Hur gör Budet?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag beställde en ipod mini igår, betalade idag. Den ska anlända på eller innan 1 juli, men det är möjligt att den kan komma måndag eller tisdagen innan, och då är jag borta.

Därför undrar jag hur budet gör om ingen är hemma, lämnar de paketet på trappen (som DHL gjorde med min spelare från Singapore) eller ger de den till närmaste postica?

Beställde från apple.se, vet ej vilken budfirma de har...

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-15 17:23

ring och fråga.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 09:26

Tror det är TNT eller UPS som kommer.

Alla budfirmor ska lämna en lapp i brevlådan så får du ringa och boka en ny tid. Tror man har 7-10 dagar på sig innan de börjar ta extra betalt.

Köpte digkamera från Pixmania och då strulade budet ganska mycket.
Enligt Pixmania skulle budet ringa innan dom kom, men enligt DHL (tror jag det var) gjorde dom aldrig så. Jag ringde och styrde om utdelningsadressen till mitt jobb.

Bara en fråga: Varfär köpte in du direkt ifrån affären? (Siba, teknikmagasint etc..)

Ursprungligen av Firefly:

Bara en fråga: Varfär köpte in du direkt ifrån affären? (Siba, teknikmagasint etc..)

För att det inte finns en sådan affär här i närheten, och dessutom vill jag ha en USB-laddare + gravyr.

Ursprungligen av SuperElliz:

För att det inte finns en sådan affär här i närheten, och dessutom vill jag ha en USB-laddare + gravyr.

Det är ingen speciell "USB-laddare" utan usb kabeln som följer med för att föra över musik laddar ipoden samtidgt. Den får man ALLTID med.

Iofs så får man ju ingen gravyr i affär men om man ångrar sig på en gravyr så går den ju inte att ta bort.

Ursprungligen av iAnton:

Det är ingen speciell "USB-laddare" utan usb kabeln som följer med för att föra över musik laddar ipoden samtidgt. Den får man ALLTID med.

Iofs så får man ju ingen gravyr i affär men om man ångrar sig på en gravyr så går den ju inte att ta bort.

Men nätadaptern då, antar att du förstår vad jag menar. Och den får man INTE med till gen. 2. minis.

tror inte jag kommer ångra min gravering, då den inte är personlig, den bara snyggar till minin lite.
Det står
iPod mini
Silver Edition.
Då går det bra att sälja den, om man får lust.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-17 05:37
Ursprungligen av SuperElliz:

tror inte jag kommer ångra min gravering, då den inte är personlig, den bara snyggar till minin lite.
Det står
iPod mini
Silver Edition.

varför verkar detta vara så populärt att gravera?
det syns ju ändå vilken färg den är... hehe.

Ursprungligen av erik:

varför verkar detta vara så populärt att gravera?
det syns ju ändå vilken färg den är... hehe.

Jo, men det blir rätt snyggt om det är nåt graverat, annars så tomt. Och det där är ganska bra.. ser ut som om det är företaget som satt så på alla..

Nu har de accepterat min betalning, och nu kommer den skickas på eller innan 22 juni. Den kommer säkert komma 27 el 28 juni då jag är borta. Men jag får lämna ett medd. till budet att ej lägga den på trappen. Då löser sigf det nog.

1
Bevaka tråden