Snodd För Mini

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Goddag,
Bland annat Siba säljer Apple ``Hals-Snodd`` (Så att man kan ha den runt halsen) för iPod mini, för drygt 200 kr.
Är det värt det, eller finns det billigare lösningar?

Jag har själv köpt en sådan, och det är inget jag ångarar, jag tycker det är skönt att ha den runt halsen när man t.ex. cyklar, då slipper man hala upp den ur fickan vär man vill typ byta låt, iofs så kan man köpa en fjärr, men detta var en billigare lösning
Sen är det ju lite kul att visa alla att man har en iPod...

Ursprungligen av bengan_fbk:

Jag har själv köpt en sådan, och det är inget jag ångarar, jag tycker det är skönt att ha den runt halsen när man t.ex. cyklar, då slipper man hala upp den ur fickan vär man vill typ byta låt, iofs så kan man köpa en fjärr, men detta var en billigare lösning
Sen är det ju lite kul att visa alla att man har en iPod...

Då blir det en grej som hamnar högt på inköpslistan
Sitter den säkert, eller behöver man vara orolig för att den ska lossna?

Jag har ingen snodd, men jag antar att den sitter fast som usb-sladden, man tar loss den genom att klämma lite lätt på sidorna.. Och är det så på snodden, så borde den sitta säkert fast på minin

Ursprungligen av SuperElliz:

Jag har ingen snodd, men jag antar att den sitter fast som usb-sladden, man tar loss den genom att klämma lite lätt på sidorna.. Och är det så på snodden, så borde den sitta säkert fast på minin

Okej, det låter bra..
Va bara lite nyfiken, tack för svaren

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-05 21:07

vågar man verkligen fästa den så? i en usb/fw-iPodsladd är det väl bara ett par plasthakar som håller fast kontakten... låter som risky business.

Ursprungligen av erik:

vågar man verkligen fästa den så? i en usb/fw-iPodsladd är det väl bara ett par plasthakar som håller fast kontakten... låter som risky business.

Det är inga problem på minin finns det små "hack" (vet inte hur det är på andra modeller) snodden fäster även där, det är nog ingen större risk att den lossnar om man inte t.ex. sliter loss den med all sin kraft, vilket man säkert inte bör göra...

Sedan så håller den även fast i dockkontakten som du nämner, min har iaf aldrig lossnat.

1
Bevaka tråden