Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har bedragit Iriver!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det ar exakt som det later, jag har bedragit min Iriver H320 till forman for Ipod Photo 30GB och det kanns faktiskt riktigt bra

Skönt att du känner så om "separationen", och välkommen hit

  • Medlem
  • 2005-07-04 13:13

Jag är på väg att följa i samma fotspår... Har en Iriver H320, men den blir snart utbytt mot en Ipod Color 60GB. Behöver minnet, och den är ju riktigt snygg! Jag gillar Irivers ljud, men ska nog inte ha några problem med att konvertera mig själv!!!

Jag har en iRiver H340 och den överger jag inte i första taget.. köpte en ipod mini att komplettera med..
Men irivern har ju bra mkt bättre funktioner och ljud, men är tyvärr lite stor..

  • Medlem
  • 2005-07-06 13:21
Ursprungligen av SuperElliz:

Jag har en iRiver H340 och den överger jag inte i första taget.. köpte en ipod mini att komplettera med..
Men irivern har ju bra mkt bättre funktioner och ljud, men är tyvärr lite stor..

Är det så att du märker skillnad på ljudet?? Jag är också mycket nöjd med det ljud jag har idag, och vill ju inte nedgradera mig på något sätt. Kör du samma bitrate o allt?? Bara undrar.
Däremot har jag insett att jag aldrig har använt mig av funktionen ljudinspelning eller radiodelen heller för den delen. Ja annat än för att testa såklart

Jag behöver också större minne... vilket är ett stort skäl för eventuellt byte av ljudkälla..

Ursprungligen av bune:

Är det så att du märker skillnad på ljudet?? Jag är också mycket nöjd med det ljud jag har idag, och vill ju inte nedgradera mig på något sätt. Kör du samma bitrate o allt?? Bara undrar.
Däremot har jag insett att jag aldrig har använt mig av funktionen ljudinspelning eller radiodelen heller för den delen. Ja annat än för att testa såklart

Jag behöver också större minne... vilket är ett stort skäl för eventuellt byte av ljudkälla..

Ja, jag märker klar skillnad på ljudet. Rocklåtar låter mycket bättre på H340, där det är bra bas. Men det låter inte dåligt i iPod, verkligen inte

aldrig heller använt mig av radio eller ljudinspelning, men sparar den pga minnet och filmvisning osv

  • Medlem
  • 2005-07-06 14:06
Ursprungligen av SuperElliz:

Ja, jag märker klar skillnad på ljudet. Rocklåtar låter mycket bättre på H340, där det är bra bas. Men det låter inte dåligt i iPod, verkligen inte

aldrig heller använt mig av radio eller ljudinspelning, men sparar den pga minnet och filmvisning osv

Jo filmvisningen kan ju vara kul. Jag ska iofs sälja min H320 till flickvännen så några större problem ser jag inte i det. Men det där du säger om basen och ljudet får mig att bli lite fundersam. Jag är ingen expert på ljud, men jag uppskattar bra ljud. Jag vill inte känna att jag gjort ett nerköp. Kan ju tillägga att jag är stor hårdrocks-fan (GTB på lördag!

Maiden menar du? önskar jag också hade fått biljetter..

Igår när jag lyssnade på en låt med överdriven bas, så lät det som om den slog igenom på vissa ställen, aldrig hänt med H340 och jag kör med samma hörlurar, Sony EX71...

  • Medlem
  • 2005-07-07 11:14
Ursprungligen av SuperElliz:

Maiden menar du? önskar jag också hade fått biljetter..

Igår när jag lyssnade på en låt med överdriven bas, så lät det som om den slog igenom på vissa ställen, aldrig hänt med H340 och jag kör med samma hörlurar, Sony EX71...

Jo, maiden... ska bli underbart.

Hm, ja det där med ljudkvaliteten gör mig som sagt lite fundersam. Jag får väl kanske prova en ipod först för att se om jag också hör skillnad. Det är ju en sak om man uppgraderar från en sämre spelare, men överallt så pratas det om att Iriver har så himla bra ljud.. och jag tycker det också.. därför vill jag inte sämre ljud om jag skulle köpa nytt.

  • Medlem
  • 2005-07-15 12:10
Ursprungligen av bune:

Jo, maiden... ska bli underbart.

Hm, ja det där med ljudkvaliteten gör mig som sagt lite fundersam. Jag får väl kanske prova en ipod först för att se om jag också hör skillnad. Det är ju en sak om man uppgraderar från en sämre spelare, men överallt så pratas det om att Iriver har så himla bra ljud.. och jag tycker det också.. därför vill jag inte sämre ljud om jag skulle köpa nytt.

Du får inte mycket sämre ljud men lite sämre blir det iaf, men använd ett par bra hörlurar och trixa lite i EQ så kan du nog få ut väldigt bra ljud ut ur ipoden, har själv en iRiver ifp-795 och en ipod photo 30 gb och jag märker skilldnad men den är inte stor.

Och för att vara lite petig så förkortar man Göteborg GBG inte GTB.

  • Medlem
  • 2005-07-15 15:24
Ursprungligen av bune:

... Jag ska iofs sälja min H320 till flickvännen så några större problem ser jag inte i det...

men du kanske får problem om du börjar sälja dina gamla prylar till din flickvän... :rolleyes:

1
Bevaka tråden