Köpa från USA eller Sverige

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kollade på www.apple.com och där står det att man kan köpa ipod för 299 dollar.
Det blir ca 2200 kr.
När jag kollade på Sverige sidan www.apple.se så står det att ipod kostar 2999 kr.
Det är en ganska så stor skillnad.
Ska man kanske köpa ipod från USA och låta den skickas hit?

• Medlem
  • 2005-06-21 22:42

Apple i USA skeppar inte till Sverige. Såvida du inte känner någon där som kan vidarebefodra paketet så ser det mörkt ut.

Ursprungligen av nlj:

Apple i USA skeppar inte till Sverige. Såvida du inte känner någon där som kan vidarebefodra paketet så ser det mörkt ut.

tack för det snabba svaret. får väl lösa det på nåt sätt

Jag köpte min iPod U2 edition (ny) på eBay för 1899 kr i vintras och tycker
fortfarande att det var en bra affär. Det tog ungerfär en vecka för USPS
att skicka den till Sverige.
Var inte rädda för att köpa från staterna, det fungerar faktiskt riktigt bra
tycker jag. Säljaren var även så trevlig att han skickade med en svensk laddare!

• Medlem
  • 2006-03-30 08:01

Jag köpte min iPod från USA...Hitta den billigaste från www.pricerunner.com jag tog oxå den iPod som hade fri frakt inom USA. Så jag snackade med min syrra som bor där och hon var villig att ta emot den och sen frakta till mig som en present.

Resultat.. Jag fick min iPod 20GB G4 för 1900kr + $5 för frakt. Detta var en grymt bra affär. Plus att hon kollade ju att allt var där och att iPoden funkade. Så hon lade då in alla hennes låtar på hårddisken så där fick man 5000 st låtar också..

funkar dom svenska laddarna på ipods från usa? en kompis ska nämligen köpa en åt mig där. han kommer hem på lörda

Ursprungligen av crillekdahl:

funkar dom svenska laddarna på ipods från usa? en kompis ska nämligen köpa en åt mig där. han kommer hem på lörda

Man kan ta bort stick kontakten på laddaren sen koppla in en vanlig sladd som jag har gjort. Billigt och bra. Annars så är det samma laddare i usa som i Sverige det är bara kontakten som ser annorlunda ut.

1
Bevaka tråden