iAudio X5 vs iPod Photo

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hmm, en ny mp3spelare, som man kan lagra foton och filmer. Snygg också, eller, svart är inte min sak direkt.
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=100187
Där kan ni se den, intressant?
Vilken tycker ni verkar vara bättre? Avgör video spelningen?

Det ser ut som hårdplast, tycker jag, inte min sak direkt.

Ursprungligen av Firefly:

Hmm, en ny mp3spelare, som man kan lagra foton och filmer. Snygg också, eller, svart är inte min sak direkt.
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=100187
Där kan ni se den, intressant?
Vilken tycker ni verkar vara bättre? Avgör video spelningen?

Det ser ut som hårplast, tycker jag, inte min sak direkt.

iAudio X5 är en klockrena spelare. Den är otroligt snygg, robust och väldigt solid. Den är definitivt en värdig konkurent till ipod photo. Nja riktig videospelning är det inte, max 15 frame per sek, låg upplösning så du måste konvertera alla filmerna innan du slänger över dom. Men en firmware uppdatering så kan ipod photo också spela film.

X5 är bra men men den kan inte ordna låtar efter ID3 tagar utan du måste ha låtarna i mappar och ha sten koll på allt. Desutom tar det 8sekunder att boota upp spelaren. Om det inte var för dessa sakerna så skulle jag ha fått ångest tankar.

Kommer photon att kunna spela film?!
När kommer det firmwaret?

Fin spelare... men touchkontroll? Det stora problemet är dock utrymmet, 20gb... det räcker inte! Dessutom så kostar den mer än motsvarande ipod...

Ursprungligen av Jonathan H:

Kommer photon att kunna spela film?!
När kommer det firmwaret?

Fin spelare... men touchkontroll? Det stora problemet är dock utrymmet, 20gb... det räcker inte! Dessutom så kostar den mer än motsvarande ipod...

Den kostar mer än ipod photo eftersom det medföljer fler tillbehör och mer funktioner än med ipod photo 30gb.

Photon har specsen för att kunna spela film som iAudio X5 och som iriver H320 men det är upp till farbror Steve att slänga in fuktionen i nästa firmware vilket inte är troligt.

• Medlem
  • 2005-06-11 01:22
Ursprungligen av Jonathan H:

Det stora problemet är dock utrymmet, 20gb..

Den finns i 60gb också, http://www.iaudio.se/X5.html

dyr? tjaa, smakar det så kostar det:) den är ju så väldigt ny också så priserna kommer nog sänkas inom kort

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-05 16:50

hade jag inte haft en iPod sedan tidigare är det rätt stor chans att jag köpt den där istället... den verkar fördelaktig.

Jo, men jag själv tycker också att iPods är mer, eleganta, unika...
Smidiga etc.

Så jag skulle föredra en iPod i alla fall.

Ursprungligen av Firefly:

Jo, men jag själv tycker också att iPods är mer, eleganta, unika...
Smidiga etc.

Så jag skulle föredra en iPod i alla fall.

iAudio X5 är mycket mer elegant är ipod photo. specielt med sin svartafärg och slanka design.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-06 11:36

är beredd att instämma.

Jag tycker att den inte kommer i närheten av iPod designmässigt.

iPod = Snygg!!

1
Bevaka tråden