Snabba svar behövs!!! - IPOD SHUFFLE

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Imorgon ska jag köpa en Ipod shuffle och skulle gärna vilja ha svar på mina frågor.
Måste jag först, förren allt, altså innan jag lägger in min ipod i usb:en, ska jag då installera allt det som kommer med?
Har haft Itunes förut, men hur för jag över mina låtar från itunes(eller någon mapp i min dator med låtar i) till min Shuffle?
Kommer Shuffeln ha en egen "disk" eller va det kallas då det är bara att dra och klistra in låtar?
Hur matar jag ut shuffeln? Vilken knapp?
Det var allt!
Snälla ni, skulle gärna vilja ha svar på frågorna!

• Oregistrerad
  • 2005-06-16 20:45

Du behöver inte installera något om du redah har iTunes i datorn.
Shuffeln kommer upp som en enhet vid dina spellistor. Bara att dra dit låtar, eller låta iTunes fylla själv.
Matar ur shufflen gör du genom att dra i den så den lossnar från USB-kontakten.

Har du iTunes redan så kommer det någon fråga bara…
Shufflen dyker upp i iTunes i listan till vänster (givetvis), och sedan kan du dra över låtar eller album tills det blir fullt. Fast kappen autofill i underkant på fönstret är kul tycker jag. Då får man höra mycket roligt.
Du väljer i inställningar hur mycket utrymme du vill ha till musik och hur mycket du vill ha som USB-minne.
Matar ut den gör du som med en vanlig disk (äpple+E på en Mac).

Varför går du inte till MacForum på Avenyn (eller Kungsgatan) och frågar och provar?
Fast köp en, jag tror inte du kommer bli besviken supersmidig liten grunka…

Tacktack!!!

Så att när jag ska dra ut shuffeln så behöver jag inte trycka på någon knapp först, eller?

Ursprungligen av Firefly:

Tacktack!!!

Så att när jag ska dra ut shuffeln så behöver jag inte trycka på någon knapp först, eller?

Kör du windows kan det vara bra att ta bort den via "säker borttagninga av maskinvara", eller så kan du klicka på "mata ut" inne i iTunes.

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-21 17:31

När du kopplar in Shuffle dyker den upp i iTunes. För att ta bort den klickar du på eject ikonen i iTunes och först då bör du koppla ur iShuffle. Det är inte rekommenderat att bara dra ut iShuffle utan att först skjuta ut den från iTunes.

//Rob

1
Bevaka tråden