är förbannat nöjd med min Apple Studio Display 15… jag tycker också det är fel av Apple att kalla den 15 när den i självaste verkat ha nästan en visningsyta som en traditionell 17 CRT skärm...

Men en Apple Cinema skulle inte vara helt fel!

Jag har en Apple Studio av äldre modell. Mycket trevlig, men 15" CRT är ju inte precis nytt och hippt längre. Snarare är det på väg att bli nån slags budgetklass. Apple brukar släppa lågprismarknaden och hålla sej där marginalerna är bättre, och det är nog det de gör här också.

Jag vet inte hur lika 15 tums skärmen och de 15 tummare som sitter på iMac är. Men första tanken jag fick var. Kanske utgår 15 tums iMac snart också om det är sant att de slutar tillverka 15 tums skärmarna.
-Martin- pratar ju om en 19 tums iMac i en annan tråd så vem vet.
Kanske försvinner 15 tums iMac när 19 lanseras.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-09-28 16:09

Jag köpte en ny 15" Studio Display hos Inwarehouse förra veckan för 3300:- plus moms. Mycket svårt att motstå en sån fin skärm till ett så lågt pris

Jag är supernöjd. Min Cube är nu komplett utseendemässigt sett.

1
Bevaka tråden